הממשלה חזרה בה מכוונתה לשנות את כללי ההכרה במכללות הטכנולוגיות

בדיון שנערך אתמול בבג"ץ בעקבות עתירה של פורום ראשי המכללות, הודיעו נציגי המדינה כי השינוי בתקצוב לא יהיה בשנת לימודים זו

ד"ר יוכבד פנחסי אדיב, מנהלת המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל ויו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות.

 

ניצחון למכללות הטכנולוגיות במאבק שניהלו נגד כוונת מה"ט, זרוע העבודה במשרד הכלכלה, לשנות כבר השנה את תנאי ההכרה במכללות ולהחריג מההכרה את הסטודנטים של המכללות שלומדים מחוץ לקמפוסים באתרים של המעסיקים. החלטה זו עלולה הייתה לפגוע במכללות, שמתוקצבות על פי מספר התלמידים, ואם הממשלה הייתה מממשת את החלטתה, התקצוב של המכללות היה יורד.

לדעת העותרים, ההחלטה נוגדת החלטות של הממשלה על רפורמה במכללות טכנולוגיות וקידום מעמדן. בעקבות פרסום כוונת הממשלה דן אתמול בג"ץ בסוגיה זו. בתום הדיון בבית המשפט, הודיעה המדינה כי היא חוזרת בה מכוונתה לשינוי הכללים.

"מנענו מחטף שהיה יוצר כאוס במערכת במקום לעשות בה סדר", אמרה ד"ר יוכבד פנחסי, יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות. "אני מברכת על החלטת בית המשפט הגבוה לצדק בעניין שמירת כללי ההכרה במכללות הטכנולוגיות ומניעת סטייה מהם במחטף. פורום המכללות הטכנולוגיות הינו ויוסיף להיות שומר הסף של ההשכלה הטכנולוגית.

"אנו פורום מנהלים אשר מתנהל באחריות ובמקצועיות אל מול קובעי המדיניות בנוגע להכשרת ההון האנושי הטכנולוגי בישראל. הפורום אינו מתפשר על איכות ההשכלה הטכנולוגית, שקידומה הוא אינטרס לאומי בעל חשיבות עליונה".

את הפורום ייצגו עוה"ד אמיר קדרי, עדי ברינה ודוד פלסר ממשרד טל, קדרי, שמיר.

בדיון הודגש הצורך, שלקראת פרסום הנוהל לגבי שנת הלימודים תשפ"ג יידרש הליך היוועצות מלא ומסודר עם פורום המכללות. בית המשפט קבע, כי לאור הודעת המדינה כי טרם התקבלה החלטה בעניין תשפ"ג, שמורות לפורום מלוא טענותיו, ככל שיידרש בדיון גם בעניין זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים