"אם הממשלה לא תפתח את ההיי-טק – כלכלת ישראל תיכנס לקיפאון"

ראש הממשלה, יאיר לפיד, פרש את היעדים שישראל תלך אליהם, לדבריו, אם הוא ימשיך בתפקיד לאחר הבחירות ● בתוכנית: חינוך טכנולוגי, העסקת אוכלוסיות בתת ייצוג ו-AI וביג דטה

ראש הממשלה, יאיר לפיד.

"הממשלה צריכה לייצר את הסביבה המתאימה כדי שהשוק החופשי יוכל לעבוד ולפתח את ההיי-טק. אם זה לא יקרה – כלכלת ישראל תיכנס לקיפאון", כך אמר היום (ד') ראש הממשלה, יאיר לפיד.

לפיד השתתף באירוע שבו פרשו פוליטיקאים בכירים את המשנה שלהם לעולם ההיי-טק, לקראת הבחירות. את האירוע, שאותו ערך מכון המחקר SNPI מבית סטארט-אפ ניישן סנטרל, הנחה עיתונאי חדשות 13 אודי סגל.

לדברי לפיד, "כשמדברים על האתגרים וההזדמנויות בהיי-טק יש ארבע הנחות יסוד: ה-AI והביג דטה הם לא עוד שלב באבולוציה של המחשבים אלא משהו חדש, כמו מהפכת הקיטור. זה יטיס קדימה את עולם הטכנולוגיה ואת הכלכלה; השוק של התעשיות המסורתיות בישראל כולל תשעה מיליון בני אדם ואנחנו צריכים להיות בתעשיית הטכנולוגיה, שמשרתת שמונה מיליארד בני אדם; הכלכלה הטכנולוגית היא לא משחק סכום אפס. אם מישהו מתעשר, זה לא אומר שאחר נהיה עני; ויש מחסור חמור באנשי היי-טק, מהנדסים ומתכנתים ברמה גבוהה".

"כל זה מתכנס ליעד של מיליון אנשים בהיי-טק", חזר ראש הממשלה על היעד שהוא שם עם כניסת הממשלה הקודמת. "לשם אנחנו צריכים ללכת. אין לכלכלת ישראל לאן ללכת אלא לטכנולוגיה. זאת תעשייה שחיה על ענן, ולכן היא יכולה להתפרש לפריפריה. אנחנו צריכים להכניס אוכלוסיות נוספות להיי-טק, כגון גברים חרדים ונשים ערביות, בתנאים שמתאימים להם. בנוסף, רמת מיסוי נמוכה של חברות היי-טק תביא לכך שהן יעסיקו כאן יותר עובדים ויהיה לנו מספיק כסף לשיפור השירותים החברתיים".

"מיליון ישראלים בהיי-טק זה לא רק מתכנתים ומהנדסים, אלא גם איש הקייטרינג שעובד עם חברת ההיי-טק. מיליון איש בהיי-טק זה שלושה מיליון אנשים שמרוויחים יותר", אמר.

"תעשיית ההיי-טק לא ממצה את מלוא הפוטנציאל שלה בלי הממשלה. גם בשוק חופשי, לממשלות יש תפקיד: הן צריכות לייצר את התנאים שבהם השוק החופשי יוכל לעבוד", ציין ראש הממשלה.

"מפעל לאומי חסר תקדים של חינוך טכנולוגי"

לפיד אמר כי "בשנים הקרובות, הממשלה תקים מפעל לאומי חסר תקדים של חינוך טכנולוגי, ורשות החדשנות תשקיע בסטארט-אפים שעוסקים בחינוך טכנולוגי. זה שוק עתידי ענק, שהולך להתחרות בפינטק בגודלו. המשימה הזאת תצריך משאבים רבים ושיתוף פעולה בין משרדי לא טריוויאלי. כדי שזה יקרה, הממשלה תצטרך לתת לחברות מקומיות ובינלאומיות תמריצים להקמת מרכזי הכשרה בהיקפים גדולים, להאיץ מאוד את פריסת הסיבים האופטיים ותשתיות הדור החמישי והשישי, ולתת תעדוף לפריפריה".

"זה יעלה כסף, אבל הכסף על התהליכים האלה הוא לא הוצאה אלא השקעה שתחזור למשק בתוך שנים ספורות ובריבית גבוהה במיוחד. לא נגיע למיליון איש בהיי-טק בלי השקעות מסיביות בחינוך ולא נגיע לחברה שאנחנו רוצים בלי כלכלת היי-טק מצליחה. יש לנו את הפוטנציאל להיות אחת מ-10 המדינות המובילות, אבל זה יקרה רק בשיתוף פעולה בין הממשלה לשוק הפרטי", סיכם לפיד.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    דיבורי סרק! עוצמת ההייטק הישראלי מקורה בצה"ל. ההשקעה היחידה הנדרשת סילוק החברות האזרחיות מתוך הצבא והמשך מתן ההזדמנות לנוער הישראלי להתמודד עם אתגרי הביטחון המורכבים שמציב הצבא בתחומי הלוגיסטיקה, המודיעין והלחימה. בטווח התכנון שניתן לצפות מצבה הביטחוני של מדינת ישראל אינו ומד להשתנות ולכן ההשקעה צריכה להיות שם.

  2. חיים

    מישהו מוכן להסביר לי בפשטות מה יאיר אמר? לא הבנתי כלום מכל המלל הזה..

אירועים קרובים