"בעולם קר ומנוכר – ה-IT נועד לחמם את הקשר עם הלקוחות"

כך אמר אלון בן צור, מנכ''ל בינת, בפתח בינת אקספו, הכנס השנתי של החברה: "מנמ''רים.יות - הפסיקו להיות רומנטיים - רק אתם יכולים להוביל את הארגון להחלטות הנכונות היכן להשקיע"

אלון בן צור, מנכ''ל בינת, בפתח כנס בינת אקספו.

"משלל סיבות, ביניהן הקורונה, הבידוד החברתי שהמגיפה יצרה וההתקדמות הטכנולוגית המואצת בשנים האחרונות, העולם הופך ליותר קר ומנוכר. פרדוקסלית, תפקיד ה-IT, שבמהותו הוא טכני ו'קר' – הוא לחמם את היחסים בין הארגונים ללקוחותיהם. צריך כלים שישפרו את הביצועים האנושיים שלנו, אסור לאבד את הצד האנושי – האמפתיה היא רכיב מפתח בהצלחה העסקית של הארגון", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת ומחשבים.

בן צור דיבר בפתח בינת אקספו, הכנס השנתי של החברה, שנערך בהשתתפות אלפי לקוחות בינת ועשרות שותפיה העסקיים, היום (ד') בגני התערוכה.

"אין לשאול 'מה השתנה', כי הכל השתנה", אמר בן צור, "בכל מימד: במישור הגיאו-פוליטי, יש יותר מלחמות 'אמיתיות', יש מלחמות סייבר ומתקפות כופרה בעוצמה שלא ראינו בעבר. יש מלחמות כלכליות, ובראשן, מלחמת הסחר בין הגושים – תוך שנתיים יגיע היקף הסחר של סין לערך של פי שלושה מזה של ארה"ב. המחסור ברכיבים ובעיות שרשרת האספקה, שבחלקם מוצדקים ובחלקם יזומים, מעלים את המחירים. סין החליטה לשנות כיוון, כי היא יכולה. חסל סדר 'יום עבודה ב-80 סנט'. עלות השינוע הימי, שלסין חלק גדול בה, הוכפלה בתקופת הקורונה פי 5-10, בלא הצדקה. הקורונה שימשה מסווה להעלאת מחירים, שתימשך".


צילום ועריכת וידיאו ליטל רובינשטיין

"לצד זה", ציין, "הטכנולוגיה מתפתחת במהירות והופכת למורכבת יותר, ומנגד, ארגונים מתמודדים עם מחסור קשה בכוח אדם מקצועי ומתמקדים יותר בצד העסקי ובדיגיטל. יוצא, שהפער בין ספקיות הטכנולוגיה וצרכי הארגונים, הולך וגדל ומחייב אינטגרציה רחבה ומקצועית מבעבר".

לדברי בן צור, "במישור האנושי-תעסוקתי, הקורונה הביאה שיבוש נוסף: המגיפה, אי וודאות גדלה, מלחמות, התחממות גלובלית וריחוק חברתי – הפכו אותנו לפסיביים יותר, מרוחקים ורואים לטווח קצר. האיזון בין העבודה והפנאי השתנה. היעילות, החיברות והמחויבות שלנו – נפגעו, ולכן אנו חווים תהליך דעיכה, התפוגגות, Languishing. העבודה מרחוק, לרוב, אינה יעילה למול העבודה במשרד".

גידול והאטה ב-IT – יחד

"המחסור בכוח אדם טכנולוגי ו-IT בפרט, הולך ומתעצם, בשל הגידול המואץ ביישומים טכנולוגיים והביקוש הגבוה, בישראל במיוחד, לאנשי היי-טק. זה מגדיל את עלויות השכר בעשרות אחוזים".

"בצד הכלכלי", ציין, "אנו עדים להתפתחות המפלצת, סטגפלציה – היא דיסוננס בין עליית מחירים להאטה ולאבטלה. מנגד, בצד הטכנולוגי יש דיסוננס בין העלייה הצפויה בהוצאות ה-IT – למול הצפי להאטה כלכלית".

"הוצאות המחשוב הארגוני", הסביר, "צפויות לגדול בשנים הקרובות ב-4-5% בשנה. זהו גידול משמעותי שלא הכרנו. בחמש השנים האחרונות גדלו ההוצאות בממוצע בכ-3% בשנה ובחמש שנים שקדמו להן הן לא צמחו כמעט כלל. הגידול בשנים האחרונות נבע מהגדלת ההוצאות לתמיכה במהפכה הדיגיטלית. למרות שתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית נכשלו בכ-75% מהמקרים, עדיין יש נכונות גבוהה של הנהלות להוסיף ולהשקיע בתחום. הסיבות העיקריות לכישלון נובעות מערבוב המושגים 'דיגיטציה', הפיכת מסמך לאלקטרוני, ו-'דיגיטליזציה', ארגון הנתונים מחדש, שהם שלבים מקדימים לטרנספורמציה. זה תהליך שלא ניתן לדלג עליו".

"נראה השקעות בסביבות הדטה ואיגום המידע, ב-AI, בתשתיות, בענן – ובאוטומציה", התנבא בן צור.

"הסיבה לסתירה", אמר בן צור, "היא שכולם מבינים שה-IT הוא העסק. ארגונים יידרשו לחסוך בתחומים שונים – אך לא במחשוב הארגוני ובדיגיטל. אנו בעידן בו המילה 'חכם' מתחברת לבניינים, לתחבורה, לערים ועוד. כל אלה מחייבים יותר IT ובצמיחה מואצת. לכן, ארגונים יגדילו רכישת שירותים מנוהלים ויעברו למודלים שונים של ענן".

הלקוח – הליבה העסקית בכל ארגון

"אין זה סוד", אמר בן צור, "שהלקוח הוא הנכס החשוב ביותר של הארגון. ועדיין, ארגונים רבים מתקשרים עם לקוחותיהם במוקדי שירות המופעלים במיקור חוץ. כלי דיגיטל מתקדמים, משולבי AI, מאפשרים לתקשר עם הלקוחות באופן מדויק ומותאם אישית, תוך ביצוע מדידות. הלקוח זקוק היום, יותר מתמיד, לרגש, קירבה, חמלה וקשר אישי בעולם מנוכר".

"IT ודיגיטל הם קרים", סיכם בן צור, "ונצטרך לחבר את הטכנולוגיות עם הדטה, לעשות זאת במדויק ובאופן מותאם אישית, כדי להעצים את הקשר האנושי ולחמם אותו. המסר שלי למנמ"רים.יות הוא 'הפסיקו להיות רומנטיים', שנו את התפישות שלכם. בכוחכם להוביל את הארגון להחלטות הנכונות היכן להשקיע. חישבו מה להותיר בארגון ומה להוציא החוצה, הוציאו החוצה מה שאינו הכרחי. חממו את ליבת ה-IT, פתחו כלים שישפרו את הביצועים האנושיים שלכם. רק כך תממשו את החלום – לבניית פלטפורמה ארגונית אחודה ולטרנספורמציה דיגיטלית מוצלחת. ואל תשכחו – סבלנות, זה לוקח זמן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים