עוד סימן למשבר: ירידה בשכר הממוצע בהיי-טק

שכיר בהיי-טק השתכר בחודש מאי 26,342 שקלים – כ-2,500 פחות מאשר בחודש מרץ ● מספר המועסקים בענף עלה מסוף השנה שעברה ועד למאי ב-30 אלף ● עם זאת, הנתונים לא כוללים את גל הפיטורים האחרון

למרות שנת המשבר: עלייה בשכר הבכירים בחברות ה-IT הבורסאיות.

האם השכר בהיי-טק מתחיל לרדת? נתונים שפרסמה היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים שהסכום הממוצע שהשתכר שכיר בענף בחודש מאי האחרון עמד על 26,342 שקלים – כ-2,500 שקלים פחות מהנתון במרץ 2022, שעמד על 28,987 שקלים, וגם מזה שהושג אשתקד, שהגיע ל-27,232 שקלים.

סוגיית השכר בהיי-טק מעסיקה מאוד את בכירי הענף, במיוחד על רקע המשבר והירידות האחרונות בשערי המניות של חלק מהחברות. יש מי שמכנים את השכר הזה "מטורף" וטוענים שהוא גבוה מדי – אולי אף מעבר לסכום שהחברות באמת יכולות לשלם.

למרות הירידה, הנתון עדיין גבוה לעומת השכר הממוצע לשכיר בהיי-טק ב-2021, שעמד על 25,729 שקלים. אלא שיש לזכור שב-2021 עדיין ניכרו סימני הקורונה, שהמשק החל להתאושש ממנה. כמו כן, עדיין מדובר בשכר שגבוה באופן ניכר מזה של השכיר הממוצע במשק, שעמד על 11,753 שקלים – עלייה של 4.2% לעומת מאי 2021.

ההיי-טק עדיין במקום הראשון

ענף ההיי-טק – שמכונה על ידי הלמ"ס ענף המידע והתקשורת – ממשיך לתפוס את המקום הראשון מבין מגזרי המשק, כשהמרחק בינו לבין המגזר שבמקום השני – של השירותים הפיננסיים ושירותי הביטוח – הוא יותר מ-10%. אנשי הפיננסים והביטוח השתכרו במאי האחרון, בממוצע, קצת יותר מ-23 אלף שקלים. את המקום השלישי תופסים אנשי אספקת החשמל והמים, שירותי הביוב והטיהור, והטיפול בפסולת, עם משכורת ממוצעת של כ-19.5 שקלים. סוגרים את החמישייה הראשונה נותני השירותים המקצועיים, המדעיים והטכניים ואחריהם, בפער קטן, עובדי התעשייה.

ככלל, מספר המועסקים במשק עמד בחודש מאי על 4.185 מיליון – עלייה קטנה לעומת 4.152 מיליון בחודש מרץ. מספר המועסקים בהיי-טק הגיע ל-241,800, ומסוף השנה שעברה הוא עלה בקצת יותר מ-30 אלף איש. ענף ההיי-טק הוא השביעי בגודלו במספר המועבקים בו, כאשר במקום הראשון נמצאים עובדי החינוך ולאחריהם, בסדר יורד, ענפי שירותי הבריאות, הרווחה והסעד; המסחר הסיטני והקמעוני, כולל תיקון כלי רכב מנועיים; התעשייה; שירותי הניהול והתמיכה; והשירותים המקצועיים, המדעיים והטכניים. יש לציין שהשפעת גל הפיטורים האחרון בענף עדיין לא ניכרת בנתוני הלמ"ס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים