שיתפתם אחרים בסיסמת הנטפליקס שלכם? בקרוב זה יעלה לכם כסף

החל מינואר 2023, תבקש ענקית הסטרימינג מלקוחותיה לשלם מעין עמלה כדי שיוכלו לשתף את סיסמתם בשירות ● כמה תגבה מכם החברה על שיתוף המנוי שלכם עם אחרים?

תשלום על שיתוף סיסמאות. הדבר הבא בנטפליקס. אילוסטרציה.

ענקית הסטרימינג נטפליקס (Netflix) הודיעה באחרונה כי החל מינואר הקרוב היא תגבה תוספת עבור שיתוף חשבונות. כלומר, מנויים שחולקים את הסיסמה שלהם עם אחרים יצטרכו לשלם על כך. כרגע התעריף ה'עמלה' שעליו מדווח בעולם הוא 2.99 דולר, ומן הסתם הוא יתורגם בישראל לכ-7 שקלים.

על המהלך דיווח USA Today Tech, שעדכן גם כי הוא מגיע אחרי ש-נטפליקס ביצעה בדיקות באמריקה הלטינית, ואילצה "מנויים לשלם 2.99 דולר נוספים עבור כל הזרמה נוספת של נטפליקס בבית".

נטפליקס רשמה ברבעון הקודם ירידה במניין המנויים שלה, שהייתה הגדולה ביותר שהחברה חוותה אי פעם. מצב זה השתנה בינתיים, עם מספר מנויים שמטפס בחזרה, כפי שדיווחנו אתמול (ד') בהתבסס על דו"ח החברה לרבעון האחרון.

מהדו"חות שהחברה פרסמה עלה כי מספר המנויים גדל ברבעון השלישי של השנה ב-2.41 מיליון ושבסך הכל מספר המנויים המשלמים של נטפליקס עמד בסוף הרבעון על 227 מיליון. כתוצאה מכך, החברה רשמה זינוק של 45% ברווח למניה ל-3.1 דולר וההכנסות גדלו ב-1% ל-7.9 מיליארד.

תחרות מאסיבית משלל שירותי סטרימינג. אילוסטרציה.

תחרות מאסיבית משלל שירותי סטרימינג. אילוסטרציה. צילום: BigStock

התחרות שהניבה ירידה בפופולריות

ואולם, עקב ירידת נפח המנויים הקודמת, ועוד בטרם הדיווח העדכני על השינוי ברבעון השלישי, בנטפליקס החלו לבחון דרכים שיסייעו לפלטפורמת הסטרימינג לגרום לחשבונות שאנשים חולקים יחדיו לשלם, וזאת לאחר שנים רבות שבהן החברה הייתה יחסית סובלנית לגבי שיתוף הסיסמאות.

למעשה הכל החל כשהדומיננטיות של נטפליקס בחזית התכנים בסטרימינג, יחד עם שנים של גידול מנויים מאסיבי, דחפו כמעט את כל חברות המדיה הגדולות בהוליווד להזרים מיליארדי דולרים לפעילות סטרימינג משלהן, במה שהביאו לפתחנו שלל שירותים דומים, ביניהם Paramount Plus, Disney Plus, HBO Max, Peacock וכמובן Apple TV Plus. מבול אפשרויות צריכת התכנים בהזרמה יצר לנטפליקס בעיה, עם איום מוחשי על ההגמוניה שלה.

מאחר שאחת השיטות הנפוצות ביותר בקרב משתמשי פלטפורמת נטפליקס, כידוע, היא לשתף את סיסמת החשבון שלהם עם חברים או בני משפחה, כדי לחסוך כסף, הסוגיה המסוימת הפכה לנושא שנטפליקס בחרה להתמקד בו, בכוונה למנף אותו לתועלתה.

לפיכך החל מהשנה הבאה נטפליקס תתחיל לנסות לייצור רווחים משיתוף החשבונות הזה, והמהלך עתיד להיות מוחל על מנוייה בכל העולם.

למתקוממים הבהירה החברה כי ל'חשבונות המשנה' שעליהם ישלמו המנויים עמלה יהיו אמצעי התחברות, פרופיל והמלצות ספציפיים משלהם.

החברה גם הסבירה לבעלי המניות שלה במכתב כי: "לאחר האזנה למשוב מהצרכנים, נציע למשתמשים בהלוואה (של סיסמתם – ג"פ), להעביר את פרופיל נטפליקס שלהם לחשבון משלהם, ולמשתמשים לנהל את המכשירים שלהם ביתר קלות וליצור, אם הם רוצים, חשבונות משנה בתשלום עבור משפחה וחברים".

יצוין כי בנוסף לעמלות שהחברה תגבה על שיתוף הסיסמאות, ועל אף שכאמור דו"ח הרווחים של החברה נראה טוב בהרבה, בחודש הבא נטפליקס מתכננת להשיק גם אפשרות לרכישת מנויים זולים יותר – שיכללו צפייה בפרסומות. גם תכנון זה נובע ככל הנראה ממאמץ להשיג עוד מנויים משלמים, גם אם משלמים פחות, לטובת המשך תחרות מצליח בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים