אפליקציית הצ'אט הפופולרית ב-ד' קוריאה קרסה – המנכ"ל הולך הביתה

ל-KakaoTalk יש 53 מיליון משתמשים ומרבית תושבי המדינה משתמשים בה ● באחרונה פרצה שריפה בדטה סנטר של קהקהו - וזו גרמה להחשכת השירות בסופ"ש ● לחברה גם שירותי פינטק שקרסו והמדינה פתחה בחקירת ההתרשלות

קרסה לכל הסופ"ש. KakaoTalk.

נאמקוונג וונג, המנכ"ל המשותף של קהקהו (Kakao) – ענקית האינטרנט הסלולרי הדרום קוריאנית, שהיא הבעלים של אפליקציית ההודעות לטלפונים הניידים KakaoTalk, המציעה שירות דמוי ווטסאפ – נאלץ באחרונה לפרוש מתפקידו, וזאת עקב תקרית שהשפיעה על 53 מיליון משתמשי השירות מכל רחבי העולם. נאמקוונג התנצל על שקרה והודיע על כוונתו לקחת אחריות ולהתפטר.

הכל החל בסוף השבוע שעבר, כששריפה שפרצה בדטה סנטר של קהקהו גרמה להפרעה חמורה בשירותיה, וזו חיבלה בפעילות אפליקציית הצ'אט KakaoTalk ולמעשה השביתה את השירות לאורך כל הסופ"ש.

"אני מרגיש אחריות כבדה לתקרית ואפרוש מתפקיד המנכ"ל", אמר נאמקוונג עקב תוצאות התקרית במסיבת עיתונאים שהתקיימה בסיאול. נאמקוונג, שמונה למנכ"ל המשותף של קהקהו רק במרץ האחרון, גם הבטיח "נעשה כמיטב יכולתנו כדי להחזיר לאנשים את האמון בקהקהו ולוודא שתאונות כאלו לעולם לא יתרחשו שוב".

הוונג יון טיק, המנכ"ל השותף, דווקא ישמור על כסאו, ולאחר שעמיתו יתפטר, יוביל את החברה לבדו. "אנו מתנצלים בכנות בפני כל מי שהושפע מההפרעה", הוא אמר כשהרכין את ראשו בהתנצלות לצד נאמקוונג.

קהקהו רשמה 47.5 מיליון משתמשים פעילים חודשיים בקוריאה ברבעון השני. הנתון הזה, אם הוא מדויק, מייצג כ-90% מאוכלוסיית דרום קוריאה, שמנתה 51.74 מיליון איש נכון ל-1 בנובמבר 2021, כך לפי ויקיפדיה.

לקהקהו שירות פינטק – המדינה תנסה לשמור על שירותים פיננסים

נפגעה גם היא מהתקלה. אפליקציית KakaoBank.

נפגעה גם היא מהתקלה. אפליקציית KakaoBank. צילום: BigStock

השריפה בשבת במרכז הנתונים של החברה, שנמצא דרומית לסיאול, פגעה בשירותי קהקהו שונים, שכוללים מלבד הצ'אט גם את פורטל האינטרנט הגדול דהום (daum) וגם שירותי פינטק מטעמה – כולל שירות בנק קהקהו (KakaoBank) ושירות התשלומים שלה קהקהו פיי (KakaoPay). השבתת השירותים נמשכה לאורך רוב סוף השבוע עד לשעות המאוחרות של יום א'.

מניית קהקהו צנחה בתחילת יום ב' שלאחר השריפה ב-9.5%, ל-46,500 וון (32.25 דולר), ואיבדה גובה גם בהמשך יום המסחר. מצבה של קהקהו שיקף את החששות של המשקיעים מפגיעה במוניטין החברה, וכן מכשלים ברווחים שהחברה עלולה לסבול עקב נזקי השריפה, כך לפי אנליסטים.

על פי דיווח בטיימס של קוריאה, הרשויות הפיננסיות של המדינה הורו על חקירה דחופה של תוכניות החירום שקיימות אצל חברות פיננסיות ושמטרתן למנוע אירועים דומים לאלו שפקדו את קהקהו.

יו"ר הוועדה לשירותים פיננסיים, ה-FSC, קים ג'ו-היון, דחק ברגולטור הפיננסי הבכיר לבדוק לעומק נושאים שהמגזר הפיננסי המקומי צריך לטפל בהם למפרע, לפני המקרה הבא.

"ה-FSC בוחן את הסיכונים הפוטנציאליים של כשל במערכת הפיננסית במקרה של תאונות פתאומיות, שכן הוא מתכנן להבין היטב אילו אמצעים ספציפיים ה-FSC יכול לנקוט במקרים כאלה", הסביר גורם מטעם הוועדה.

לי בוק-היון, המשמש בתפקיד מושל השירות הקוריאני לפיקוח פיננסי, ה-FSS, הורה גם הוא לערוך בדיקות בזק דומות לגבי תוכניות חירום של חברות פיננסיות. במהלך פגישה עם חברי ההנהלה, ביקש לי מה-FSS להתמקד בתוכניות למקרה של תקלות במערכת המחשב או התקשורת. "המטרה היא להבין היטב כיצד שרתי הנתונים של חברות פיננסיות מנוהלים, וכיצד מכינים ומתקנים תוכניות חירום של חברות", אמר לתקשורת גורם רשמי מטעם ה-FSS.

ה-FSC וה-FSS מכינים מפגש בפרלמנט הדרום קוראיני שיתמקד בקריסת קהקהו ובאמצעי הגנה ואבטחה מחויבי המציאות לשירותים כדוגמתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים