יש חותמת: בריטניה אישרה את עסקת נורטון-אווסט

העסקה, בסכום של 8.6 מיליארד דולר, צפויה להיסגר סופית בחודש הבא ● הרגולטור הבריטי אישר אותה לאחר שהוסר החשש שלו שהעסקה תפגע בצרכן, ועקב "התחרות העזה" מצד מק'אפי

המיזוג אושר. אווסט ונורטון

כשנה אחרי שענקיות הסייבר נורטון לייף לוק ואווסט סיכמו על מיזוג ביניהן, רשות התחרות הבריטית הודיעה היום (ד') כי היא מאשרת את העסקה, שהסכום שלה הוא 8.6 מיליארד דולר. ההודעה הביאה לקפיצה של 43% (בשיא) בשער המניה של אווסט בבורסת לונדון ולעלייה של 3% בזה של מניית נורטון.

נורטון ואווסט, חברה צ'כית, הודיעו על המיזוג, שאמור להביא ליצירת חברת אבטחת המידע הגדולה בעולם שממוקדת במגזר הפרטי-צרכני. העסקה, שסגירתה תלויה באישור הרגולטורים במדינות השונות, כבר קיבלה את האור הירוק בארצות הברית, גרמניה וספרד. אלא שרשות התחרות והשווקים הבריטית פתחה במרץ האחרון בחקירה מעמיקה של העסקה, שהתעכבה עד עכשיו, מאחר שהיא הביעה חשש שזו עלולה להביא לפגיעה בתחרות על כיסו של הצרכן הבריטי. אולם, היום הודיעה הרשות כי החקירה שלה הסירה את החששות הללו, ולכן אישרה את הרכישה.

קירסטין בייקר, יו"רית מחלקת החקירות של הרשות הבריטית, אמרה כי "מיליוני אנשים ברחבי בריטניה נשענים על שירותי הגנת סייבר כדי לשמור על עצמם בטוחים אונליין. אחרי שקיבלנו מידע נוסף מהחברות המעורבות ומשחקנים אחרים בתעשייה, אנחנו מרוצים מכך שהעסקה הזאת לא תרע לצרכנים בכל הנוגע לאופציות הזמינות להם". לסיכום היא אמרה ש-"העסקה יכולה להמשיך".

"תחרות עזה" ממק'אפי

נורטון לייף לוק הוקמה בסוף 2019 כחלק מהפיצול שחוותה סימנטק כאשר עסקי האבטחה שלה לארגונים נרכשו על ידי ברודקום. החברה מתמחה בטכנולוגיית אבטחת סייבר הממוקדת במגזר הצרכני ונבנתה על בסיס לייף לוק, שאותה רכשה סימנטק בסוף 2016.

המיזוג יאחד את המומחיות של נורטון לייף לוק בהגנה מגניבת זהויות עם זו של אווסט בעולמות הפרטיות. המתחרה הגדולה של החברה הממוזגת תהיה מק'אפי, ועל פי הרשות הבריטית, זו תהיה "תחרות עזה".

בנורטון לייף לוק הביעו סיפוק מההחלטה ואמרו כי הם מקווים להשלים את הרכישה עד ל-12 בספטמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים