ניהול סופרמרקטים אנונימיים: טריגו גייסה 100 מיליון דולר

החברה הישראלית מציעה מערכת שמאפשרת לקנות בסופרמרקט מבלי לעבור בקופה ● בין המשקיעים בה: חברת ההשקעות הסינגפורית טמסק, קרן North83 וסאפ ● המערכת כבר הוטמעה בסופרים בעולם - כולל בתל אביב

המערכת של טריגו בסניף שופרסל בתל אביב.

הסטארט-אפ הישראלי טריגו, שמפתח טכנולוגיה לניהול סופרמרקטים אוטונומיים, הודיע היום (ד') כי השלים סבב גיוס של 100 מיליון דולר, בהובלת חברת ההשקעות של סינגפור, טמסק אחזקות, וקרן 83North. בסבב הגיוס השתתפו סאפ ומשקיעים קיימים בחברה, בהם ורטקס ונצ'רס, רד דוט קפיטל ונצ'רס, ויולה וקבוצת הסופרמרקטים REWE, שהטמיעה את הפתרון של טריגו בחנויות שלה בברלין ובקלן.

בחברה אומרים כי כספי הגיוס ישמשו להרחבת הפריסה של סופרמרקטים אוטונומיים שמבוססים על המערכות שלה ברחבי אירופה ובארצות הברית, התרחבות לאזורים חדשים והמשך פיתוח מערכת ההפעלה של טריגו לניהול החנויות, StoreOS. סבב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-204 מיליון דולר.

מייסדי טריגו, האחים דניאל (מימין) ומיכאל גבאי.

מייסדי טריגו, האחים דניאל (מימין) ומיכאל גבאי. צילום: תום ברטוב

הטכנולוגיה של טריגו מאפשרת להסב סופרמרקטים קיימים לדיגיטליים ואוטונומיים. הקונים אוספים את המוצרים שהם מעוניינים בהם, בעגלת הסופר או בנשיאה בידיים, ויכולים לצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה. המערכת מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף, כולל פירות וירקות, אוכל מוכן או קפוא ומוצרים בתפזורת. היא עושה זאת באמצעות שילוב של מצלמות, מערכת ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית שמנתחת את התמונות – בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים. בסיום הקנייה הלקוח מקבל את החשבונית למכשיר הנייד דרך האפליקציה של הקמעונאי.

בטריגו מציינים שהמערכת תוכננה בהתאם לתקני הפרטיות המחמירים של האיחוד האירופי. לדבריהם, היא לא אוספת או מנתחת מידע ביומטרי ולא מפעילה שיטות של זיהוי פנים. המערכת מרכזת באופן אנונימי מידע על העדפות הקונים, שמשמש את רשת הסופרמרקטים כדי לייעל את עבודתה ואת השירות לצרכנים.

טכנולוגיה שהוטמעה גם בחנות של שופרסל

טריגו הוקמה ב-2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, מנכ״ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ"ל הטכנולוגיות. היא מעסיקה כ-200 עובדים – מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב והאחרים במשרדי החברה בבריטניה, גרמניה, הולנד וארצות הברית. הטכנולוגיה שלה מוטמעת ברשתות סופרמרקטים גדולות, בהן Wakefern האמריקנית, טסקו הבריטית וכאמור – REWE הגרמנית. באחרונה נחנכה בתל אביב חנות של שופרסל, שפועלת על בסיס הטכנולוגיה של טריגו ומציעה לקונים אפשרות קנייה היברידית – באמצעות המערכת הממוחשבת או בקנייה רגילה בקופה.

לפי הערכות, השוק שבו פועלת טריגו כולל כחצי מיליון סופרמרקטים שמתאימים להסבה לניהול אוטונומי. על בסיס מערכת ההפעלה שלה, החברה מציעה גם אפליקציות לניהול חכם של החנות, כגון EasyStock – מערכת לניהול מלאי בזמן אמת על המדפים בחנות, שאיתה הקמעונאים יוכלו לחדש במהירות פריטים שאזלו מהמדפים ולהחליף מוצרים שתוקפם פג. כעת, תהליכים אלה מבוצעים, במקרים רבים, באופן ידני או במערכות מדור קודם, והעלות העולמית של התיישנות מוצרים בסופרמרקטים עד לצורך בהחזרתם ובהשלכתם לאשפה נאמדת ב-100 מיליארד דולר בשנה. זאת, בנוסף למחיר סביבתי כבד. בטריגו אומרים שהפתרון שלה מאפשר לצמצם משמעותית את העלויות.

בנוסף, אומרים בחברה, באמצעות StoreOS, קמעונאים יכולים לצמצם סיכון להונאות וגניבות, להוביל מהלכי שיווק על בסיס מקום וליהנות מאופטימיזציה של תהליכים בשרשרת האספקה.

לדברי מיכאל גבאי, מייסד שותף ומנכ"ל טריגו, "אנחנו רותמים את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים של ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית כדי לענות על הצרכים הגדולים ביותר של עולם הקמעונאות – הן של הרשתות, שמתמודדות עם ניהול מערכות ענק בתנאי אי ודאות, והן של הצרכנים, שעמידה בתור מעיבה על חוויית הקנייה שלהם. הכלים הטכנולוגיים שלנו מאפשרים לרשתות להנות מהיכולות והתובנות שיש במסחר האלקטרוני גם בעולם הפיזי. ההשקעה החדשה תאפשר לנו ליישם את תוכנית ההתרחבות, פיתוח המוצרים והרחבת הפתרונות גם לחנויות גדולות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים