טיקטוק מתבגרת? תאפשר בקרוב גם תוכן למבוגרים בלבד

הרשת החברתית מבוססת הסרטונים תציע למשתמשים תוכן מוגבל, שיוכל להצרך על ידי בני 18+ ● בנוסף החברה שמאחורי השירות הכריזה על מערכת LIVE מעודכנת, האוסרת על קטינים לארח שידורים חיים - מה כוונותיה?

כנראה לא יראה כפי שדמיינתם. תוכן למבוגרים בלבד בטיקטוק. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

השם טיקטוק (TikTok) זורק רבים מאיתנו הישר לאסוציאציה שמדובר בפלטפורמה לצעירים תוססים. נראה כאילו משתמשי השירות הם בעיקר בני נוער, ושהאפליקציה לא ממש מושכת אליה מבוגרים. ואולם כעת בייטדאנס (ByteDance) – החברה הסינית העומדת מאחורי הרשת החברתית המצליחה – הודיעה על שינוי שעתיד להקנות לטיק-טוק יותר אמצעים שככל הנראה יפתו אליה גם מבוגרים.

השינויים מגיעים על רקע הצלחת הפיצ'ר TikTok LIVE, שהופך יותר ויותר לחלק מרכזי בפלטפורמה. החברה מחזקת את התכונה המסוימת לנוכח העובדה שהיוצרים, המשתמשים ביתר עניין באפשרות הווידיאו כדי להגיע למשתמשים ולמותגים, רואים בפיצ'ר מקור הכנסה פוטנציאלי משתלמת.

ראשית בישרה החברה כי עשתה לאחרונה צעד נוסף לקראת בטיחות רבה יותר בפלטפורמת הסרטונים ה"קליפיים" שלה והכריזה על מערכת LIVE מעודכנת האוסרת על קטינים לארח שידורים חיים. בנוסף, TikTok LIVE החליטה שתאפשר ליוצרים לארח תוכן למבוגרים בלבד, כשהכוונה היא שרק בני 18 ומעלה יוכלו לצפות בתכנים אלו. החברה גם הודיעה כי היא משיקה אפשרות אבטחה נוספת ופונקציית ריבוי אורחים לשידורים החיים בפלטפורמה.

להגביר את האבטחה לקטינים

טיקטוק הכריזה על השינויים החדשים בפוסט שפורסם לאחרונה בבלוג שלה, ואלו כוללים, כאמור, שינוי באופי הסטרימינג בשידור חי בפלטפורמה, וכן שיטות גישה חדשות וכלים חדשים ליוצרים. לדברי החברה: "כדי להגן על המשתמשים והיוצרים שלנו ולתמוך ברווחתם, אנו פועלים כל הזמן כדי לפתח את אמצעי ההגנה שהצבנו".

כך למשל, בנוגע לשינויים בהגבלות הגיל ללייב סטרימינג – עד כה יכלו כל המשתמשים אשר להם לפחות 1,000 עוקבים ושהם בני 16 ומעלה, להתחיל סטרימינג בשידור חי באפליקציה. ואולם החל מה-23 בנובמבר יחול שינוי במדיניות החברה כשהגיל המינימלי לשידורים חיים יעלה ל-18.

בנוסף, רק משתמשים בני 18 ואילך יוכלו לתרום כסף ליוצרים ולקבל תרומות; פונקציית התרומה מייצגת אפשרות מונטיזציה בפלטפורמת הבידור, כשבמקביל מפתחים גם אצל המתחרה אינסטגרם (Instagram) מבית מטא (Meta) אבטיפוס דומה, או אפילו משובט, בשם 'מתנות', שעתיד להיות דומה מאוד לכלי התרומות של טיקטוק.

אונלי פאנס בטיקטוק?

כאמור, כחלק מהשינויים שעתידים לפקוד את השירות יש בטיקטוק כוונה להכניס שירות סטרימינג בלייב למבוגרים בלבד.

כפי שרבים יודעים, פלטפורמות כמו אונלי פאנס (OnlyFans) מאפשרות למבוגרים רבים לצורך תוכן מיני או אירוטי באמצעות רכישות של גישה אל תכנים אלו.

בטיקטוק, לפי טענת בייטדאנס, נערך השינוי המדובר בלי כל קשר להצלחת אונלי פאנס ומבלי לנסות להתחרות בו, כשבעיקר מטרת השינוי לשפר עוד יותר את הבטיחות לקטינים. בכל מקרה החידוש לא מוצג כאמצעי שיאפשר למשתמשים להתפרנס מתוכן מיני – בחברה אמנם מתכוננים בקרוב, כאמור, לאפשר למארחים להשיק סטרימינג חי למבוגרים בלבד, אך לפי הדוגמאות שבייטדאנס צירפה לשימושים האפשריים (למשל כחלק מקומדיה מעט "גסה") ניכר כי הפלטפורמה לא עומדת להיות מתירנית במיוחד בנוגע לאופי התוכן ושלא מסתמן כי היא תגבה עליו כסף נוסף. החברה הבהירה כי חל אצלה איסור קפדני על רוב התוכן שייחשב באופן מסורתי ככזה המיועד ל"מבוגרים" וציינה: "איננו מתירים עירום, פורנוגרפיה או תוכן מיני בוטה", בהנחיות הקהילה של החברה. הסיבה לכך, שוב, היא שהמהלך להגבלת הגיל הוא חלק מניסיונות להרגיע ביקורת על בייטדאנס וטיקטוק שלה ועל מה שצעירים צורכים דרכה כיום.

כאמור, בייטדאנס הכריזה גם על כלים נוספים ליוצרים המארחים לייב סטרימינג בפלטפורמה, בנוסף לעדכוני האבטחה החדשים. לדבריה, החל מעכשיו אמורים היוצרים המזרימים להיות מסוגלים לשדר בלבייד ביחד עם עד חמישה מארחים נוספים – כולל אפשרויות פריסה שונות. בנוסף נמסר כי בחברה החילו פונקציית סינון משופרת למילות מפתח עבור הסטרימינג בשידור חי, שיוצרים יוכלו להשתמש בה להגבלת מילות מפתח בפלטפורמה, כדי למנוע הערות או פרסומים לא הולמים בזמן הלייב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יורם אבוטבול

    מענין לירות את הסרטים אוהב את זה פ"ת

אירועים קרובים