DXC מאשרת: מנהלת מגעים לרכישתה

מאז שהוקמה לפני חמש שנים, התכווצו עסקיה של DXC בכשליש, מ-24.5 מיליארד דולר ב-2018 – ל-16.3 מיליארד ב-2022 ● היקף הרכישה, אם תתממש, יעמוד על 10-15 מיליארד דולר

לא נמכרת. DXC Technology

DXC Technology אישרה שלשום (ג') כי היא נמצאת בדיונים עם "מממן כלכלי", שיובילו לרכישתה. ההודעה באה אחרי שענקית השירותים המקצועיים והאינטגרציה לא הגיבה לדיווחים, שהתרבו בימים האחרונים, ולפיהם קרנות השקעה פרטיות "מרחרחות" סביבה.

"בהתאם לאחריות שלה למקסם את הערך שלה עבור בעלי המניות, החברה עוסקת בדיונים ראשוניים ומשתפת מידע בנושא", הודיעה DXC. " ההנהלה נשארת ממוקדת במסע השינוי של החברה. עם זאת, עד היום לא התקבלה הצעה רשמית. אין כל ביטחון שהצעה כלשהי תתקבל".

מאז שהוקמה לפני חמש שנים, עסקיה של DXC התכווצו בכשליש: בשנת 2018 מחזורה עמד על 24.55 מיליארד דולר, ובשנתה הכספית 2022 המחזור עמד על 16.26 מיליארד. אנליסטים העריכו, כי היקף הרכישה יעמוד על 10-15 מיליארד דולר.

ההצהרה של DXC פורסמה לאחר שבלומברג דיווח מוקדם יותר באותו יום,כי Baring Private Equity Asia ביצעה את הצעד הראשון לקראת השתלטות עליה, וסוכנות הידיעות ציטטה מקורבים למגעים. לפי הדיווח, קרן ההשקעות אספה הון בסך 11.2 מיליארד דולר לטובת הרכישה. הקרן עצמה נרכשה על ידי EQT Partners במרץ השנה תמורת 7.5 מיליארד דולר, ויש לה 45 חברות פורטפוליו ברחבי אסיה, עם יותר מ-300,000 עובדים ומכירות של כ-41 מיליארד דולר.

בלומברג אף דיווח ב-21 בספטמבר, כי לפחות חברת השקעות פרטית אחת פנתה ל-DXC כדי לדון עמה ברכישה אפשרית. דיווח נוסף ציין, כי חברת ההשקעות הפרטית KKR היא הרוכשת הפוטנציאלית. בינואר 2021 דווח, כי אטוס רוצה לבצע השתלטות עוינת על DXC ב-10 מיליארד דולר, מהלך שלא צלח.

באפריל 2017 פרסמנו, כי ES, זרוע השירותים המקצועיים של HPE – שינתה את שמה. החברה החדשה, DXC Technology, שנבנתה במיזוג עם CSC, החלה להיסחר בבורסת ניו-יורק, והצהירה כי היא חברת שירותי ה-IT מקצה לקצה הגדולה בעולם. החברה מספקת שירותי IT בכמה תחומים: מחשוב ענן, ניהול ואיזון עומסי עבודה, פלטפורמות ומיקור-חוץ של IT, חללי עבודה וניידות, אבטחת מידע, ניתוח מעמיק, שירותים אפליקטיביים, אפליקציות ארגוניות ובענן, ייעוץ, שירותי תהליכים עסקיים והטמעות תוכנה, ויש לה 250 שותפים עסקיים, בהם דל(Dell), HPE, HP, AWS, לנובו (Lenovo) ומיקרוסופט (Microsoft). ES הוקמה על בסיס רכישת HP ב-2008 את אלקטרוניק דטה סיסטמס (EDS), תמורת 13.9 מיליארד דולרים. ES, בבעלות של 50% של HPE, לא הביאה לבעליה את התוצאות הרצויות, בין השאר בשל שני שינויים שחלו בענף ה-IT העולמי: העובדה שבחלוף השנים הצטמצמה מגמת מיקור-החוץ בעולם ה-IT, לצד המעבר המסיבי של ארגונים לענן.

בינואר 2021 דיווחנו, כיDXC ישראל נרכשה תמורת 65 מיליון דולר. קבוצת חילן רכשה אותה מידי DXC Hague ההולנדית באמצעות החברה הבת נס (Ness).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דדד

    לא שווים את הניר שעליו יחתם ההסכם. כל הסכם

אירועים קרובים