הושלם פרויקט שדרוג והרחבת תשתיות גישה מרחוק בבנק ישראל

ממערכת מצומצמת ששירתה מספר קטן של עובדים, הבנק שדרג למערכת היפר אחודה (HCI) של נוטניקס, המאפשרת ליותר מ-1,000 עובדים להתחבר מרחוק בו זמנית ● עלות הפרויקט מוערכת במיליוני שקלים בודדים

בניין בנק ישראל בירושלים.

בנק ישראל השלים פרויקט להקמת תשתית IT באמצעות פלטפורמת ה-HCI (תשתית היפר-אחודה) של נוטניקס, אשר משמשת לגישה מרחוק של כ-1,000 משתמשים לארגון באמצעות פתרון ה-VDI של סיטריקס. הפתרון מותאם לאפשר בעתיד להתקדם לדטה סנטר מבוסס תוכנה עם אותה תשתית. הפרויקט החל לפני שנה, בוצע בכמה שלבים והסתיים לפני כחודש וחצי. עלותו לא נמסרה, אך גורמים בשוק מעריכים אותה במיליוני שקלים בודדים.

הרקע לביצוע הפרויקט היה המעבר המסיבי לעבודה מרחוק מאז פרוץ משבר הקורונה והצורך של הבנק לאפשר לעובדיו לעבוד מהבית, תוך אספקת המשאבים הדרושים לחיבור משתמשים רבים מרחוק בו זמנית עם ביצועים גבוהים, יציבות ואבטחת מידע. לפני הקמת התשתית של נוטניקס, לבנק הייתה מערכת מצומצמת ששירתה כמה עשרות בודדות של עובדים לעבודה מרחוק וכיום, כאמור, ערוכה לספק גישה למעלה מ-1,000 עובדים בו זמנית.

פלטפורמת ה-HCI של נוטניקס כוללת טכנולוגית וירטואליזציה ללא תוספת עלות/רישוי וכן, פתרון שירותי קבצים מובנה, המספק מענה לפרופילים השונים של המשתמשים.  הפלטפורמה פועלת בדטה סנטר הראשי של הבנק ובאתר ה-DR במודל Active-Active, כך שבמידה ויש כשל באתר אחד, האתר השני ממשיך לספק מענה מלא לכלל הפעילות במטרה להשיג מקסימום שרידות ואבטחת מידע. הפלטפורמה פועלת בסביבה של שמונה אשכולות (קלאסטרים), אשר הוקמו בשל צורכי אבטחת מידע. במסגרת הפרויקט הוחלף גם חלק ממערך החומרה בשרתים של חברת HPE, שותפה עסקית של נוטניקס.

הפרויקט בוצע על ידי צוות ה-IT של בנק ישראל עם ליווי, הטמעה והדרכה שבוצעו על ידי נוטניקס ודורקום וכן, חברת SmartX שביצעה את חלק הסיטריקס בפרויקט.

"מערך העבודה מרחוק משמש כיום את עובדי בנק ישראל באופן יום יומי בגישה למערכות הבנק בצורה חלקה ומאובטחת", ציין ליאור ג'ורג'י, מנמ"ר בנק ישראל.

לדברי לילך שמעוני, מנהלת לקוחות אנטרפרייז בנוטניקס ישראל: "אנחנו רואים בבנק ישראל שותף אמיתי להטמעת הפתרונות שלנו. הפתרון מספק לבנק שימוש קל ואינטואיטיבי, יכולות גידול והרחבת המערכת בקלות, עמידות, יציבות ואבטחת מידע ברמה גבוהה – תכונה קריטית עבור ארגון כזה. צוות המהנדסים המנוסה של נוטניקס ליווה את הפרויקט לכל אורכו, תוך התאמת הפתרון לשינויים בעקבות הקורונה, סיוע בבחינת יישומי הלקוח, כולל תכנון מפורט של הפתרון לכל אוכלוסיית המשתמשים".

לילך שמעוני, מנהלת לקוחות אנטרפרייז בנוטניקס ישראל

לילך שמעוני, מנהלת לקוחות אנטרפרייז בנוטניקס ישראל. צילום: תמיר ברגיג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים