פרסום ראשון

נס תתפעיל ותתחזק את ה-IT והדיגיטל בנתיבי ישראל – ב-320 מ' ש'

אנשי נס יספקו לנתיבי ישראל שירותי מחשוב, דיגיטל וטכנולוגיה בהיקפים נרחבים ● החברה ניצחה את מלם תים בהתמודדות על המכרז

פרויקט ענק. נתיבי ישראל

נס תספק שירותי טכנולוגיה ודיגיטל עבור נתיבי ישראל. היקף ההסכם, שכולל עריכת פרויקטים, פיתוח ותחזוקה, עומד על 320 מיליון שקלים, למשך שמונה שנים. החברה התמודדה במכרז מול מלם תים – וכאמור, זכתה בו.

אנשי נס, שמהווה חלק מקבוצת חילן, יספקו לנתיבי ישראל שירותי מחשוב, דיגיטל וטכנולוגיה בהיקפים נרחבים. אלה כוללים שירותי פיתוח ודיגיטל בעולמות הסאפ, פיתוח יישומים מתקדמים, פתרונות בתחום הביג דטה והניתוח המעמיק של נתונים, ועוד. את התחזוקה והפיתוח יערכו עשרות עובדי נס, שייתנו את השירותים לעובדי נתיבי ישראל, לקבלני ולספקי החברה, כמו גם לכלל ציבור משתמשי הדרכים.

ככלל, הפעילות של נס בפרויקט תעמוד על ארבעה עמודים: מיקור-חוץ של תחזוקת ה-IT, בחינת הטמעה של טכנולוגיות חדשות, עריכת פרויקטי IT ודיגיטל, וליווי ומתן מענה מחשובי לפרויקטים הנדסיים שאותם תערוך נתיבי ישראל.

כבר כיום נתיבי ישראל נסמכת על שירותי נס, שניתנים במיקור חוץ ל-IT שלה. ההסכם החדש יאפשר לה להתמקד בהמשך הפיתוח שלה בתחום התחבורה החכמה בישראל. זה ייעשה באמצעות הטמעה של פתרונות מתקדמים בעולמות האינטרנט של הדברים, ניתוח נתונים מעמיק, ויישומי ושירותי דיגיטל. המטרה היא להביא לשיפור רמת השירות למשתמשי הארגון. בנתיבי ישראל אומרים שהטמעת כלל הפתרונות הללו תעזור לה "להמשיך לפעול באופן שקוף תהליכית, עם מענה לנגישות, זיהוי וטיפול בבעיות בזמן אמת, וכן פיתוח תשתיות חכמות ויכולות ניתוח נתונים מתקדמות".

מתקופת המנדט ועד היום

נתיבי ישראל – החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, היא חברה ממשלתית האחראית לפיתוח תשתיות התחבורה בישראל. החברה עוסקת בתכנון, פיתוח ואחזקת מרבית הכבישים הבין עירוניים בישראל, לרבות מחלפים וגשרים, וכן בפיתוח ובהקמה של מסילות רכבת. היא הוקמה ב-1921 על ידי המנדט הבריטי, ששלט אז בארץ, וב-1948 שונה שמה ל-מ.ע.צ. (ר"ת מחלקת עבודות ציבוריות). ב-2004 היא הפכה לחברה ממשלתית וב-2012 שינתה את שמה לזה הנוכחי. נתיבי ישראל אחראית לתפעול ותחזוקה של דרכים במדינה בשווי של יותר מ-100 מיליארד שקלים, כבישים באורך של מעל 8,500 ק"מ, יותר מ-100 מחלפים, 1,300 גשרים ומנהרות, מעל 2,200 צמתים ו-100 אלף תמרורים ושלטים, בנוסף ל-100 אלף נקודות מאור.

אילונה ברוטמן, מנמ"רית נתיבי ישראל.

אילונה ברוטמן, מנמ"רית נתיבי ישראל. צילום: יח"צ

בנתיבי ישראל מועסקים פחות מ-20 אנשי IT, והשאר מומחים שונים, בהם יותר מ-70 עובדי נס. יש לחברה שלושה דטה סנטרים – שניים במרכז והשלישי בירושלים, המשמש גם כאתר DR. התקשורת מבוססת סיסקו וג'וניפר, והאבטחה – של צ'ק פוינט. תקציבה עומד על מיליארדי שקלים, וזה של ה-IT – על עשרות מיליוני שקלים.

"חיזוק השירות למשתמשי הדרכים"

אילונה ברוטמן, מנמ"רית נתיבי ישראל, אמרה כי "הטכנולוגיה ומערכות המחשוב בחברה מהוות נדבך מרכזי בפעילות העסקית שלנו. הם האמצעי למימוש החזון הדיגיטלי של הארגון. נס נבחרה בתהליך קפדני, שבו היא זכתה לציון הגבוה ביותר במכרז שקיימנו. הפעילות המשותפת תחזק משמעותית את יכולותינו הדיגיטליות, ובכך גם את השירות שאנחנו נותנים למיליוני הישראלים והישראליות שנעים בדרכים מדי יום".

גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס.

גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס. צילום: יח"צ

גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס, ציין כי "ניקח חלק משמעותי במימוש התחבורה החכמה בנתיבי ישראל. בתקופה שבה הטרנספורמציה הדיגיטלית מהווה מכפיל כוח ומקדם ערך, נספק לחברה יכולות מבוססות ניסיון עם מומחיות רבת שנים. הפתרונות שלנו יאפשרו לנהל ולתפעל את הפרויקט, וכן להציע מעטפת שירותים. זאת, תוך מתן מענה לכל צרכי נתיבי ישראל ולקוחותיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים