פייסבוק נשרה מעשרת האפליקציות הפופולריות בחנויות של גוגל ואפל

הרשת החברתית, שהתגאתה שנים בכך שיש לה מיליארדי משתמשים, נאבקת להישאר אהודה כבר תקופה, אבל הדירוגים ב-App Store ו-Google Play מעידים בבירור שיישומים כמו טיק טוק ו-BeReal מעניינים יותר את המשתמשים כיום

מבקשת ממנהלים לשנות סטאטוס מולה. מטא.

פייסבוק, לאחר שנים של שליטה כמעט אבסולוטית בעולם הרשתות החברתיות, כבר לא נמצאת ברשימת עשרת האפליקציות הפופולריות ביותר להורדה בחנויות של גוגל ואפל. באחרונה העידו דירוגי ה-App Store ו-Google Play בבירור שיישומי מדיה חברתית אחרים מהווים כיום אטרקציה גדולה יותר.

בין הפלטפורמות שתופסות גובה כיום בחנויות האפליקציות נמצאת, איך לא, טיק טוק (TikTok), הלוהטת בקרב בני הנוער והצעירים. כמו כן יש רשת חברתית נוספת שמתחילה להסתמן כפייבוריטית אופציונלית –  BeReal, שהרעיון העומד מאחוריה, כפי שמנבא שמה, הוא לעודד משתמשים להציג את חייהם האמיתיים, ללא פילטרים והגזמות.

שני השירותים האלו הפכו באחרונה לבחירה המועדפת של מיליוני אנשים, שמבכרים אותם על פני פייסבוק הישנה וכנראה הלא-טובה-מספיק לצרכיהם של רבים כיום.

פייסבוק למעשה נתקלה בפעם הראשונה בתופעה של נשירתה מרשימת 10 האפליקציות המורדות ביותר ב-App Store בארצות הברית. על המצב החדש דיווח אתר TechCrunch, שציין כי כבר בשנה שעברה הרשת החברתית הליבתית מבית הענקית ממאנלו פארק הצליחה להישאר רק ברשימת 10 האפליקציות החינמיות המובילות ל-iPhone ב-App Store של אפל. לא ברור אם זה המסר "תהיו אמיתיים" שכובש את הציבור, אבל נכון למועד כתיבת שורות אלו, אפליקציית BeReal התמקמה במקום הראשון בחנותה של אפל.

ב-Google Play עם זאת הדברים נראים מעט אחרת – שם, שוב בנתונים הרלוונטיים לארה"ב, BeReal לא מופיעה אפילו ברשימת מאה היישומים הפופולריים להורדה, אך מנגד טיק טוק מככבת במקום הראשון. מצד שני – זה לא עוזר לפייסבוק, שהגיעה למקום ה-19 בדירוגה בחנותה של גוגל.

האם המסר "תהיו אמיתיים" כובש את הציבור? אפליקציית BeReal במקום הראשון בחנות אפל.

האם המסר "תהיו אמיתיים" כובש את הציבור? אפליקציית BeReal במקום הראשון בחנות אפל. צילום: לכידת מסמך מה-App Store

ומה בנוגע למצב הנוכחי? בשבוע החולף תפסה BeReal את המקום הראשון ואילו טיק טוק ניצבה במקום הרביעי ברשימת ה-App Store שמספק Data.ai ומתייחסת לארצות הברית; אינסטגרם מבית מטא – חברת האם של פייסבוק, ווטסאפ ועוד שירותים וחברות – הגיעה למקום ה-8, אך הנתון המשמעותי בסיפור הנוכחי הוא הצניחה החופשית של פייסבוק מעשרת הגדולים למקום ה-16 בלבד.

מטא עסוקה בבניית המטאברס אך עדיין מנסה להיאבק על מעמדה של פייסבוק שלה, כמו גם של יתר השירותים שבבעלותה, בעיקר אינסטגרם שכן נחשב לשירות שבני הדורות הצעירים יותר מחבבים.

לפני מספר חודשים החברה הוציאה כלים שונים המקלים ומעודדים את השימוש בפורמט הווידיאו Reels – המשמש להעלת סרטונים קצרצרים שנעלמים אחרי זמן מה מהשירות – בפייסבוק ובאינסטגרם. הפורמט הזה אהוד במיוחד בקרב צעירים, ומה שהרשתות החברתיות של מארק צוקרברג מנסות הוא לא להיוותר מחוץ למשחק. האם יותר סרטונים במתכונת "סטורי" יסייעו להחזיר את פייסבוק לקונזנזוס ולהשיב לה את ימיה כקדם? לא בטוח. מה שכן בטוח הוא שימים יגידו.

רשימת האפליקציות הפופולריות ביותר ב-App Store כיום.

רשימת האפליקציות הפופולריות ביותר ב-App Store כיום. צילום: לכידת מסך מ-Data.ai

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים