יוניטי דחתה את הצעת אפלובין; מניית איירון סורס מזנקת

דירקטוריון החברה הגיע למסקנה שעל אף שההצעה של אפלובין גדולה בכמעט פי חמישה, הערך שלה לבעלי המניות נמוך ● מניית איירון סורס זינקה במסחר המוקדם ב-11%

יוניטי כנראה תתמזג בכל זאת עם איירון סורס.

המיזוג בין איירון סורס הישראלית לפלטפורמת הגיימינג יוניטי שוב נמצא על הפרק – ובגדול. זאת, לאחר שדירקטוריון יוניטי הודיע היום (ב') כי דחה את הצעת הרכישה שאפלובין הגישה לחברה ונשאר דבק במיזוג עם איירון סורס. כתוצאה מכך, מניית יוניטי ירדה ביותר מ-9% במסחר שלפני פתיחת שערי וול-סטריט היום, בעוד שזו של איירון סורס זינקה ב-11%.

על פניו, מדובר במהלך די מפתיע, שכן ההצעה של אפלובין גדולה כמעט פי חמישה מזו של איירון סורס, ועומדת על 20 מיליארד דולר לעומת 4.4 מיליארד. עקב כך, ההערכות בשוק היו שיוניטי תקבל את ההצעה ותבטל את המיזוג הצפוי עם החברה הישראלית. עם זאת, אליה וקוץ בה: אפלובין התנתה את ההצעה בכך שיוניטי תבטל את ההסכמים שלה עם איירון סורס – מה שנראה שנעשה מחשש של אפלובין ליצירת מתחרה ענק בשוק, אם יוניטי תקבל סופית את ההצעה של איירון סורס. היו מומחים שציינו שעקב סיבה זו, כדאי ליוניטי לדחות את ההצעה של אפלובין. הצעה דומה ניתנה לה על ידי סיטי.

בהודעה של יוניטי החברה נימקה את הדחייה בכך שההצעה של אפלובין איננה ההצעה הטובה ביותר עבור בעלי המניות שלה. לעומת זאת, צוין בהודעה כי "הדירקטוריון ממשיך להאמין שההצעה של איירון סורס היא הצעה משכנעת ויש בה הזדמנות ליצור ערך ארוך טווח דרך יצירת פלטפורמה ייחודית, מקצה לקצה, שתאפשר ליוצרים לפתח, לפרסם, להריץ, להפיק רווחים ולהצמיח משחקים ותוכן תלת ממדי". לכן, חברי הדירקטוריון של יוניטי הודיעו כי הם מחויבים להצביע בעד ההצעה של איירון סורס.

היתרון: הכסף

אחד היתרונות המרכזיים שיש ליוניטי בעסקה עם איירון סורס הוא בסעיף הרווחיות: בעוד שיוניטי הציגה בשנה האחרונה הפסד ענק של 659 מיליון דולר, איירון סורס הרוויחה באותה התקופה 66 מיליון. לעומתה, אפלובין הפסידה 69 מיליון דולר. כמו כן, איירון סורס היא, לפחות נכון לעכשיו, חברה נטולת חובות, בעוד שהחוב של אפלובין עומד על כ-3.3 מיליארד דולר.

איירון סורס נוסדה ב-2008 על ידי תומר בר זאב והאחים רועי, אייל ואיתי מילרד. המוצר הראשון של החברה היה תוסף לפיירפוקס בשם Foxtab, שהאיץ את קצב הגלישה בדפדפן. בהמשך היא פיתחה את התוכנה InstallCore, שנועדה להתקין את התוסף. בראשית העשור הקודם התוכנה הזאת הפכה להיות המוצר העיקרי של איירון סורס. החברה הפכה לציבורית ביוני אשתקד, לאחר שביצעה הנפקת SPAC.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים