שטפונות המונסון הנוראיים בפקיסטן הציפו גם את טוויטר – בסרטונים קשים

הגשם העז גרם לנהרות לעלות על גדותיהם במדינה הדרום-אסייתית ● משתפי הסרטונים במדיה החברתית הראו את ממדי האסון, למשל כיצד מוטטו המים בניינים רבי קומות וכבישים, והביעו זעזוע וחרדה מפגעי משבר האקלים המחריף

שליש מדינה הוצף במים. תהיי חזקה פקיסטן.

פקיסטן נפגעה באחרונה משיטפונות הרסניים, עקב גשמי מונסון חמורים במיוחד שפקדו אותה. על פי הדיווחים, שליש משטחי המדינה מכוסים כעת במים, כ-1,100 מתים כבר התגלו ורבים אחרים עוד ימצאו בהמשך. על פי הדיווחים בתקשורת העולמית, הנזק לישובים, לגידולים החקלאיים ולתשתיות – נורא. ההצפות פגעו בכ-33 מיליון בני אדם וכמעט מיליון בתים ניזוקו בגללם. המים האינסופיים הזיקו גם ללמעלה מ-3,400 קילומטרים של כבישים, כך דיווחו הרשויות.

במקביל לאירועים אלו, הוצפה גם טוויטר בסרטונים קשים שמתעדים את המצב, ואלו הפכו לוויראליים. משתפי הסרטונים במדיה החברתית הציגו באמצעותם את ממדי האסון, למשל כיצד מוטטו המים בניינים רבי קומות וכבישים, והביעו זעזוע וחרדה מפגעי משבר האקלים המחריף שפוקד לא רק את פקיסטן אלא את העולם כולו.

הגשמים החזקים ביותר שפקדו את פקיסטן מזה שלושה עשורים

סיוע בינלאומי החל לזרום לאזור. מטוסי מטען מטורקיה ומאיחוד האמירויות הגיעו למדינה מוכת המונסון כשהם עמוסים באוהלים, במזון ובאספקה ​​אחרת, ונחתו בבירה איסלמבאד. במהלך ביקור באזור האסון אתמול (ב'), אמר ראש הממשלה, שהבז שריף, כי הגשמים היו החזקים ביותר שפקדו את פקיסטן מזה שלושה עשורים.

שרת הגנת האקלים של פקיסטן, שרי רהמן, דיברה על קטסטרופה אקלימית חמורה בסרטון שהעלתה לטוויטר. לדבריה, המדינה סובלת מתופעות מזג אוויר קיצוניות: גלי חום, שריפות, שיטפונות בזק, התפרצויות קרחונים ו"כעת המונסון המפלצתי של העשור, שממשיך לזרוע הרס ברחבי המדינה".

שר התכנון, אחסן איקבל, אמר כי המדינה מוכת השיטפונות זקוקה ל-10 מיליארד דולר, כדי לתקן ולבנות מחדש את התשתית שניזוקה עקב גשמי מונסון. "נזק עצום נגרם לתשתיות – במיוחד בתחומי התקשורת, הכבישים, החקלאות והפרנסה", צוטט איקבאל על ידי סוכנות הידיעות AFP.

לפי הסוכנות הלאומית לניהול אסונות של פקיסטן, ה-NDMA, ומשרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים, UNOCHA, השיטפונות כבר גרמו נזק ל-452,000 בתים, הרסו 218,000 בתים, הובילו למתם של 794,000 בעלי חיים וכילו 2 מיליון דונם של יבולים.

Pakistanfloods# – תיעודים קשים בטוויטר

עקב כל זאת, לא מעט משתמשים פנו, כאמור, לאמצעי מדיה חברתית, בעיקר לטוויטר, שם הם שיתפו תמונות וסרטונים דרמטיים של המדינה המוצפת ושל פעולות החילוץ המתבצעות בה.

"עוצמתי ועצוב. נער פקיסטני קורא לתפילה, לאחר שכל הכפר שלו מוצף ועוד. הוא זקוק לעזרתנו. העם הפקיסטני זקוק לעזרתנו", כתב משתמש בטוויטר כששיתף סרטון של ילד מקומי בוכה ומתפלל.

הציוצים שצצו אודות הגשם כבד וההצפות המחרידות, תחת ההאשטאג Pakistanfloods#, מציגים צילומים קורעי לב מהאזורים מוכי האסון, כמו גם הרס לא נתפש.

בשיתוף הזה ניתן למשל לראות הר שלם צונח, וכביש עם מכוניות שפשוט קורס יחד איתו.

 


בקטע אחר שתיעד את השיטפונות בפקיסטן, נראה בניין שמתערער וקורס עקב תנועת המים הכבדה. לפי הציוץ, הבניין שפשוט נשטף בשיטפונות הוא מלון באזור קאלאם.

סרטון מצמרר אחד הציג כיצד המבול החמור פוגע בנופי פקיסטן, ובאחר נראים המים הזורמים כסיוט בוצי וטובעני, שזורם ממושכות וסוחף איתו כל דבר שנקרה בדרכו.

חלק מהמשתפים בסרטונים ובתמונות הם בכלל תושבי שכנתה של פקיסטן, הודו, שנחרדו משאירע לדרי המדינה הסמוכה. כך למשל העיתונאי והסופר עבדולה אלמאדי שיתף אף הוא צילומים של השיטפונות הנוראים המשפיעים על המדינה השכנה לארצו, וכתב: "זרמים נוראיים בפקיסטן, הורסים אלפי בתים ועוקרים מאות אלפי אזרחים. חובתנו הדתית וההומניטרית היא לנוע במהירות ולעזור".

גם ראש ממשל הודו, נרנדרה מודי, פנה לטוויטר אתמול וצייץ כי הוא עצוב לראות את ההרס שנגרם על ידי השיטפונות. "אנו שולחים את תנחומינו מקרב לב למשפחות הקורבנות, הפצועים וכל אלו שנפגעו מאסון הטבע הזה, ומקווים לשיקום מהיר ולחזרת הנורמליות", צייץ מודי.

אתר יוניצ"ף השיק קמפיין לתרומות עבור פקיסטן ותושביה, ומזמין כל מי שיכול ורוצה להתגייס לעזרת המדינה מוכת המונסון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    איך אפשר לתרום לפקיסטן ? מי מרכז תרומות ?

אירועים קרובים