בכיר באפל התפטר לאחר שהעיר הערה גסה כלפי נשים

טוני בלווינס, סגן נשיא לרכש באפל, אמר בסרטון טיקטוק שהוא "ממשש נשים עם חזה גדול", ועורר תרעומת מצד בכירים יותר ופחות ● הוא החליט להתפטר, לאחר שהחברה העבירה ממנו את יותר מ-100 המועסקים שהיו תחתיו

חוות דעת של היועצת המשפטית לממשלה נגד אפל.

טוני בלווינס, בכיר באפל, לא שיער (וזה מה שרע) שהערה גסה על נשים שסיפר בסרטון טיקטוק תעלה לו במשרתו. אבל זה בדיוק מה שקרה: בלווינס הבין שהוא צריך להתפטר, לאחר סערה פנימית שהתעוררה סביב ההערה, וצעדים שאפל נקטה נגדו בעקבות כך.

בלווינס, סגן נשיא לרכש באפל ומי שעומד בראש פעילות שרשרת האספקה שלה, נראה בסרטון יוצא מרכב המרצדס היקר שלו ואומר: "אני קונה רכבים יקרים, משחק גולף וממשש נשים בעלות חזה גדול". בלווינס אמנם ריפרר לציטוט מהסרט ארתור, אלא שבסרט לא נאמרות המילים "בעלות חזה גדול".

הסרטון המדובר הוא חלק מסדרה של יוצר הטיקטוק והאינסטגרם דניאל מאק, שמצלם סרטונים עם בעלי רכבים יקרים ושואל אותם מהו המקצוע שלהם. אלא שבמקום לענות במה הוא עוסק, בלווינס נתן את התשובה האמורה. הוא גם אמר שיש לו "תוכנית טיפולי שיניים מהגהנום".

מאק עצר את בלווינס כשהוא החנה רכב מרצדס מדגם SLR McLaren, שכבר לא מיוצר ושווה – לפי בלומברג, ששם פורסם הסיפור – מאות אלפי דולרים. הערכות מדברות על מחיר של חצי מיליון דולר.

"מתנצל על הניסיון המוטעה שלי להשתמש בהומור"

על פי הדיווח, ההערה הגסה של בלווינס עוררה תרעומת רבה בקרב עובדים ומנהלים באפל – מהדרגים הנמוכים ועד להנהלה הבכירה. הנהלת אפל החליטה בעקבותיה להעביר ממנו את ששת המנהלים וכ-100 העובדים שהיו תחתיו. נראה שבלווינס הבין לאן נושבת הרוח, והחליט להתפטר לפני שהוא גורם לעצמו עוד נזק.

אפל אישרה שבלווינס עוזב את החברה, אולם לא פירטה מעבר לכך. בלווינס התנצל בתגובה לבלומברג "בפני כל מי שנפגע מהניסיון המוטעה שלי להשתמש בהומור".

עזיבתו של בלווינס היא הפסד לא קטן לאפל, שכן הוא ותיק בחברה ואחד ממספר מצומצם של בכירים שדיווחו למנכ"ל החברה, טים קוק, עצמו. בלווינס אף אחראי לחלק נכבד מהעסקאות המוצלחות שלה בשנים האחרונות, ולפי כתבת פרופיל שנעשתה עליו בוול-סטריט ג'ורנל ב-2020, הוא הביא לכך שאפל תשלם עליהן כמה שפחות. נראה כי כעת ייפתח באפל "קרב" פנימי על איוש התפקיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים