הבחירות לבית הלבן ב-2024: "הפייק ניוז מערערים את ההליך הדמוקרטי"

חדשות הכזב והדיסאינפורמציה הפכו לאתגר גדול בהרבה עבור הממשל בארצות הברית מאז הבחירות לנשיאות ב-2020, אמרה ג'ן איסטרלי, ראשת הסוכנות האמריקנית לאבטחת סייבר ותשתיות, והתריעה שהמצב עלול להחמיר

ג'ן איסטרלי, ראשת CISA.

הפייק ניוז והדיסאינפורמציה הפכו לאתגר גדול בהרבה עבור הממשל בארצות הברית מאז הבחירות לנשיאות ב-2020. בשל כך, סוכנויות הממשל הפדרליות במדינה מגדילות את המאמצים שלהן להילחם בחדשות הכזב, שלדבריהן "עלולות לערער את התהליך הדמוקרטי". הן עושות זאת לא רק לקראת הבחירות לבית הלבן בנובמבר 2024, אלא גם לקראת בחירות האמצע, שיתקיימו בנובמבר הקרוב, ולקראת הפריימריז במפלגות הדמוקרטית והרפובליקנית, שבהם הן יבחרו את זהות המועמדים שלהן לנשיאות ארצות הברית, כמו גם לקונגרס.

לדברי ג'ן איסטרלי, ראשת הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות במשרד להגנת המולדת (CISA), "הסכנה של דיסאינפורמציה (בקשר לבחירות – י"ה) הפכה לבעיה קשה להפליא".

במסיבת עיתונאים שערכה אתמול (ב') סיפרה איסטרלי על הצעדים שבהם הסוכנות נוקטת ותנקוט כדי להרחיב את המאבק בפייק ניוז. הצעד הראשון, ציינה, הוא גיוסה של קים ווימן, לשעבר מזכירת המדינה של וושינגטון, לעבוד בסוכנות, כדי לחזק את העבודה להגנת הליכי הבחירות. איסטרלי ציינה במכוון את עובדת היותה של ווימן רפובליקנית, כדי להראות שהיא גייסה אנשים משני צדי המתרס הפוליטי.

"אנחנו מכירים בכך שזה לא נושא מפלגתי", אמרה איסטרלי, והוסיפה שמוקדם יותר בקריירה שלה היא עבדה עבור הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש. "המצב שממנו אני הכי חוששת הוא שהמערכת תתקלקל בצורה 'מרהיבה' ו-CISA תהפוך פתאום לסוכנות מפלגתית", הוסיפה.

"נוף האיומים הרבה יותר מסובך"

לדברי ראשת CISA, "נוף האיומים התפתח במידה ניכרת מאז שהנשיא ביידן ניצח את הנשיא לשעבר טראמפ ב-2020. לאחר הבחירות של 2016 ובחירות האמצע של 2018, פקידים בכירים במשרד להגנת המולדת ובסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות היו מודאגים, בעיקר בנושאי אבטחת סייבר. זה השתנה".

"עכשיו נוף האיומים הרבה יותר מסובך", אמרה איסטרלי. "אנחנו עדיין מודאגים מהצד של אבטחת הסייבר, כמובן, אבל אנחנו מודאגים גם מאיומי פנים… ומתמקדים באיומים של פייק ניוז ודיסאינפורמציה".

היא ציינה כי צוות תפעול המידע של CISA התרחב ואמרה כי באחרונה היא גייסה לסוכנות את מריה ברסאלו לינץ', מומחית סייבר בעלת שם בינלאומי. לינץ' עבדה עד לא מזמן באוניברסיטת הרווארד, שם היא הייתה המנהלת של תכנית D3P (הגנת הדמוקרטיה הדיגיטלית – Defending Digital Democracy) של מרכז בלפר.

בהמשך ציטטה איסטרלי את ג'ון אדמס, הנשיא השני של ארצות הברית: "הוא אמר שהעובדות הן דברים עקשניים. אנחנו חיים בעולם שבו העובדות כבר לא בהכרח עקשניות כמו שהן היו פעם. סביבת המידע אינטנסיבית הרבה יותר ממה שהייתה. איומי הסייבר המורכבים והרבגוניים שעומדים בפני תשתית הבחירות האמריקניות הביאו אותנו להניח שבחירות האמצע ואלה של 2024 יהיו תקופה מאתגרת מאוד. אני פונה למזכירי המדינות כדי לעבוד בשיתוף פעולה הדוק יותר עם פקידי הבחירות המקומיים. זאת, במטרה לצייד אותם בכלים כדי לנצח את הדיסאינפורמציה. על אף שאין זה מתפקידה של CISA לשלוט במדיה החברתית, לצוות שלי יש שיח עם פלטפורמות הסושיאל מדיה. אנחנו מנסים להבין מגמות גדולות, לא ציוצים ספציפיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים