בלעדי

גדי דודיאן, מנמ"ר בנק יהב, הודיע על סיום תפקידו

דודיאן מכהן כ-12 שנה כסמנכ"ל בכיר ומנהל הטכנולוגיות של בנק יהב, והוביל אותו להיות הבנק ה-1 בישראל שמשתמש במערכות ליבה דיגיטליות משלו ● הוא הוכתר כ-1 מ-100 המנמ"רים המובילים בעולם ● דודיאן סירב להתייחס

גדי דודיאן, לשעבר מנמ"ר בנק יהב.

זעזוע בהנהלת בנק יהב: גדי דודיאן, סמנכ"ל בכיר, חבר הנהלה ומנהל מערכות המידע הראשי של הבנק, שלח אתמול (ד') מכתב לעובדים, ובו הודיע על סיום תפקידו – כך נודע לאנשים ומחשבים. ההודעה התקבלה בהפתעה רבה.

דודיאן הוא אחד מאנשי המפתח בבנק יהב, שהוביל מהפכות טכנולוגיות ב-12 שנות כהונתו בבנק, והוא סמנכ"ל הטכנולוגיות הוותיק ביותר במגזר הפיננסי בישראל. לא ידועה סיבת הפרישה ולאן הוא עובר. דודיאן סירב להתייחס לידיעה.

מנמ"ר שהוא Role Model

במהלך שנותיו בבנק יהב קיבל דודיאן שלל פרסים ותארים. ב-2016 הוא קיבל את אות המנמ"ר המצטיין בקטגוריה של Role Model בתחרות מצטייני המחשוב IT Awards מבית אנשים ומחשבים. בנימוקי הוועדה, בראשותו של פרופ' גדי אריאב, נכתב כי "דודיאן הביא לסיומו המוצלח של פרויקט הדגל של הבנק. הוא הוביל מהלך ייחודי, מהפכני וחדשני של שדרוג מערכות, שאפשר לכנותו מהפך של שדרוג – בהיקף ובעומק חסרי תקדים, במערכת ליבה בנקאית – ומקצה לקצה. דודיאן ניהל שיתוף יוצא דופן עם חברה בינלאומית למחשוב (TCS – י"ק), הפגין קור רוח עילאי ושליטה מקצועית מוחלטת, והביא לעלייה שקטה של המערכת אחרי שנתיים וחצי של פיתוח ושלוש שנים של בחינת פלטפורמות בינלאומיות. הוא הפעיל 45 צוותי פיתוח, עם ניהול הדוק של פרויקט שכלל מאות תתי פרויקטים בסביבה עתירת רגולציה ועם בנייה של מאות ממשקים ל-150 גופים חיצוניים".

"דודיאן מאוד מרשים, בעל חזון, מפגין אומץ ניהולי וטכנולוגי יוצא דופן, מפגין הבנה עסקית מעמיקה, מבין אסטרטגיה והשלים את הפרויקט בצורה יוצאת דופן, כולל עמידה מלאה בכל היעדים – זמן, מסגרת התקציב ותכולה", חתם פרופ' אריאב את חוות הדעת.

במקביל, לאורך שנות כהונתו של דודיאן זכה אגף מערכות המחשוב של בנק יהב, שבראשו עמד, בשורה ארוכה של פרסים בתחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים – בגין הפרויקטים שהוביל.

דודיאן – אחד מ-100 המנמ"רים המצטיינים בעולם

ב-2018 נכלל דודיאן ברשימת 100 המנמ"רים המצטיינים בתחרות בינלאומית של ארגון CIO100 העולמי. הוא היה הישראלי הראשון שנכלל אי פעם ברשימה יוקרתית זו. ועדת השופטים, שמורכבת מ-50 מנהלי טכנולוגיות ומנכלים בכירים מרחבי העולם, כתבה כי "הפרס מוענק על שימוש בטכנולוגיה בדרכים חדשניות ויצירתיות, כדי לספק ערך עסקי ויתרון תחרותי, לייעל תהליכים עסקיים, לאפשר צמיחה ולשדרג באופן משמעותי את הקשרים עם הלקוחות".

חברי הוועדה ציינו כי ההובלה של דודיאן את פרויקט החלפת מערכות הליבה הפכה את בנק יהב לבנק הראשון בישראל שמשתמש במערכות ליבה דיגיטליות מהשורה הראשונה. לדבריהם, "מהלך זה מהווה פריצת דרך במערכת הבנקאות הישראלית וכניסה לעולם הבנקאות הדיגיטלית בזמן אמת – דבר שמאפשר לבנק יהב ליהנות מאפשרויות עסקיות חדשות בתשתית דיגיטלית וטכנולוגית ברמה המתקדמת ביותר".

פרס בינלאומי נוסף שבו זכה דודיאן היה זה של סוכנות IBS, שציינה שהפרויקט שהוא הוביל ויזם היה הפרויקט הפיננסי המורכב ביותר בעולם באותה העת.

הפרויקט שסלל את הדרך של בנק יהב לבנקאות הדיגיטלית

בראיונות לתקשורת ובהרצאות רבות שנשא אמר דודיאן שהחלפת מערכות הליבה נעשתה מתוך הבנה שהמערכת הבנקאית חייבת להיות יעילה ופתוחה. הפרויקט בוצע לפני שנושא הבנקאות הפתוחה עלה בכלל לסדר היום, וכלל ממשקי API פשוטים ויעילים. "אין עוד מקום לפתח מערכות ליבה המבוססות על פיתוח עצמי ולהשקיע כל כך הרבה במערכות שחורגות לחלוטין מתחומי הליבה העסקית שלהם. במקום זה, יש להתבסס על חבילות תוכנה ייעודיות, מוצרי מדף, כפי שעובדים בבנקים המובילים בעולם – סיטי בנק, דויטשה בנק, סנטנדר, HSBC ועוד", אמר דודיאן.

פרויקט דגל במערכת הבנקאית בישראל. בנק יהב

פרויקט דגל במערכת הבנקאית בישראל. בנק יהב

הפרויקט שהוביל דודיאן עורר התעניינות רחבה ביותר בארץ ובחו"ל, ורבים היו סקפטיים בדבר האפשרות שהוא יעלה לאוויר בהצלחה. בסופו של דבר, הסקפטיות התגלתה כלא נחוצה, מאחר שכאמור, הפרויקט הצליח וזכה בפרסים רבים.

"הפרויקט היווה מעין פיילוט לכל מערכת הבנקאות הישראלית, וזכה לתהודה עולמית רבה", אמר דודיאן. "זו הפעם הראשונה שבה בנק פיתח מחדש מאות יישומים, בתהליך עתיר סיכונים, תוך התאמה לרגולציה מאוד קפדנית ומורכבת. מבחינתנו, נסללה באמצעות הפרויקט הדרך לכניסת הבנק לעולם הבנקאות הדיגיטלית". הוא הוסיף כי "עמידתו של הפרויקט בכל היעדים שהוצבו ועלייתו לאוויר באופן מוצלח יצרה תפיסת עתיד חדשה בעולם הפיננסי ומציבה את בנק יהב בחזית הטכנולוגיה העסקית".

ההתמודדות של כל המערכת הבנקאית בישראל

בימים אלה, כל המערכת הבנקאית בישראל, בלי יוצא מן הכלל, מתמודדת עם פרויקטי מודרניזציה ושדרוג מערכות הליבה, ועל פניו נראה שייקח להם שנים רבות לסיים בהצלחה פרויקטים אלה.

בנק יהב החל את דרכו כבנק של עובדי המדינה. המהפך הטכנולוגי שהוביל דודיאן סייע לבנק יהב להשתדרג באופן משמעותי ולהגדיל מהותית את רווחיו ואת כמות לקוחותיו. הבנק מעמיד לשירות הלקוחות מגוון של פתרונות וערוצים דיגיטליים. ב-2021 הוא העסיק 900 עובדים ב-52 סניפים ברחבי הארץ.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ראובן בר לב

    מהמעט שיצא לי לעבוד איתו בחור מאוד מוכשר והיה לנכס לבנק

  2. מנחם המורה

    אפילו הזדהות באפליקציה עם זיהוי פנים/טביעת אצבע אין.

    1. אלעד לוי

      בחור יוצא דופן חבל לבנק יהב שלא שימרו בחור כזה

  3. שפ

    אולי עכשו הם סוף סוף יתקדמו טכנולוגית

אירועים קרובים