"מתקפות סייבר – לא סכנה גדולה לדמוקרטיה הישראלית"

"אני לא רואה חשש משמעותי לשיבוש של ההצבעה, שאמנם מבוצעת ידנית, אבל בתהליך שמערב מערכות ממוחשבות", אמר היום (ה') גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט ● החברה סיימה רבעון טוב, עם עלייה בהכנסות ויציבות ברווח הנקי

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

"אני לא רואה סכנה גדולה לדמוקרטיה הישראלית בפעילות הסייבר שקשורה לבחירות. אני לא רואה חשש משמעותי לשיבוש של ההצבעה, שאמנם מבוצעת ידנית, אבל בתהליך שמערב מערכות ממוחשבות. עם זאת, ניסיונות ההשפעה על דעת הקהל היו, קורות ויימשכו, וצריך להיות על המשמר", כך אמר היום (ה') גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

ככלל, אמר שויד, "העולם עובר סופה של מתקפות סייבר. חלה עלייה של 28% במספר מתקפות הסייבר משנה לשנה, והן עולות ברמת התפעול שלהן. בישראל, הנתון עומד על 31%. הנתון העולמי של מספר המתקפות לשבוע פר ארגון עומד על 1,100 ובארץ הוא עומד על 1,400. גם מתקפות הכופרה עולות – ברמה הגלובלית, 1 מ-63 ארגונים נפגע ממתקפת כופרה, ובישראל הנתון עומד על 1 מ-45. הסקטורים הכי נפגעים אצלנו הם החינוך, התקשורת והממשלתי. יש לא מעט מתקפות עם מוטיבציות פוליטיות ויש מתקפות איראניות שמנסות לשבש את החיים. התשובה לזה היא ארכיטקטורת אינפיניטי, שהיא היחידה בשוק שיכולה לבלום את המתקפות האלה".

"המשבר פחות משפיע על עולם הסייבר"

שויד התייחס למשבר הכלכלי העולמי ואמר כי הוא משפיע על עולם הסייבר פחות מאשר על תחומים אחרים בהיי-טק ובמשק בכלל. לעומת זאת, ציין, "בעולם ה-IT יש השקעות מטורפות והרבה טכנולוגיות, שהשוק לא יכול להכיל עד כדי כך. זה יצטרך לעבור תיקון. יש גם את אתגרי שרשרת האספקה ואת הגידול בזמן הקורונה, שהביאו לכך שהרבה חברות קנו מלאים גדולים וזה נרגע. ייקח כמה רבעונים כדי להוריד את רמות המלאי ולחזור לרכישות ברמות שהתרגלנו אליהן".

הוא הוסיף ש-"השוויים של החברות (שזינקו בשנים האחרונות – י"ה) נהיים קצת יותר רציונאליים, אבל זה לא הגיע לממדים 'נורמליים'. השאלה היא כמה החברות האלה בריאות. יותר מדי חברות גייסו יותר מדי כסף ובנו מנגנון מאוד מנופח. נשאלת השאלה האם אפשר להבריא אותן, זה לא תמיד נכון. אני רואה לא מעט חברות שקשה לראות איך מביאים אותן מחברה שמשקיעה הרבה כסף לחברה שמחזירה את ההשקעה. רוב החברות שאנחנו קונים לא רווחיות ואנחנו מביאים אותן להיות כאלה".

תוצאות עסקיות טובות

חברת אבטחת המידע הישראלית פרסמה היום את דו"חות הרבעון השלישי, שמראים על עלייה בהכנסות ועל יציבות ברווח הנקי.

על פי הדו"חות הכספיים, ההכנסות הרבעוניות שלה עלו ב-8% ל-578 מיליון דולר – מעל לתחזיות – והרווח הנקי נותר כמעט ללא שינוי, לאחר שירד מ-187 מיליון דולר ל-184 מיליון. לעומת זאת, הרווח למניה רשם עלייה של שבעה סנט ועמד על 1.48 דולר. הרווח למניה לפי חישוב Non-GAAP עקף את התחזיות של החברה והגיע ל-1.77 דולר.

חלוקה לסעיפים מעלה כי ההכנסות ממכירות מוצרים ורישיונות גדלו בכ-6% ל-132 מיליון דולר וההכנסות ממנויים למוצרי האבטחה שלה עלו ב-13% ל-215.5 מיליון. ההכנסות מעדכוני תוכנה רשמו גידול זעיר ועמדו על 230 מיליון דולר.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות התפעוליות רשמו עלייה של קרוב ל-50 מיליון דולר ל-356.3 מיליון והרווח התפעולי רשם ירידה קלה, של כשלושה מיליון דולר, ל-221.3 מיליון. אחת הסיבות העיקריות לעלייה בהוצאות התפעוליות היא הגידול בכוח האדם של צ'ק פוינט, בניגוד לחברות רבות אחרות. החברה אף ביצעה ברבעון רכישת מניות בחזרה של 327 מיליון דולר. שויד התגאה בכך ש-"מעולם לא עשינו גל פיטורים המוני, ואני מתגאה בזה".

מנכ"ל צ'ק פוינט כינה את התוצאות "חזקות" ואמר שהן "משקפות את הביצועים המוצקים שלנו. ההכנסות עומדות בקצה הגבוה של התחזיות שלנו והרווח למניה Non-GAAP עלה על התחזיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים