אדם נוימן חוזר: גייס 350 מיליון ד' לחברת נדל"ן חדשה שהקים

היזם הישראלי, מייסד WeWork - אשר עלייתו ונפילתו הדרמטיות הפכו אפילו לסדרת טלוויזיה - חוזר עם עסק חדש: Flow, הממוקד בנדל"ן למגורים ושאינו חברת היי-טק ● ויש לו גם משקיעה רצינית ונחשבת, אנדריסן הורוביץ

אדם נוימן בימי התהילה של WeWork

השם אדם נוימן משאיר לרבים בפה טעם חמוץ-מתוק. המתיקות החלה כשהיזם הישראלי ייסד את חברת WeWork, הראשונה שהציעה חללי משרדים להשכרה ושימוש לטווח קצר. החמיצות באה בהמשך דרכו של נוימן, שצנח מאיגרא רמה לבירא עמיקתא, לפחות כך היה נדמה לרגע.

לנוימן, שהצליח בצורה בלתי רגילה בתחילת דרכה של WeWork, ולא רק בישראל אלא בעולם כולו, היה סגנון ניהול שנוי במחלוקת שהוביל אותו לאיבוד תפקידו כמנכ"ל החברה שייסד ב-2019, בפרשה מפורסמת ומאוד לא נעימה ליזם ולמי שבא איתו במגע עסקי באותם זמנים. בזמנו הוא התראיין והסביר: "הכסף עלה לי לראש".

כבר חד קרן – עוד בטרם פתיחת העסק

אך נוימן כבר מתקדם, וכעת יש לו חברה חדשה שייסד, ששמה Flow, אשר כבר זכתה לגב פיננסי משמעותי מאנדריסן הורוביץ (Andreessen Horowitz) – חברת הון סיכון מעמק הסיליקון, הידועה בהשקעותיה המוצלחות במגוון עסקים שנמצאים בשלבים מוקדמים. בין היתר היא הייתה מהמשקיעות המוקדמות של מטא (פייסבוק באותם ימים) ו-Airbnb. החברה החדשה של נוימן, כך נודע, גייסה מהמשקיעה הבהחלט נועזת שלה סכום "פעוט" של 350 מיליון דולר.

על החדשות סיפרו לניו יורק טיימס שלושה אנשים אנונימיים שתודרכו על העסקה, ושדיווחו כי ההשקעה המסוימת הזו היא למעשה הצ'ק האישי הגדול ביותר שכתבה אנדריסן הורוביץ אי פעם בסבב גיוס לחברה. לפי יודעי הדבר, עסק הנדל"ן החדש של נוימן כבר נחשב בעצם לחד קרן ומוערך כשווה יותר ממיליארד דולר, עקב השקעה זו, ועוד בטרם בכלל החל לפעול.

Flow צפויה להיות מושקת ב-2023, והמייסד השותף של ענקית ההון סיכון, מארק אנדריסן, יצטרף לדירקטוריון שלה, כך אמרו הגורמים לטיימס. עוד נודע כי נוימן מתכנן לבצע השקעה אישית ניכרת במשרד בצורת מזומנים ונכסי נדל"ן.

מאמין בנוימן. מארק אנדריסן, המייסד השותף של ענקית ההון סיכון, אנדריסן הורוביץ.

מאמין בנוימן. מארק אנדריסן, המייסד השותף של ענקית ההון סיכון, אנדריסן הורוביץ. צילום: ויקימדיה

נוימן לא מוערך מספיק?

אנדריסן פרסם הסבר להשקעה באתר החברה וציין בשבחי מקים חברת הנדל"ן החדשה כי "לעיתים קרובות זה לא מוערך מספיק שאדם אחד בודד עיצב מחדש את חוויית המשרד באופן יסודי, והוביל חברה גלובלית משנת-פרדיגמה בתהליך: אדם נוימן". אנדריסן הוסיף כי "אנחנו אוהבים לראות מייסדים חוזרים בונים על הצלחות העבר על ידי צמיחה מלקחים שנלמדו", והוסיף בנוגע לנוימן ש-"ההצלחות והלקחים – רבים".

נזכיר כי בשיאה, WeWork הוערכה בכ-47 מיליארד דולר, ואולם אחרי תכניות להנפקה ציבורית שכשלו, וסיפורים על ניהול חסר מעצורים נוימן הודח מ-WeWork. כיום, ל-WeWork שווי שוק של כ-4 מיליארד דולר. ונוימן? כשעזב את החברה הוא היה אמור לקבל מצנח זהב בשווי 1.7 מיליארד דולר מהבעלים של ענקית הנדל"ן השיתופי, תאגיד סופטבנק, אלא שבסוף סיים את הפרשה "רק" עם מאות מיליוני דולרים בכיסיו, שאיתם הוא כעת, כאמור, מתחיל מחדש.

נוימן לפי הדיווחים כבר רכש יותר מ-3,000 יחידות דירות במיאמי; פורט לודרדייל, פלורידה; אטלנטה; ונאשוויל, טנסי. על פי התקשורת העולמית, הוא שואף לכנראה להמציא מחדש את שוק הדיור להשכרה, על ידי יצירת מוצר ממותג עם שירות ומאפיינים קהילתיים. Flow תחזיק ותפעיל את הנכסים שנוימן רכש, ותציע את שירותיה גם לפיתוחים חדשים ולצדדים שלישיים אחרים, ואולם לא נודעו בינתיים פרטים מדויקים יותר על התוכנית העסקית של החברה.

יצוין כי Flow אינה קשורה לחברת הקריפטו Flowcarbon, שנוסדה גם היא בידי נוימן, ושגייסה 70 מיליון דולר במאי בסבב שגם הוא היה בהובלת אנדריסן הורוביץ.

אז האם הפעם יצליח נוימן באופן יותר יסודי ורציף? והאם ישכיל לבסס מחדש את האמון בו, שאבד בגלל קריסת WeWork, אחרי שהתגלה כי היא נמצאת בחובות גדולים עקב ניהול כושל? ימים יגידו. אנדיסן הורביץ מאמינה בו – זה כבר ברור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים