הכירו את הפסיכולוגית של הפסיכולוגים

המערכת של הסטארט-אפ הישראלי Eleos Health מאפשרת לנתח את טיב הטיפולים הנפשיים באמצעות זיהוי קול, במטרה להגביר את האפקטיביות שלהם

מייסדי Eleos Health. מימין: אלון רבינוביץ', אלון יופה ודרור זיידה.

"קצב הפיתוחים ברפואה המודרנית בעשורים האחרונים הוא המהיר ביותר בהיסטוריה האנושית, בגלל כלים חדשים וטכנולוגיות מתקדמות שפותחו. אל מול ההישגים הללו, בריאות הנפש נותרה מאחור: יעילות הטיפול בתחום עומדת על 35%. למרבה הצער, הכלי הטכנולוגי הכי מתקדם שיש כיום למטפלים הנפשיים הוא מחברת", אמר אלון יופה, מייסד-שותף ומנכ"ל Eleos Health.

החברה קמה במטרה לנסות ולשפר את איכות הטיפול שמקבלים כיום מטופלים ברחבי העולם, והיא עושה זאת עם טכנולוגיה מבוססת קול, לניתוח של טיפול נפשי. Eleos Health הוקמה ב-2020 על ידי יופה, דרור זיידה ואלון רבינוביץ', והיא מונה עשרות עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח בישראל. החברה גייסה עד היום 28 מיליון דולר. לדברי יופה, "עד כה ניתחנו יותר מ-6.5 מיליון דקות טיפול ואנחנו עובדים עם מאות מטפלים בגופי בריאות מובילים בארצות הברית".

תובנות בכמה רמות

"הפתרון שלנו", הסביר, "מנתח את השיחה בכל מפגש, ומאפשר לייצר ממנה תובנות בכמה רמות: הראשונה היא זו התפעולית. המערכת מייצרת סיכומים למפגשים, מתחברת למערכות ארגוניות נוספות וממלאת את כל הפרטים הדרושים. זה חוסך למטפלים זמן משמעותי, ובגופי הבריאות מביא לצמצום עלויות משמעותי, בשל הצורך בתאימות של המידע או בהתחשבנות מול גופים חיצוניים".

"ברמה השנייה", ציין יופה, "המערכת מצביעה על התהליכים שקורים בשיחה בהתאם לתוכנית הטיפול שנקבעה מראש, אם המטופל מדבר יותר, או פחות, על נושא מסוים, אם הוא מציג סימנים מסוימים בהקשר של הבעיה שלו".

עוד הוא אמר ש-"ברמה האחרונה, המערכת משמשת ככלי עזר להדרכה ולניהול המטפלים בארגון. לדוגמה, מטפל שהמערכת מזהה שנתקל בקושי בסוג טיפול מסוים יכול להיעזר במדריך מנוסה יותר ולעבור ביחד אתו על המפגשים בצורה מסודרת. כך, הארגון יכול להקצות מטפלים על פי ההצלחה המוכחת שלהם בטיפולים מסוימים – לעומת טיפולים אחרים".

"רוב המטופלים מסכימים, כי הם מבינים שהמערכת יכולה לסייע להם"

יופה ציין כי "הפעלת המערכת נעשית אך ורק בשיתוף המטופל ולאחר הסכמה מלאה שלו. רובם מסכימים לכך, כי הם מבינים שהדבר יכול לסייע להם לראות אם הטיפול אכן מוצלח. המטופל יכול לראות את ההתקדמות שלו ולהבין, יחד עם המטפל, איפה יש נקודות שעדיין צריך לעבוד עליהן. כלל העבודה נעשית מתוך הנחה שהמערכת לא נועדה להחליף את המטפל, אלא לשמש ככלי עזר בתהליך הטיפול".

"אחד התחומים שאנחנו מקדישים לו תשומת לב הוא אפשרות של ארגון הבריאות לקבל תמונת מצב כוללת של כל המטפלים – למשל, באחוזי הצלחה בתחומים מסוימים, או במשך הזמן", אמר. "כך, לדוגמה, ניתן לראות שלמטפל מסוים יש אחוזי הצלחה גבוהים בטיפול בדיכאון בקרב בני נוער – מה שמאפשר להפנות אליו רק מטופלים כאלה. זאת, לעומת מטפל אחר, שמשך הטיפולים שלו בחרדה במבוגרים הוא ממושך יחסית, ואז הוא אולי זקוק ליותר הדרכה מקצועית".

"אנחנו מקדישים תשומת לב רבה ומשאבים לנושא אבטחת המידע והגנת הפרטיות – החל משימוש בכל מנגנוני ההגנה וההצפנה שניתן ליישם, דרך עמידה ברגולציה מחמירה בסטנדרטים המקובלים בענף ועד לבקרות אנושיות על כל התהליכים", הוסיף. "המידע שאנחנו מקבלים נשמר לפרק זמן מסוים, לפי ההגדרות של הארגון, ולאחר מכן הוא נמחק, או שהוא עובר אנונימיזציה מוחלטת, בהתאם לתקנות בכל מדינה".

לסיום אמר יופה כי "בחרנו בשירותי הענן של AWS, בין השאר כי אנשיה סייעו לנו בחלק מהתהליכים, האישורים והתקנים השונים שאנחנו נדרשים לעמוד בהם. בנוסף, שילבנו כמה שירותים של AWS, כמו זיהוי דיבור ולמידת מכונה. עשינו זאת בצורה מהירה מאוד – מה שאפשר לנו להתרכז בפיתוח המודלים ובניתוח שלהם. אין צורך להמציא את הגלגל מחדש כאשר אפשר לקבל אותו בעלויות נמוכות משמעותית, באמצעות תשתית הענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים