הממשלה תקצה 4 מיליון ש' לשת"פים מחקריים בין התעשייה לאקדמיה

ברשות החדשנות ובמשרד הכלכלה הבינו שהתעשייה המסורתית יכולה להשתמש בידע שנצבר במוסדות האקדמיים להטמעת חדשנות טכנולוגית, ומציעים כספים כדי לעודד את שיתופי הפעולה בין הצדדים

חדשנות לתעשייה המסורתית.

רשות החדשנות ומשרד הכלכלה הודיעו היום (ג') על השקתו של מסלול סיוע להגברת שיתופי הפעולה המחקריים בין חברות תעשייה יצרנית למוסדות אקדמיים, בהיקף של ארבעה מיליון שקלים. בממשלה אומרים שהמסלול יאפשר לחברות תעשייה מוטות ייצור להזמין מחקרים ממוסדות מחקר ישראליים, באופן שיסייע לחברות להטמיע חדשנות טכנולוגית במוצרים ובתהליכי הייצור.

המהלך בא על רקע הפריון הנמוך של התעשייה הישראלית לעומת ממוצע ה-OECD, מתוך הבנה שבמוסדות המחקר האקדמי הישראליים יש ידע רב ופיתוחים טכנולוגיים, ומאחר שהפוטנציאל לשיתופי פעולה בין השניים לא מוצה. החברות מוטות הייצור בישראל ממעטות לבצע שיתופי פעולה שכאלה, בדגש על כאלה שאינן חברות היי-טק, מאחר שהן מתקשות לגשר על פערים רבים המעכבים חיבורים איכותיים עם מוסדות המחקר האקדמיים.

בכדי לסייע לתעשייה לגשר על החסמים הללו, רשות החדשנות ומשרד הכלכלה פרסמו קול קורא ייעודי, שמכוון באופן ממוקד לחברות תעשייה מוטות ייצור בענפי הטכנולוגיה המסורתית, מעורבת מסורתית ומעורבת עילית, דוגמת ענפי המזון, המתכת, הפלסטיק, המכונות והציוד החשמלי, הכימיה והטקסטיל. המסלול מאפשר לחברות בענפים אלה להזמין מחקרים בתחומים מסוימים ממוסדות אקדמיים שמבצעים אותם. באופן זה, אומרים בממשלה, התעשייה תיהנה מיכולות מחקר ופיתוח מתקדמות, והאקדמיה תיהנה מחיבור לידע הנדרש בתעשייה ומפוטנציאל מסחור של הפעילות האקדמית.

ד"ר רון מלכא, מנכ"ל משרד הכלכלה, אמר כי "הטמעת חדשנות בתעשייה המקומית מוטת הייצור נדרשת כדי להבטיח את המשך צמיחתה ואת שיפור הפריון, תוך יצירת מקומות תעסוקה איכותיים בשכר גבוה. חיזוק שיתופי הפעולה עם האקדמיה טומן בחובו פוטנציאל רב לשדרוג רמת החדשנות בתעשייה מוטת הייצור".

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, ציין ש-"אנחנו רואים חשיבות בעידוד תעשיית הייצור לשימוש במחקר ובפיתוח של חדשנות טכנולוגית, שמבוססת על ידע חדש שיפותח באקדמיה בישראל ומותאם לצרכיה, כך שיאפשר לה להתחרות בשוק העולמי טוב יותר".

ניתן להגיש הצעות מחקר עד ל-30 באוקטובר. לפרטים מלאים לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    לא הבנתי למה משלם המיסים צריך לממן השקעות מו"פ בתעשייה? פחות דיבידנדים ובונוסים למנכ"לים בתעשייה ובהייטק ויש הרבה יותר מ- 4 מיליון ש"ח למו"פ.

אירועים קרובים