איך מאיצים חדשנות ומשיגים אג'יליות עם ה-AI של ימינו?

95% מהארגונים מחשיבים את הבינה המלאכותית כחלק משמעותי מהמעבר שלהם לדיגיטל ● איך מאמצים אותה ומשתמשים בה בצורה חדשנית, גמישה וטובה לארגון? אילן רוזנברג ממיקרוסופט מסביר

אילן רוזנברג, מנהל פתרונות דטה ו-AI במיקרוסופט.

"הבינה המלאכותית היא כבר מזמן לא מילת באזזז. אימוצה גדל והולך, ונתונים מראים ש-95% מהארגונים מחשיבים אותה כחלק משמעותי מהטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם – לא רק למו"פ, אלא גם לחלקים אחרים של הארגון. כמו כן, רוב גדול של הארגונים – 80% – מבינים שה-AI זה לא משהו שיהיה אי שם בעתיד, אלא הוא כאן ועכשיו, ו-81% מאלה מהם שאימצו אותו דיווחו שהוא הניב להם החזר השקעה (ROI) חיובי בתוך פחות משנתיים. אין ספק, ארגונים רואים יותר ויותר את היתרונות שבבינה המלאכותית, ומחליטים 'ללכת עליה'", כך אמר אילן רוזנברג, מנהל פתרונות דטה ו-AI במיקרוסופט.

רוזנברג דיבר בכנס Future of AI של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה. הרצאתו נשאה את הכותרת העצמת חדשנות והשגת אג'יליות עם פלטפורמת AI ודטה מודרנית. הוא ציין כי "הקורונה האיצה מאוד את האימוץ של הבינה המלאכותית, כי חברות היו צריכות להתמודד עם תנאי השוק ועם שינוי בסביבת העבודה, ובמרכזו המעבר לעבודה מרחוק".

מיקרוסופט והבינה המלאכותית

בדבריו ציין רוזנברג את הפעילות של מיקרוסופט בעולם ה-AI ואת הפתרונות שהיא מציעה לארגונים בתחום זה. "החזון שלנו בתחום מתחלק לשלושה חלקים: העצמת היכולת של מפתחים לפתח חדשנות, העצמת ארגונים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית, ובכך להעביר תעשיות שלמות לדיגיטל, והעצמת אנשים, על מנת להעביר את החברה לטכנולוגיות החדשות", אמר.

"ה-AI כבר מביא להאצת תעשיות כמו הבריאות, הייצור והפיננסים, ולהשגת מטרות חברתיות. אנחנו כבר רואים את זה באופן ברור, וזו מגמה שתימשך. מיקרוסופט היא שחקן מרכזי בתחום, שמסייע לארגונים ולאנשים לעשות את זה", ציין. ואמנם, מיקרוסופט מפעילה שמונה מרכזי מחקר גלובליים, שעוסקים בבינה מלאכותית ומעסיקים יותר מ-1,000 חוקרים. חברת הענק רשמה לא פחות מ-20 אלף פטנטים שקשורים לתחום", אמר.

רוזנברג הוסיף כי "היצע הפתרונות של מיקרוסופט לעולם הבינה המלאכותית מתחלק לשניים – פתרונות למשתמשים עסקיים ומפתחים שאינם טכניים, וכאלה שמיועדים למפתחים ולמדעני נתונים. מיקרוסופט מנגישה בינה מלאכותית מובנית באפליקציות שהיא מספקת ללקוחותיה, כגון Dynamics 365, ומאפשרת למפתחים שאינם טכניים להנגיש AI דרך פתרונות Low Code-No Code. עבור המפתחים ומדעני הנתונים, מיקרוסופט מנגישה פלטפורמת לימוד מכונה".

הוא ציין כי Azure לתחום לימוד המכונה מציע מודלים ספציפיים, שאומנו מראש ומאפשרים לפשט את פיתוח האפליקציות; כלי מדעי נתונים שמאפשרים לפשט את פיתוח המודלים; מסגרות עבודה פופולריות לבניית פתרונות למידה עמוקה מתקדמים; שירותים לצוותי הפיתוח ומדעי הנתונים; ותשתית לפיתוח בעולם הלמידה העמוקה.

GitHub Copilot ו-Purview

בהמשך דיבר רוזנברג על GitHub Copilot – פתרון שמבוסס על הרכישה של מיקרוסופט את גיטהאב, שלדבריו מאפשר לכתוב שורות קוד "מהר יותר ועם פחות עבודה". "CoPilot מאפשר למפתחים להאיץ את זמן כתיבת שורות הקוד בהתבסס על Open AI Codex. זאת, על מנת לקצר את זמן פיתוח התוכנה על ידי הצעת פיסות קוד על פי כוונות המפתח", הוסיף.

"הפתרונות שלנו מאפשרים להסתכל על הדטה באופן שונה", אמר. "הם מציעים מדעי נתונים, ניתוח מידע עסקי, אגמי נתונים ומחסני נתונים, שעונים על הצרכים וההתפתחויות בתחומים אלה. כך, הפלטפורמות שלנו מאפשרות תמיכה מובנית לאנליסטים, מדעני נתונים ומהנדסי נתונים, כמו גם לצוותים, מציעות פורמטים פתוחים מעל לאגמי הנתונים, ללא Lock-in, וכן משילות ואבטחה, ואת אגם הנתונים לכל הדטה הארגוני, לרבות אחסון זול בענן, תמיכה בכל סוגי הנתונים ושמירה של הדטה בארגון".

רוזנברג הוסיף כי "כך, למשל, מפת הנתונים של Purview מבית מיקרוסופט הופכת את הנתונים לבעלי משמעות, במובן זה שהיא מציעה גרף שמתאר את כלי הדטה ואת 'נדל"ן הנתונים' היטב עבור ההנהלה והצוותים המקצועיים; מנתחת ומסווגת את הדטה המאוחסן היברידית – באופן אוטומטי, לרבות יותר מ-200 מסווגי דטה שמובנים בפתרון; ותומכת ב-35 מקורות דטה, כאשר המספר הזה הולך וגדל". "כמו כן", הוסיף, "קטלוג הנתונים של Purview מאפשר לגלות את הדטה שניתן לתת בו אמון ללא מאמץ רב, באמצעות חיפוש פשוט, המלצות ו-ויזואליזציה". עוד הוא ציין ש-"הפתרון מאפשר שיתוף נתונים בתוך הארגון ובין ארגונים, ומאפשר לראות את הדטה של הארגון מלמעלה, ממעוף הציפור".

לסיכום אמר רוזנברג כי "הבינה המלאכותית זה ההווה ולא העתיד, וארגונים שלא מבינים את זה צריכים לעשות זאת, על מנת לא להישאר מאחור. רוב הארגונים, שכבר מבינים את זה, לא מנסים להבין מה עושים עם ה-AI, אלא חושבים מה הם יכולים לעשות אתו עוד בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים