ירידות למטא; משקיעים לצוקרברג: צמצם את ההשקעות במטאברס

לדבריהם, מדובר ב-"הימור מסוכן", בפרט על רקע המצב הכלכלי ● צוקרברג מתעקש: "נטעה אם לא נתמקד במטאברס, הוא מאוד חשוב לעתיד של החברה" ● מניית החברה צנחה עם פתיחת המסחר בוול-סטריט

מוסיף אפשרות לאימות בתשלום באינסטגררם ופייסבוק. מארק צוקרברג ביום שינוי שם החברה למטא.

מארק צוקרברג, המייסד והמנכ"ל של מטא, היה לבטח רוצה לשכוח את הרבעון השלישי של השנה, שהיה רע במיוחד לחברה. הסיבה לכך – הן על פי אנליסטים והן על פי משקיעים – היא המטאברס, שמטא מוציאה עליו סכומים רבים ושהוא עדיין לא מכניס. לאחר שהחברה פרסמה אמש (ד') תוצאות שליליות, משקיעים בה ואנליסטים כאחד קראו לצוקרברג לצמצם את ההשקעות בתחום, מאחר שמדובר ב-"ניסוי מסוכן".

צוקרברג שם את יהבו והרבה מהיוקרה שלו על תחום המטאברס, ובשנה שעברה שינה את שם החברה מפייסבוק למטא. אלא שבינתיים, הדו"חות הכספיים מראים שהחברה הפסידה על התחום הזה ברבעון השלישי 3.66 מיליארד דולר בהשוואה להפסד של 2.63 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. נתון זה סייע להביא לצניחה של 52.2% ברווח הנקי הרבעוני של מטא ל-4.4 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה צלל ב-49.1% ועמד על 1.64 דולר. בעקבות זאת, המשקיעים הביאו לצניחה של 19.66% בשער המניה של החברה לאחר פרסום התוצאות וסגירת המסחר ל-104.6 דולר. לפני כן, שער המניה של מטא ירד ביום המסחר של אתמול ב-5.56% "בלבד". המגמה נמשכה עם פתיחת נסדא"ק היום, והמניה של מטא צנחה בשעות הראשונות של יום המסחר ב-22%.

אם זה לא מספיק, במטא צופים כי ההשקעה במטאברס תביא לעלייה חדה בהפסד שלה בשנה הבאה. צוקרברג נשאל בשיחה עם משקיעים ואנליסטים מדוע החברה מתעקשת על השקעה ב-"הימורים ניסויים" והשיב: "נטעה אם לא נתמקד בכל אחד מהאזורים האלה (הכוונה היא בעיקר למטאברס – גב"ז), שהם חשובים מאוד לעתיד שלנו".

משקיעים ואנליסטים מבקרים את צוקרברג על כך, בטענה שההימור הזה מוסכן במיוחד באקלים הכלכלי הנוכחי. הם הביעו חשש כי "המשך הדרך (של ההשקעות במטאברס – גב"ז) עלול להיות ארוך וכואב".

צוקרברג: "אני רואה באופק חזרה לגידול בהכנסות"

ככלל, הירידה ברווח הנקי נגרמה עקב הוצאות גבוהות יותר בהכנסות. הדו"חות מראים שההוצאות גדלו ברבעון השלישי ב-18.6% ל-16.33 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות פחתו ב-4.5% ל-27.7 מיליארד.

נתונים נוספים: ההוצאות הגולמיות קטנו ברבעון ב-1% ל-5.7 מיליארד דולר, הרווח הגולמי פחת ב-5.3% ל-22 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 79.38%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 27.45% ל-16.33 מיליארד דולר והרווח צנח ב-45.66% ל-5.66 מיליארד.

כחלק מהדו"חות, מטא פרסמה גם את תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה. ההוצאות שלה גדלו בתקופה זו ב-22.3% ל-61.9 מיליארד, ההכנסות שמרו על יציבות יחסית ועמדו על 84.4 מיליארד, הרווח התפעולי קטן ב-34% ל-22.55 מיליארד וזה הנקי ירד ב-36.2% ל-18.55 מיליארד.

צוקרברג צוטט בהודעה על הדו"חות כאומר ש-"הקהילה שלנו ממשיכה לגדול ואני שמח לראות שהפעילות שלנו גדלה, בין היתר בזכות ה-Reels. אנחנו מתמודדים ונתמודד עם אתגרים בתקופה הקרובה, בעיקר בתחום ההכנסות, אלא שהמצב הכללי מוצק ואני רואה באופק חזרה לגידול בהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים