"המפתח להצלחת פרויקטים בענן, כל ענן – מרכז מצוינות לתחום"

דוד ביסמוט, סמנכ"ל בכיר ומנהל נס קלאוד, מצייר כיצד שירותי החברה, הכוללים את כל התמחויות הענן, מסייעים לארגונים לממש באופן מלא את הפוטנציאל הגלום בתשתיות הענן

דוד ביסמוט, סמנכ"ל בכיר ומנהל נס קלאוד

"עולם הענן כיום הוא כבר החלטה – ולא אופציה. כל ארגון בישראל מבין זאת. מכרז נימבוס של המחשוב הממשלתי לענן הציבורי משנה וישנה את כלכלת ה-IT בישראל. בנק ישראל מאיץ אף הוא את התחום, עם מיזמי בנקאות פתוחה. כניסת ענקיות הענן הבינלאומיות עם אזורי הענן הייעודי-מקומי לישראל היא עוד מאיץ לכניסת הענן לארגוני האנטרפרייז. המפתח להצלחת פרויקטים בענן, כל ענן – הוא הקמת מרכז מצוינות לתחום", כך אמר דוד ביסמוט, סמנכ"ל בכיר ומנהל נס קלאוד (Ness Cloud), קבוצת הענן של החברה.

ביסמוט, מהנדס מערכות מידע, הוא מראשוני נס ועובד בחברה מהקמתה ב-2000, ומאז ביצע בה תפקידים עסקיים וניהוליים מגוונים. ביסמוט מונה לתפקידו זה באוגוסט האחרון, לצד היותו מנכ"ל ITWay – המהווה אף היא חלק מקבוצת הענן בחברה.

לדבריו, "העבודה ההיברידית הפכה ל'נורמלי החדש', והארגונים עוברים תהליכי מודרניזציה עמוקים ואמיתיים: לצד מערכות הלגאסי הוותיקות, הם מפתחים ומקימים, במקביל, מערכות דיגיטל 'טבעיות', Cloud Native: פרויקטים ליבתיים, עמוקים אך הכרחיים לתהליכי הדיגיטל בשנים הקרובות".

"ההחלטה על מעבר לענן", ציין, "היא החלטה עסקית הכרחית – וזאת על מנת ליהנות מיתרונות תחרותיים, עסקיים וטכנולוגיים, ולעשות זאת בדרך הגמישה, המהירה והיעילה ביותר, וכן כדי לממש תהליכי דיגיטל בצורה הנכונה ביותר".

"אנו מכינים הקרקע עבור לקוחות ארגוניים שלא מחכים לדטה סנטרים הבינלאומיים – וכבר מעבירים משתמשים, יכולות ועומסים – לענן בארץ", אמר ביסמוט, "בנס יש עשרות מומחי ענן מכל עולמות התוכן – תשתיות, פיתוח, סייבר והגנת מידע, BI וניתוח מעמיק, עבודה בסביבות סאפ ועוד, לצד עשרות מוצרים, שירותים ופתרונות מבוססי ענן. כך, בעקבות הזכייה שלנו בתחום בשירותי בריאות כללית, אנו מקימים עם הלקוח, בין היתר, מרכז מצוינות ענני, CCoE, מרכז ידע בתחום FinOps ועוד". הוא הוסיף, כי "החלטנו באחרונה להקים קבוצה ייעודית לעולם הענן, נס קלאוד. קבוצת הענן של נס מאגדת בתוכה את כל התמחויות הענן, מציעה ללקוחות פתרונות ושירותי ענן המותאמים לצורכיהם ומטמיעה אותם אצלם. תפיסת הסביבה מרובת עננים, Multi-Cloud, ממשיכה את ה'אני מאמין' שלנו: להיות Advisor Trust ללקוחות ולהעניק להם את הפתרון הנכון ביותר לצורכיהם. הקבוצה כוללת מרכז מצוינות, יחידת מומחי ענן, אוטומציה ו-DevOps, מרכז NOC ו-SOC, שירותי FinOps, הקמת Landing Zone, אבטחת מידע, ומרכז תמיכה 24/7. הכל ניתן במודל שירותים מנוהלים. יש לנו הרבה מאד לקוחות בענן, בסדרי גודל שונים ובכל הוורטיקלים".

כך, אמר, "אנו מסייעים לחברות וארגונים מכלל המגזרים והגדלים, לממש באופן מלא את הפוטנציאל הגלום בתשתיות ענן – הן בשלב פרויקט המעבר או ההקמה, תוך תמיכה מלאה במערכות המוכנות למעבר, והן בהכנת הסביבות הדורשות התאמה לסביבת ענן". לדבריו, "כל זאת, לצד האפשרות לנהל את כלל צורכי הארגון סביב עולמות הענן במודל 'כ-שירות', as a Service – תוך הפחתת סיכונים, תקורות ועלויות, וכל זאת, על מנת לייצר יציבות מלאה והמשכיות עסקית לארגון, תוך יישום מתודולוגיות מעבר מהיר".

"מרכז המצוינות הענני שלנו", ציין ביסמוט, "הוא מעין מערך 'ממשל ארגוני', המהווה, לא פעם, את המפתח להנעת טרנספורמציית הענן בארגון. גוף זה יגדיר את האחריות וההשלכות הרבות שיש סביב המעבר לענן, לרבות: הגדרת מדיניות ענן, הנחיית בחירת ספקים, סיוע בארכיטקטורת פתרונות ומיקום עומס עבודה, ניהול הסיכונים, ניהול פיננסי ועוד. זאת, במטרה לייעל ולשפר את התהליכים הארגוניים שלנו לתחום, כולל צוותי מומחה בכל עולמות התוכן הנדרשים לענן, שמטרתם להטמיע את המדיניות, הפרקטיקות והארכיטקטורה הנדרשת – כדי לאמץ את טכנולוגיית הענן בדרך הנכונה והיעילה".

" הקמת הקבוצה הייעודית", סיכם ביסמוט, "תאפשר ללקוחות ליהנות בצורה מרוכזת וייעודית מכלל הידע והניסיון הנדרש היום במעבר לענן, או מקבלת שירותים מקצועיים לארגונים שכבר נמצאים שם".

ביסמוט ישתתף בוועידת ישראל המובילה לקידום ה-IT והעסקים, שתיערך ב-30 באוקטובר באולם לאגו בראשון לציון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זאב

    כמי שעבד עם חברות רבות בתחום הענן, הקבוצה החדשה של נס קלאוד מכילה את אנשי המקצוע הטובים ביותר והמקצועיים ביותר בתחום.

אירועים קרובים