קניה ווסט רוכש את הרשת החברתית הימנית פארלה

"בעולם שבו דעות שמרניות נחשבות לשנויות במחלוקת, עלינו לוודא שיש בידינו הזכות להביע את עצמנו באופן חופשי", הסביר ווסט את החלטתו

קניה ווסט.

לאחר שהורחק מטוויטר ומאינסטגרם בשל פוסטים שנתפסו כאנטישמיים, הודיע הראפר קניה ווסס (המכונה כיום יה – Ye) כי הוא בכוונתו לרכוש את הרשת החברתית המזוהה עם הימין הקיצוני, פארלה.

הרכישה של פארלה תעניק לווסט שליטה בפלטפורמת מדיה חברתית ומקום חדש בשבילו להביע את דעותיו ללא ביקורת את שומר סף, אבל השאלה היא מי יקשיב? פארלה היא פלטפורמת נישה עם בסיס משתמשים זעיר, שמשתייכים אליה בעיקר משתמשים שנזרקו מרשתות המיינסטרים. אם אילון מאסק ירכוש את טוויטר, הדברים עוד עשויים להסתבך יותר עבור פארלה, שכן מאסק כבר הבהיר שהוא רוצה להרפות את הכללים של טוויטר ואת מאמצי ניהול התוכן, כולל החזרת חשבונו של הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ. אם המשתמשים מהימין הקיצוני שעזבו את טוויטר מפני שהורחקו ממנה או בגלל שהרגישו שזה מגביל את דעותיהם הפוליטיות – יחזרו, אתרים כמו פארלה ואחרים עלולים בסופו של דבר לאבד משתמשים.

ווסט הסביר את החלטתו, וציין, כי "בעולם שבו דעות שמרניות נחשבות לשנויות במחלוקת, עלינו לוודא שיש בידינו הזכות להביע את עצמנו באופן חופשי".

וסט ופרלמנט טכנולוגיות, המחזיקה בפארלה, הודיעו אתמול כי הרכישה אמורה להסתיים ברבעון הרביעי, אך המחיר ופרטים נוספים לא נחשפו. פרלמנט טכנולוגיות מסרה כי ההסכם כולל שימוש בשירותי ענן פרטיים באמצעות תשתית הענן הפרטי ומרכזי הנתונים של פרלמנט.

פארלה ארגנה מחדש את עסקיה בחודש שעבר והקימה את פרלמנט טכנולוגיות, שלדבריה שואפת להפוך ל"תשתית הטכנולוגיה והפלטפורמה המובילה בעולם לחופש דיבור". המשמעות היא, שבמקום להפעיל פלטפורמה אחת כמו פארלה, החברה רוצה לספק שירותים לאתרי נישה אחרים שנחשבים לעתים קרובות קיצוניים מדי עבור המיינסטרים.

פארלה נאבקה על קיומה על רקע תחרות מצד פלטפורמות שמרניות אחרות כמו Truth Social, שהן קטנות גם כן בהשוואה לאתרי מדיה חברתית של המיינסטרים. לפארלה היו בממוצע 725 אלף משתמשים פעילים חודשיים בארה"ב במחצית הראשונה של השנה, לפי Data.ai, העוקבת אחר השימוש באפליקציות למכשירים ניידים – זאת לעומת 5.2 מיליון במחצית הראשונה של 2021. בסך הכל, כולל אנשים מחוץ לארה"ב, פארלה עדיין לא הצליחה להגיע לרף המיליון במחצית הראשונה של השנה.

פארלה הוקמה באוגוסט 2018, אבל סולקה מחנויות האפליקציות בינואר 2021 על רקע קשריה למהומות האלימות בקפיטול לאחר הפסדו של טראמפ בבחירות. חודש לאחר מכן היא חזרה לפעול, והאפליקציה שלה שבה לחנות Play של גוגל בחודש שעבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים