"הענן לא היה כאן בלא חדשנות וקוד פתוח"

כך לדברי פול קורמייר, יו''ר רד האט, שהוסיף: "העבודה עם יבמ, חברת האם, תימשך בלא שינוי" ● מאט היקס, המנכ"ל החדש: "רד האט תמשיך לשאוף להוביל באבטחת לינוקס והקוד הפתוח"

משמאל לימין: פול קורמייר, המנכ"ל לשעבר והיו''ר בהווה, ומאט היקס, המנכ"ל החדש, רד האט.

"התרומה הגדולה ביותר של של לינוקס לשינוי העולם הייתה בהתחלה הנגישות. זה עשוי להיות שנוי במחלוקת, אבל אני חושב שמה שיכול להיות אפילו גדול יותר עכשיו, זוהי החדשנות שמניעה אותה. בלא החדשנות שתניע את הקוד הפתוח – הענן לא היה כאן", כך אמר פול קורמייר, יו"ר רד האט.

הכנסות יבמ ברבעון האחרון מהענן ההיברידי שלה עלו ב-18% – ל-5.9 מיליארד דולר. החברה חוותה את הצמיחה הגבוהה ביותר במכירות מזה עשור. אנליסטים ציינו כי הרבה מזה נובע ממכירות רד האט, מבית יבמ. המכירות של רד האט עלו ב-12%, נתון נמוך בסטנדרטים של החברה, אך טוב למדי.

מאט היקס, המנכ"ל החדש של רד האט, עובד בחברה מ-2006. בראיון לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב הוא אמר: "נמשיך להשתמש באותם יסודות הליבה שבנינו לפני יותר משני עשורים. זאת, כי השילוב בין לינוקס, תוכנת קוד פתוח ותמיכה מעולה – ממשיך להיות בעלי ערך בשווקים חדשים, בין אם מדובר במעבר לענן, או בשירותי ענן או במחשוב קצה. ברבעונים הבאים נתמקד במימוש. מדובר במומנטום מצוין סביב הענן ההיברידי הפתוח".

"עם זאת", ציין היקס, "לא מדובר רק בענן. יש לנו הרבה הזדמנויות. אנחנו עובדים גם עם ג'נרל מוטורס על Ultifi – פלטפורמת תוכנת הקצה-לקצה שלה. באחרונה הכרזנו על שותפות עם ABB – אחת מחברות ייצור האוטומציה המובילות בעולם. אנחנו רואים כיצד הטכנולוגיות של לינוקס והקוד הפתוח נמשכות אל שווקים חדשים לגמרי בתעשייה. תפקידי הוא לא לשנות, אלא להמשיך להוציא לפועל ולנצל את ההזדמנויות שנמצאות לפנינו".

רד האט

רד האט צילום: רד האט

"היינו חברת התוכנה הראשונה שהחלה לקדם את עולם הענן ההיברידי"

קורמייר, שעבר מתפקיד המנכ"ל ליו"ר החברה, ימשיך לקדם את יוזמות רד האט בתחום המחשוב ההיברידי. "אני מעז לומר שהיינו חברת התוכנה הראשונה שהתחילה לקדם באמת את עולם הענן ההיברידי. אעבוד עם הרבה מהלקוחות והשותפים שלנו, שתמיד עבדתי איתם, כדי לסייע להם לעבור לארכיטקטורה היברידית".

להיקס אין בעיה עם זה שתפקידו של קורמייר, כיו"ר, הרבה יותר אקטיבי מזה של מרבית היו"רים: "עבדתי עם פול במשך עשור", אמר. "פול נתן לנו מבנה ובסיס מדהימים עם יבמ, והדרך שבה אנחנו מתקשרים איתם, לדעתי תמשיך לאורך זמן רב".

קורמייר ציין כי "העבודה עם יבמ, חברת האם, תימשך בלא שינוי. הקווים האדומים ימשיכו להיות אדומים והקווים הכחולים – כחולים". היקס הסכים ואמר: "זה קריטי לא רק עבור רד האט, אלא גם עבור יבמ – שנמשיך להיות נייטרליים בשוק".

"בעולם הגנת הסייבר", ציין היקס, "רד האט תמשיך לשאוף להוביל באבטחת לינוקס והקוד הפתוח. נמשיך להשקיע הרבה באבטחה. זה היה הבסיס שהחברה נבנתה עליו: אתם יכולים לקבל חדשנות בקוד פתוח ולפרוס אותו בבטחה. דבר לא השתנה בגישה שלנו, מעבר לכך שאנחנו מאבטחים כיום הרבה יותר תוכנה. המתקפה על סולארווינדס ומתקפות נוספות על שרשרת התוכנה, הביאו למודעות טובה יותר לכך שחייבים לטפל בתחום. זהו תחום קריטי עבורנו כדי להמשיך לשמור על אמון בקרב הלקוחות".

בהתייחס למחשוב הקצה, היקס וקורמייר אמרו כי "עברנו מהתמקדות אובססיבית בקצה עצמו – להתמקדות יותר הגיונית ופרקטית, במה שהקצה יכול לעשות".

לדברי היקס, "אנו מקווים שנוכל להביא להמשכיות בפלטפורמה, החל מהדטה סנטר, לענן ולהתקני הקצה, מבלי להיות במשחק של הקצה. הכלכלה שמאחורי זה לא מאוד מעניינת עבורנו, אך הכלכלה המחוברת, זהו המקום שאנחנו חושבים שיש בו הרבה יותר חדשנות והזדמנויות".

קורמייר הוסיף כי "בימים הישנים של לינוקס, האנליסטים הפיננסיים היו יושבים בחלק האחורי של החדר, עם המחשבונים שלהם, ומחשבים את מספר השרתים כפול מספר הדולרים פר-שרת. זה לא העניין עבור רד האט".

היקס סיים באומרו כי "אנחנו מצפים לראות עלייה של 800% ביישומי קצה עד 2024. אנחנו רוצים שהיישומים הללו יהיו חלק מהענן הפתוח ההיברידי. אנחנו ממוצבים באופן ייחודי, כדי לחבר התקני קצה בחזרה לנכסים שיש בדטה סנטרים ובענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים