פוליטיקאים נגד הרגולציה: "הפכו את מי שמתעסק בקריפטו לפושע"

שורה של פוליטיקאים מהימין ומהמרכז-שמאל דנו בנושא הקריפטו, ולכולם מסר אחד: הרגולטור חייב להתעורר ולהסיר חסמים

תעשייה לא שקופה ובטוחה? קריפטו.

שוק הקריפטו הוא תנודתי מאוד. רק השבוע ירד הביטקוין ביותר מ-10%, לאחר שבשבוע שלפני כן הוא עלה פחות או יותר באותו השיעור. הרגולטורים במדינות שונות, כולל בישראל, פועלים בנושא – מי יותר ומי פחות, ונוהגים בשמרנות מה כלפי השוק הזה – גם כי זה הטבע שלהם וגם בגלל התנודתיות שלו. לפוליטיקאים יש מה לומר גם בנושא הזה, ובכנס שקיים הבוקר (ב') פורום חברות הקריפטו, הבלוקצ'יין וה-ווב 3, בהשתתפות בכירים בעולם זה, הם יצאו נגד הרגולטור בשצף קצף.

הגדיל לעשות ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, שאמר למשתתפים ולמנחה, עיתונאית חדשות 13 ליאור קינן, כי "ישראל בדרך להפוך למעצמת קריפטו, אבל המדינה והרגולטור צריכים לשחרר חסמים. הפכו את כל מי שמתעסק בקריפטו לפושע. אם המדינה תשחרר את החסמים – כולנו נהנה מהפירות".

יו"ר ועדת הכספים, אלכס קושניר מישראל ביתנו, ציין כי "קיים הרבה חשש במערכת הרגולטורית סביב הקריפטו – אולי מחוסר ידע. צריך להסיר כבלים רגולטוריים, והמדינה צריכה להעניק תשתית לפעילות בנושא. הבעיה נמצאת בחשש ממשהו חדש, אך זה התפקיד של נבחרי הציבור. נצטרך להקים שולחן עגול עם כל השחקנים ולמצוא דרך להסיר את החסמים ולקדם את התחום, כמו גם את ההיי-טק באופן כללי".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי, אמר כי "העתיד של הכלכלה נמצא במטבעות הדיגיטליים. נושא הקריפטו חדש לכולם, ונע ונד בין כמה רגולטורים. צריך לרכז את הכול אצל רגולטור אחד, וזה עתיד להגיע".

הח"כ הראשון שקידם את הנושא בוועדות הכנסת הוא יעקב אשר מיהדות התורה. ח"כ אשר אמר באירוע כי "כיום, עם תחילת מתן הרישיונות (לפעילות של חברות קריפטו – י"ה), רואים את הפירות של מה שייסדנו. למערכת הבנקאית קשה לעכל את הנושא, המדינה צריכה לדעת לשחרר".

"יש לתת חופש לעולם הקריפטו"

ח"כים נוספים שיצאו נגד הרגולציה הם בועז טופורובסקי מיש עתיד, שקרא "לתת חופש לעולם הקריפטו", סגן השר אביר קארה, שאמר ש-"חופש כלכלי הוא תנאי לעוצמה כלכלית", ויולי אדלשטיין מהליכוד, לשעבר יו"ר הכנסת, שציין כי "אני בעד פחות התערבות של הממשלה. גם בתחום הקריפטו – אני בעד שוק חופשי. הממשלה צריכה לראות איפה יש ניסיון לדיכוי התעשייה החדשה, ושם להתערב."

מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, ח"כ רם שפע ממפלגת העבודה הסכים עם מרבית הדוברים האחרים ואמר כי "קיים חשש גדול של המדינה מהשוק המתפתח של הקריפטו, למרות ההבנה שיש פה אפשרויות כלכליות עצומות. צריך לדעת איפה לשחרר, אבל בזהירות". ח"כ מוסי רז ממרצ דיבר על השינוי שעובר בימים אלה האת'ריום וקרא לו "נקודת פריצה בדרך של תעשיית הקריפטו כמובילה בתחום איכות הסביבה. חייבים לחשוב ולכוון לכיוון הסביבתי".

לעומת הפוליטיקאים, ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו, הבלוקצ'יין וה-ווב 3, לא תולה את ה-"אשם" ברגולציה. הוא ציין כי "בסוף, מי שיחליט אם יש ישראל תלך על קריפטו, טכנולוגיית בלוקצ'יין ו-ווב 3 אלה לא רשות ניירות ערך, לא רשות שוק ההון ולא הבנקים. אלה רק הפוליטיקאים. אנחנו יוצאים לבחירות, שמים פתק ובוחרים את המנהיגים, והם מחוקקים את החוקים ומבקרים את הממשלה הם אלה שיכולים לאפשר לתעשיית הקריפטו הישראלית לכבוש את העולם".

פורום חברות הקריפטו, הבלוקצ'יין וה-ווב 3 הוא ארגון שמאגד גופים וחברות רבים בתחום, במטרה "לאפשר לתעשייה לצמוח ולשגשג כאן, בישראל, להפסיק את האפליה נגד ענפים אלה ולמנוע את בריחת המוחות, הכשרונות והיזמים מהארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים