עקב לחצים: אמזון חסמה חיפוש אחרי מוצרים להט"בקיים באמירויות

ענקית הקמעונאות אונליין מסיאטל נכנעה למעשה לחוקים לאומיים מקומיים המתנגשים עם עקרונות החופש והשוויון האמריקנים הנהוגים בארץ מוצאה ● בכך גרמה אמזון לפגיעה בקהילת הלהטב"ק האמירתית ובמאבקה לשוויון ולחופש

נכנעה לרשויות ולא תמכור מוצרי להטב"ק באמירויות. אמזון. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

אמזון החליטה באחרונה לחסום תוצאות חיפוש באתרה הקמעונאי שפועל באיחוד האמירויות הערביות. מילות החיפוש שנחסמו הן כאלו הקשורות במוצרים המיועדים לקהילת הלהטב"ק.

המהלך המסוים הגיע, כך נטען בדיווחי התקשורת, אחרי לחץ מטעם האמירתים, אשר לו נכנעה אמזון, ונחשב כמכה נוספת לזכויות ההומואים באזור המפרץ הפרסי כולו, שם זכויות אלו מדוכאות באופן שיטתי בידי המשטרים השונים. באמירויות, כמו ביתר המדינות באזור, יחסי מין ומגעים בין בני אותו מין אינם חוקיים ועונשם קנס ומאסר.

החדשות הגיעו בדיוק יום אחרי שחודש הגאווה הסתיים. חודש יוני מצוין במדינות רבות ברחבי העולם כחודש הגאווה, אך לא באזור המפרץ השמרני מבחינה דתית, שהוא ברובו מוסלמי.

לא יכולים להפגין את נטייתם ורגשותיהם באמירויות. הומאים. אילוסטרציה.

לא יכולים להפגין את נטייתם ורגשותיהם באמירויות. הומאים. אילוסטרציה. צילום: BigStock

כניעה אחרי איום בסנקציות

ביום ו' הודיעה אמזון כי בחרה להיענות לבקשה להגביל את תוצאות החיפוש עבור מוצרים אלו, כך חשף הניו יורק טיימס. לפי הדיווחים במדיה האמריקנית, אמזון קיבלה את ההחלטה עקב הלחץ הכבד מצד רשויות האמירויות, ואחרי שאלו איימו עליה בסנקציות.

"כחברה, אנחנו נשארים מחויבים לגיוון, שוויון והכלה, ומאמינים שיש להגן על זכויותיהם של אנשי להטב"ק+", אמר דובר אמזון ל-CNBC במייל. הדובר המשיך וגרס כי "עם חנויות אמזון ברחבי העולם, עלינו לציית גם לחוקים ולתקנות המקומיים של המדינות בהן אנו פועלים".

"לאחר שקיבלה הודעה מממשלת איחוד האמירויות, אמזון ביקשה מצוות המוצרים המוגבלים לנקוט בצעדים להסרת רשימות מוצרים בודדים ולהסתיר תוצאות עבור יותר מ-150 מילות מפתח", הדגיש הטיימס בדו"ח שלו. מילות המפתח המושפעות מצנזורה זו כללו את המינוחים LGBTQ+ (להטב"ק+), 'גאווה', 'גיי בארון' ו'דגל הטרנסג'נדרים'. חיפוש אחר תגיות כמו LGBT ו-LGBTQ באתרה של אמזון באיחוד האמירויות החל מה-1 ביולי – בו בישרה ענקית המסחר אונליין על השינוי – לא הניב כל תוצאות. מאידך, לפי הדיווחים, לעת עתה חיפושים אחרי המילה 'גאווה' כן העלו כמה פריטים בצבעי הקהילה, ביניהם מחברות, חולצות וכיסויי טלפון שעליו המילה 'גאווה'. החסימה מחבלת גם במכירת ספרים להטב"קים במדינה.

יצוין כי זו השנה השנייה שבה נציגות דיפלומטית של ארה"ב בכל מדינות המפרץ מציינת בגלוי את חודש הגאווה והזכויות של הקהילה הגאה. ב-2021 הניפה שגרירות ארה"ב באבו דאבי את דגל הגאווה בצבעי הקשת בענן, מה שעורר את זעמם של הרשויות המקומיות ודמויות מפורסמות במדינה, שדיברו על חוסר כבוד לחוקים, דת וערכים מקומיים.

ממשרד התרבות ומשרד החוץ של איחוד האמירויות לא הגיבו לבקשת התקשורת האמריקנית להתייחסות למצב החדש והחמור שנוצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים