דיווחים: מאסק כבר מוציא לפועל חלק מהפיטורים המסיביים בטוויטר

עוד בטרם סיים את הליך הרכישה הפתלתל ביום ו', יזם הטק הדומיננטי בישר כי בכוונתו לחתוך את מספר עובדי הפלטפורמה המצייצת ב-75% ● אחרי שפיטר מיד את ההנהלה הבכירה, כעת הוא כבר מתחיל לסלק עובדים מהחברה

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

הבעלים החדש של טוויטר, אילון מאסק, הורה על פיטורים מסיביים ברחבי החברה, שהיא הרכש האחרון שלו, כשמחלקות מסוימות יושפעו יותר מאחרות, כך דווח בתקשורת העולמית אתמול.

לפי הניו יורק טיימס, הפיטורים עשויים להתרחש אפילו ביומיים הקרובים, ולפני תחילת נובמבר.

טוויטר לא הגיבה על הדיווחים.  

עדיין לא ברור כמה עובדי טוויטר יושפעו מהקיצוצים המדווחים, אך נזכיר כי מספר ימים לפני שמאסק סיים את הליך הרכישה הפתלתל, ביום ו', יזם הטק הדומיננטי בישר כי בכוונתו לחתוך את מצבת עובדי הפלטפורמה המצייצת ב-75%, וגרם לפאניקה בקרב העובדים.

לא רק איים – כבר החל לבצע

הוא לא רק איים כי אם כבר החל לבצע – אחרי שהעסקה סוכמה והמיזוג יצא לדרך, מאסק מיהר לפטר מטוויטר כמה מבכיריה המובילים, כולל המנכ"ל פרג אגרוואל. מלבד אגרוואל, מנהלי טוויטר האחרים שפוטרו הם ויג'יה גאדה, עורכת דין בכירה שאחראית על הצנזורה בחברה, אשר בעבר נודע כי בכתה במפגש עובדים בעניין רכישתה; סמנכ"ל הכספים, נד סגל; והיועץ הכללי, שון אדג'ט. מאסק הזכיר כלאחר יד את פיטורי צוות טוויטר בציוצים שלו, מבלי לציין שום דמות ספציפית בשמה.

אבל אם נחזור לתאריך היעד של הפיטורים, לפני תחילת נובמבר, ביום ג' הקרוב – העיתוי הזה משמעותי כי באותו יום עובדי החברה אמורים לקבל את מענקי המניות שלהם, ש"מייצגים בדרך כלל חלק משמעותי" משכרם.

על פי הדיווח, ייתכן שהבוס החדש של הרשת החברתית המצייצת לא יצטרך לשלם את המענקים הללו, אם יפטר את העובדים לפני המועד המסוים, ואולם יצוין כי מאסק אמור לשלם לעובדיו החדשים מזומן במקום המניות שלהם, כפי שנקבע בהסכם הרכישה שלו מול החברה.

מנכ"ל חברות הענק טסלה, SpaceX ואחרות צפוי לבצבע רה-ארגון בטוויטר ולקצץ בכוח העבודה שלה. זאת עובדה. אבל כדאי לציין כי מאסק, לפי דיווחים, אמר לעובדי טוויטר בשבוע שעבר, בעת ביקורו הראשון במטה החברה – כשהגיע כשכיור בידיו בגלל המסר Sink it in, שמשמעותו 'תפנימו' – שאין בכוונתו לפטר 75 אחוז מכוח העבודה.

ואולם עובדי טוויטר עדיין חרדים מקיצוץ בנפח הצוותים בחברה כחלק מההשתלטות, ואף ניסחו מכתב פתוח לדירקטוריון ולמאסק, ובו ביקורת על תוכניות הפיטורים של רוב מכוח העבודה בחברה בטענה כי הדבר לא רק יפגע בפלטפורמה, אלא עלול ממש לפגוע בשיח הציבורי.

מתיחה סביב הפיטורים – או מי הם ליגמה וג'ונסון?

כחלק מהסיקור התקשורתי של כניסת מאסק לנעלי הבוס בטוויטר נפלו נציגים של מיטב כלי המדיה בפח. שני אנשים שהתחזו לעובדי טוויטר מפוטרים, מצוות בודקי התוכן, הצליחו לשטות בעיתונאים האמריקנים.

הדבר קרה ביום ו', כחלק מהדיווחים על ההשתלטות הרשמית של מאסק על טוויטר.

מספר שעות אחרי הידיעה על השלמת העסקה הסופית ופיטורי ההנהלה, דידרה בוסה, כתבת מ-CNBC, ראיינה שני אנשים מחוץ למטה החברה בסן פרנסיסקו, ואמרה כי מדובר בעובדי טוויטר שמאסק סילק מהחברה מיידית. ולא סתם עובדים, אלא עובדי מחלקת בודקי התוכן – מחלקה שהרוכש המפורסם כבר שם עליה את עינו לנוכח טענותיו כי הצנזורה בטוויטר מופרזת ומיותרת.

תחילה יצאו השניים מבניין המטה המסוקר כשבידיהם ארגזי קרטון, מה ש"רמז" על כך שפוטרו מעבודתם. בוסה ניגשה אליהם, שוחחה איתם, ובישרה לכולם את החדשות שמאסק החל לפטר עובדי טוויטר לאלתר.

"זה קורה. צוות שלם של מהנדסי נתונים שוחרר. אלה שניים מהם", צייצה הכתבת, ושיתפה את תמונת הצמד. בוסה לא שמה לב כי שני המתחזים בחרו להציג עצמם בפניה כ-ראהול ליגמה (Rahul Ligma) ודניאל ג'ונסון – כשהשם הראשון ידוע כמילים המשמשות להתייחסות למם/סלנג אינטרנטי פופולרי שמתבדח על נושא מסוים, לעתים קרובות באופן וולגרי.

"הם מזועזעים בעליל", ציינה בוסה והמשיכה, "דניאל אמר לנו שהוא הבעלים של מכונית טסלה ואינו יודע איך ישלם עליה".

כתבת CNBC לא הייתה היחידה שנפלה בפח. גם בלומברג, NBC והדיילי מייל לא הצליחו לזהות שמדובר במתיחה וזאת למרות שההצהרות של הצמד שיכלו להבהיר שהם לא באמת עובדי טוויטר.

"זה גורם לי לדאוג לגבי עתיד הדמוקרטיה שלנו… העתיד של שימור הסלבריטאים", אמר אחד מהם.

"מישל אובמה לא הייתה קורית, אם אילון מאסק היה הבעלים של טוויטר", המשיך אחד המותחים, שהבהיר כי גם "אובמה ב-2008 לא היה קורה בלי שאילון מאסק היה הבעלים של טוויטר".

אבל המתיחה נחשפה לבסוף כש-בוסה צייצה ופרסמה את הסיפור בחשבון הטוויטר שלה, והמשתמשים ברשת המצייצת הבהירו לה כי מדובר בעוקץ.

הגיע להם

ואם חשבתם לרגע שהפרשה חמקה מאילון מאסק – טעיתם. מאסק שתף צילום מסך של אחת הכתבות שבהן רואיינו השניים וכתב בציניות וכבדיחה: "זה הגיע לליגמה ג'ונסון (צירוף השמות יחד במקור – ג"פ)".

בפוסט אחר וציני במיוחד "הריע" הבעלים החדש של טוויטר לרשת CNBC על הדיווח הדרמטי שלה אודות המפוטרים וכתב: "דיווח מצטיין של CNBC".

מאסק – שניכר כי הוא במצב רוח משועשע ומרומם במיוחד מאז שהשלים את הרכישה המפרכת – גם הגיב תחת פוסט אחר ששיתף צילום בנדון, וכתב: "אחת ההטרלות הטובות ביותר אי פעם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים