"המניע לשימוש ברחפנים הוא צמצום סיכון לחיי אדם"

שי חן, מנהל מערך הרחפנים והרובוטיקה במפעלי ים המלח ב-ICL, לשעבר כי"ל, מספר אודות השימוש ברחפנים באחת החברות הגדולות והבולטות במדינה

שי חן, מנהל מערך הרחפנים והרובוטיקה במפעלי ים המלח ב-ICL.

"המטרה שלנו היא לצמצם משמעותית את משך שהיית האדם בחלל המוקף, או לעתים למנוע את כניסתו כלל. חלל מוקף הוא מקום שטומן בחובו סכנה. המניע שלנו לשימוש ברחפנים הוא לא התייעלות וחסכון, אלא רצון לצמצם סיכונים לחיי אדם", כך אמר שי חן, מנהל מערך הרחפנים והרובוטיקה במפעלי ים המלח ב-ICL, לשעבר כי"ל.

חן דיבר בכנס Elios 3 on the road – Israel 2022 conference, שערכו גיב סולושנס ופלייאביליטי (Flyability SA). האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ד') באולם East בתל אביב.

לדבריו, "חללים מוקפים, מחסומים, חללים קטנים או לא נגישים, כאלה שיש בהם סכנת החלקה, נפילה או פציעה ממעטפת אלימה, כאלה שמכילים חומרים כימיים, גז או שיש בהם חוסר חמצן – דורשים התאמות בטיחותיות מיוחדות כדי להפוך אותם ראויים לכניסת אנשים".

"מערך הרחפנים שלנו קם לפני ארבע שנים", ציין חן. "אנחנו עורכים אלפי טיסות בכל שנה ומקבלים מאות אלפי תמונות, כדי לספק דו"חות לכל בעלי העניין. אנחנו משתמשים ברחפנים לטובת בחינה חזותית של מצב הציוד בחללים מוקפים, להערכת התקינות שלו. כך אנחנו מצמצמים את הסיכונים הטמונים בשהיית בני אנוש בחלל המוקף".

חן סיכם בציינו כי "שילוב של יכולת השליטה וההטסה הנוחה והאינטואיטיבית, בהסתמך על יכולות רובוטיות ומודעות מרחבית של הרחפן, יחד עם הסיבולת שלו לספוג טעויות מטיס ולהמשיך את הסריקה בלא הפרעה, הוכיח לנו שפתרון זה הוא נכס מרכזי בדאגה לבטיחות העובדים, כתחליף לכניסת אדם לחללים מוקפים לצורכי בחינה, הגדלת תכיפות ביצוע בדיקות, צמצום זמני השבתת ציוד והעלאת הפרודוקטיביות".

פביו פאטה, מנהל אזור דרום אירופה בפלייאביליטי.

פביו פאטה, מנהל אזור דרום אירופה בפלייאביליטי. צילום: עמית אלפונטה

פביו פאטה, מנהל אזור דרום אירופה בפלייאביליטי, שגיב סולושנס מייצגת אותה בישראל, ציין בכנס כי החברה בונה פתרונות לבדיקה ולסקירה של חללים מוקפים, בלתי נגישים וסגורים. "היא מאפשרת שימוש בטוח ברחפנים בתוך מבנים, וכך מאפשרת לחברות תעשייתיות ולאנשי מקצוע בתחום הפיקוח להפחית את זמני השבתה, עלויות הבדיקה ולצמצם את הסיכונים לעובדים", ציין.

"פלייאביליטי", אמר, "הייתה חלוצה וממשיכה להוביל את החדשנות בתחום הרחפנים המסחריים. החברה הוקמה ב-2014 כספין אוף של הטכניון של לוזאן וסיפקה לשוק יותר מ-2,000 רחפנים חכמים, שטסו מעל 100 אלף טיסות בכלל התעשיות שכוללות בתוכן סיכונים". על לקוחות החברה נמנים ארגונים בעולמות ייצור החשמל, הנפט והגז, כימיקלים, ארגונים ימיים, חברות תשתיות ושירותים, וארגוני בטיחות הציבור, לרבות אקסון מובייל, שברון, חברת החשמל הצרפתית, פייזר, של וסעודי ארמקו.

פאטה סיכם בציינו את החידושים בגרסה החדשה של Elios, הרחפן של החברה: "לצד וידיאו ותמונה, שניתנים בכל רחפן רגיל, Elios 3 מעניק מודלים בתלת ממד, ומדגיש פגמים שלא תמיד ניתן לראות בעין בלתי מזויינת. הרחפן, על מכלול חיישניו המוגנים, מספק איכות וידיאו ותמונה מהמתקדמת בתחומו, ונתוני טלמטריה לגבי מיקומו, זווית הצילום ומרחק האובייקט המצולם ממנו. בנוסף, הוא כולל מערכת תאורה חכמה ומתקדמת, שבאמצעותה ניתן להבחין בסקירה ויזואלית, בצורה מדויקת, בליקויים ובפגמים מכל הסוגים ובכל הדיסציפלינות ההנדסיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים