מחשבה טובה: מצמצמת פערים בחברה בישראל באמצעות הנגשת טכנולוגיה

מייקל אייזנברג, מנהל שותף בקרן ההון סיכון אלף ובין היזמים של עמותת מחשבה טובה, שוחח עם אנשים ומחשבים על העמותה וסיפר על מטרותיה והסיבות להקמתה

מייקל אייזנברג, מנהל שותף בקרן ההון סיכון אלף ובין היזמים של עמותת מחשבה טובה.

לאחרונה נערך אירוע הסיום של תוכנית "הסטארטאפיסטים" – תוכנית ייחודית מסוגה לנוער מהפריפריה החברתית בישראל, בהובלת עמותת מחשבה טובה. בשיחה עם אנשים ומחשבים הסביר מייקל אייזנברג, מנהל שותף בקרן ההון סיכון אלף ובין היזמים של מחשבה טובה, מה היא העמותה, מדוע הוקמה ומה הן מטרותיה.

לאחרונה נערך אירוע הסיום של תוכנית "הסטארטאפיסטים" – תוכנית ייחודית מסוגה לנוער מהפריפריה החברתית בישראל, בהובלת עמותת מחשבה טובה. בשיחה עם אנשים ומחשבים הסביר מייקל אייזנברג, מנהל שותף בקרן ההון סיכון אלף ובין היזמים של מחשבה טובה, מה היא העמותה, מדוע הוקמה ומה הן מטרותיה.

"העמותה הוקמה בשנת 2003 על-ידי אנשי חינוך והיי-טק. כעשרים שנה שעמותת 'מחשבה טובה' פועלת לצמצום פערים בחברה בישראל באמצעות הנגשת טכנולוגיה. העמותה פעולת בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל, ויוצרת מוביליות חברתית בסביבה תומכת ומעצימה, המאפשרת הזדמנויות שוות למאות ואלפי ישראלים וישראליות – ילדים, בני נוער, אנשים עם מוגבלות, וגיל שלישי, בכל שכבות האוכלוסייה, וזאת מתוך אמונה כי האתגר הוא גם הזדמנות לפתוח דלת עבור אוכלוסיות רבות לעולם שלם של אפשרויות להשכלה, תעסוקה והשתלבות חברתית".

לדברי אייזנברג, "הטכנולוגיה היא הכלי באמצעותו ניתן לצמצם פערים בחברה הישראלית. תוכנית הסטארטאפיסטים היא תוכנית העצמה טכנולוגית דו-שנתית עבור תלמידי תיכון מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל. התוכנית – שמעניקה לבני הנוער מקפצה להשתלבות בעולם הטכנולוגי בצבא ובאזרחות – החלה כפיילוט לפני כחמש שנים. מטרתה היא להקנות למשתתפים ידע מתקדם במגוון תחומים טכנולוגיים ובעולם היזמות, וזאת כדי לעודד אותם להמשיך בלימודים מדעיים וטכנולוגיים באקדמיה, וכן לפתוח בפניהם דלת לתפקידים טכנולוגיים משמעותיים בשירותם בצה"ל ובעולמות היזמות והתעסוקה הטכנולוגיים בעתיד. במהלך השנתיים לומדים המשתתפים שפת תכנות, שבאמצעותה יפתחו פרויקטים שונים. על ידי כלים מתחום היזמות, המשתתפים מפתחים תוצר ממשי, ועובדים עליו החל משלב פיתוח הרעיון ועד להשקתו. הנערים והנערות מתחילים לקבל גם הדרכה והכוונה למסלולים שונים בצבא. התוכנית מסייעת לקדם את נוער הפריפריה וגם פוטנציאלית תורמת לעיבוי עתידי של מאגר כוח האדם הטכנולוגי של ישראל".

עמותת מחשבה טובה

עמותת מחשבה טובה

מה המטרות תוכנית הסטארטאפיסטים?
"הלמידה בתוכנית מבוססת פרויקט, שמטרתו לדמות עבור המשתתפים הקמת חברת סטארט-אפ. במהלך התוכנית ילמדו המשתתפים שפות תכנות שונות ויפתחו איתן פרויקטים. באמצעות הכלים הללו ובאמצעות שימוש בכלי יזמות יפתחו המשתתפים תוצר ממשי ויעבדו עליו החל משלב פיתוח הרעיון ועד להשקתו.

מטרת התוכנית היא להנגיש למשתתפים את הידע והכלים הנדרשים כדי להיות מתכנתים מצליחים, מעבר לכך, הם לומדים על עבודת צוות, חקר, למידה עצמאית, עמידה מול קהל, שימוש מושכל במקורות חיצוניים, וכן ניסיון מעשי בתחום טכנולוגי מבוקש בשוק. בשנה השנייה לתוכנית המשתתפים מיישמים בפועל את המיומנויות שרכשו בסביבה המדמה חברת סטארט-אפ. התוכנית מטפחת תרבות של חדשנות, תמיכה והעצמה של דור העתיד, מתוך תפישה כי טכנולוגיה מהווה דלת לעתיד עבורם".

איך נבחרים המעומדים וכמה משתתפים בכל מסלול?
בני נוער לתוכנית מאותרים על ידי צוות העמותה ובסיוע של הרשויות המקומיות. קיים מגוון תרבותי רחב של משתתפים בתוכנית, ביניהם ניתן למצוא יוצאי אתיופיה, משתתפים מהחברה הערבית, דתיים וחילונים, אשר מגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך. לכולם מכנה משותף והוא הפוטנציאל הגבוה להצלחה, ומוטיבציה גדולה ללמוד כלים טכנולוגיים חדשניים. במסלול שהסתיים לא מכבר לקחו חלק 30 חניכים, מתוכם 13 נשים, שהן כ-43% מהכלל, ו-16 גברים – שהיוו 57% מהכלל. התוכנית התנהלה בארבע קבוצות. שתיים בלוד ושתיים בירושלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים