אינסטגרם מרחיבה תמיכה ב-NFTs – איך זה קשור לצוקרברג ובייסבול?

נראה שמטא החליטה להיכנס לתחום - אינסטה עבדה עם פוליגון כדי להתחיל לאמת נכסים מבוססי בלוקצ'יין ו-NFTs החלו לצוץ גם בפייסבוק ביוני ● כרטיס שחקן הבייסבול הצעיר של הבוס הוא פריט שיעמוד למכירה כ-NFT דרכה

אינסטגרם, NFT וצוקרברג שחקן הבייסבול הצעיר - איך אלו מתחברים יחד? עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

"לכבוד הרחבת NFTs דיגיטליים לאספנות ל-100 מדינות נוספות באינסטגרם, והשקת אינטגרציות חדשות עם קוינבייס (Coinbase) ודאפר (Dapper), אני חולק את כרטיס הבייסבול הישן שלי בליגה הצעירה – שבקרוב יהיה NFT – אשר מישהו מצא לאחרונה ושלח לי… 😂 למטרופוליס קומיקס ואספנות יש את סיפור הרקע של כרטיס הבייסבול שלי", כך עדכן מארק צוקרברג את עוקביו בפוסט שהעלה לחשבונות האינסטגרם והפייסבוק שלו ביום ה' האחרון. הפרסום היה דרכו של מנכ"ל מטא – הבוס הגדול של אינסטגרם, פייסבוק, ווטסאפ וחברות בת אחרות – לעדכן את העולם בכך שאינסטגרם מרחיבה את תמיכתה ועיסוקה ב-NFT.

כזכור, פריט NFT (קיצור של Non-Fungible Token, ובעברית – אסימון חסר תחליף) נחשב למעשה ליצירה דיגיטלית ייחודית, אותה ניתן לקנות ולמכור ברשת. התחום תפס תאוצה בעולם, במיוחד בקרב קהל מגוון וצעיר יחסית של חובבי אמנות, נדל"ן וספורט. אינסטגרם היא כידוע פלטפורמת רשת חברתית מבוססת ויזואליה (צילומי סטילס, וידיאו ופורמט סטוריז), לפיכך, היא בהחלט יכולה להוות זירה נוחה להציע דרכה NFTs למכירה.

העדכון של 'צוקי' מצביע על כך שאינסטגרם נכנסה לשלב הבא של השקת ה-NFT שלה. לפי החברה, מעכשיו משתמשים ב-100 מדינות וטריטוריות נוספות יוכלו לשתף NFTs בפרופילים שלהם. בנוסף, כדי להגביר את הדחיפה הזו של מטא אל עולם הקריפטו, אינסטגרם הכריזה, כאמור, על השותפויות עם חברות הקריפטו מנגזרת ה-Web 3.0.

העניין הגובר של מטא בפריטי אספנות דיגיטליים

באחרונה, במהלך ראיון עם טום ביליה (מפתח תיאוריית ההשפעה – Impact Theory), דן צוקרברג בעניין הגובר של מטא בפריטי אספנות דיגיטליים. "אני חושב שחלק גדול ממה שאנחנו צריכים לעשות הוא באמת להישען על כל הדרכים השונות שבהן היוצרים יכולים להרוויח כסף", אמר צוקרברג. "אז חלק מזה יהיו דברים כמו תמיכה במסחר, חלק מזה יהיו NFTs והבעלות סביבם".

 

כפי ש"רמז" מייסד מטא בפוסטים עליהם דיווחנו, אחד מנכסי הבלוקצ'יין במתכונת NFT, שסביר להניח כי ישותף באינסטגרם, יהיה כרטיס הבייסבול לנוער של צוקרברג עצמו.

פוסט נוסף, שהתפרסם בבלוג החברה, סיפק פרטים נוספים על הדרכים שבהן אינסטגרם "מביאה פריטי אספנות דיגיטליים ליותר אנשים" – משתמשים ב-100 המדינות שהוגדרו כעת יוכלו לשתף את ה-NFT שלהם על ידי חיבור הארנק הדיגיטלי שלהם לפרופיליהם. לאחר שהארנק יקושר בהצלחה, ה-NFT של המשתמש המשויך יאומת באמצעות סימן ביקורת ויוכל להיות מוצע על ידו לציבור הרחב.

לא תחום בקונצנזוס רחב

יצוין כי NFTs אינם עניין שבקונצנזוס. מספר חברות טכנולוגיה הביעו ספקנות גדולה לגבי פריטי NFT והטכנולוגיה שעומדת מאחוריהם.

באפריל השנה זיהו חוקרי צ'ק פוינט (Check Point) פרצת אבטחה חמורה בזירת מסחר ה-NFT מהגדולות בעולם כיום, רריבל (Rarible), אשר לה כשני מיליון משתמשים חודשיים. הפרצה אפשרה להשתלט על ארנקי קריפטו ויצירות דיגיטליות בפעולה אחת קלה.

אבל לא רק ענייני אבטחה נטו מטרידים רבים, אלא גם האופי "הבלתי מפוקח והספקולטיבי מאוד" של התחום בכלל, כפי שציינו 400 עובדים של סיילספורס (Salesforce), שהביעו מחאה נגד התוכניות של החברה לצלול לשוק ה-NFT. בפברואר הביעה ענקית ה-CRM התעניינות בהשקת ענן NFT, ואולי אפילו בהפיכה למתחרה משמעותית של OpenSea – השחקנית הבולטת והמובילה בשוק המתחמם והולך – אך העובדים קראו לה שלא לפנות לזירה, והתריעו כי אם סיילספורס תנהג כך היא "תנרמל" לא במעט את התחום הלא ממש נהיר לרבים בינתיים.

אבל במטא חשים או חושבים אחרת – הענקית ממאנלו פארק דווקא מיהרה לאמץ את הטכנולוגיה. אדם מוסרי, העומד בראש אינסטגרם, עסק בהשקת ה-NFT בהרחבה כשהיוזמה עצמה החלה בפועל במאי 22', כשאינסטגרם עבדה עם פוליגון (Polygon) כדי להתחיל לאמת נכסים מבוססי בלוקצ'יין. NFTs החלו להופיע גם בפייסבוק ביוני.

אז מה גורם למטא להחליט להיות מחלוצות ענקיות הטק שמאמצות טכנולוגיה לא ממש יציבה? אפשר שהסיבה המרכזית נוגעת למיתוג החברה ושם התאגיד החדש, שמסמנים את התוכניות של צוקרברג והחברה להתמקד בתחום המטאברס (Metaverse) – עולם דיגיטלי אלטנטיבי ורב רבדי, שבו יעשה שימוש במטבעות קריפטו. אפשר שמטא רואה ערך לשימוש ב-NFTs במטאברס, שהחברה שוקדת עליו בהשקעה אדירה בימים אלו, כשהטכנולוגיה של האמיסונים חסרי התחליף תשמש את מי שיהיו פעילים בעולם הווירטואלי לסחר בין פריטי אספנות יקרים.

ואפשר שקיים גם יתרון נוסף בהבאת יותר NFTs לאינסטגרם – מכיוון שרבים מאותם אסימונים הם בעצם תמונות, ממש כמו כרטיס השחקן הצעיר של צוקרברג, הרי שייתכן כי משתמשי אינסטגרם יתומרצו בדרך זו לפרסם תמונות נוספות ולנסות לסחור בהן.

כך או כך, אין אינדיקציה לסיבות שמניעות את מטא לעבר תחום ה-NFT, ורק ימים יגידו מה היא מתכננת לכולנו באמצעותו והאם תצליח בכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים