ביידן ולפיד הכריזו על שותפות טכנולוגית בתחומי האקלים והמאבק במגפות

ישראל וארצות הברית ישתפו פעולה לטובת פיתוח טכנולוגיות לפתרון הבעיות הבוערות של העולם, כמו גם בעולמות הבינה המלאכותית והמחשוב הקוואנטי

מימין: נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, וראש הממשלה, יאיר לפיד.

מעט לפני תחילת ביקורו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בישראל יצאה היום (ד') הצהרה משותפת שלו ושל ראש הממשלה, יאיר לפיד, על שיתוף פעולה טכנולוגי בין שתי המדינות בתחומי המאבק במגפות, האקלים, הבינה המלאכותית והמחשוב הקוואנטי. בירושלים ובוושינגטון אומרים כי מהלך זה מעמיק את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות וממצב את ישראל כבת ברית מובילה של ארצות הברית גם בתחום הטכנולוגי.

במסגרת המהלך תוקם מסגרת לדיאלוג טכנולוגי-אסטרטגי בהובלת היועצים לביטחון לאומי של שתי המדינות, תוך התמקדות בטכנולוגיות שהוזכרו למעלה ובפתרונות לאתגרים גלובליים.

בהצהרתם הביעו ביידן ולפיד מחויבות להעצים את שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין המדינות, לחזק את האקו-סיסטם בתחום החדשנות, למקסם את היכולות של המדינות בתחום הטכנולוגי, למצוא פתרונות חדשניים לאתגרים גלובליים ולקדם סדר יום משותף בזירה הבינלאומית.

משלחת אמריקנית ראשונה לקידום המסגרת החדשה צפויה לבקר בישראל בחודשים הקרובים, ולדון במיזמים משותפים בתחומים שבהם היא עוסקת.

"מטרת ההצהרה המשותפת", מסרו הצדדים, "היא לתת ביטוי למערכת היחסים המיוחדת בין ארצות הברית לישראל, לעגן את השותפות בין המדינות ולמצב את מעמדה של ישראל לצד בנות בריתה המובילות של ארצות הברית בתחום הטכנולוגי, שנמצא בראש סדר היום הבין לאומי". "נוסף על כך", אמרו, "ההצהרה המשותפת מאשרת את מחויבות המדינות להרחיב את שיתוף הפעולה גם לתחומים נוספים ולהתמודדות עם אתגרים טכנולוגיים כבסיס לשילוב כוחות משמעותי, שיעצב את העשור הבא".

מה המהלך כולל?

ביתר פירוט, שיתוף הפעולה בתחום ההתמודדות עם מגפות נועד למעקב אחר מחלות והתפתחותן, וכן מתן התראה מוקדמת ומענה רפואי מהיר. היעד המרכזי הוא בניית הכלים להתמודדות עם מגפה לא ידועה, ובפרט פיתוח חיסון ותרופה והתאמת הרגולציה, בתוך חודשיים עד שלושה. בתחום האקלים, ישראל וארצות הברית יפעלו במשותף לפריסת טכנולוגיות שמקדמות פתרונות שוויוניים למשבר ושתהיה להם השפעה גלובלית.

שיתופי הפעולה בעולמות הבינה המלאכותית יתמקדו בתחומי התחבורה, הבריאות, החקלאות, הרגולציה, האתיקה וההטמעה במגזר הממשלתי. עבודה משותפת נוספת שהוכרזה היא בתחום מדעי המידע הקוונטי.

יודגש כי ישראל תהיה המדינה הרביעית אחרי בריטניה, אוסטרליה ויפן שעמה מקיימת ארצות הברית שיתופי פעולה בתחומי ה-AI והקוואנטום.

לפיד אמר כי "ההצהרה המשותפת מציבה את ישראל בחזית החדשנות העולמית ומבססת את מעמדה כמעצמה טכנולוגית מובילה. מימוש המטרה להעסקת מיליון איש בהיי-טק מתחיל בשיתופי פעולה בינלאומיים, שיהוו הזדמנויות חדשות לענף בישראל".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים