שר הביטחון והרמטכ"ל סיכמו: שליש מהמתגייסים למודיעין – מהפריפריה

השר גנץ חשף את ההסכמה היום (ד'), בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה ● לדבריו, "אנחנו מאיצים את מעבר צה"ל לנגב, אבל יש צורך בהשקעות בתשתיות תקשורת, תחבורה וחינוך"

שר הביטחון, בני גנץ.

הנתונים על שיעור המתגייסים הנמוך מהפריפריה ליחידות העלית של המודיעין של צה"ל, דוגמת 8200, מטרידים את שר הביטחון והרמטכ"ל, והשניים סיכמו כי הם יפעלו כדי להביא את הנתון לכדי שליש מכלל המתגייסים – כך חשף היום (ד) השר בני גנץ.

השר גנץ דיבר בכנס אלי הורוביץ שעורך המכון הישראלי לדמוקרטיה, שאליו הוא הגיע למרות המשבר הפוליטי ובעיצומו. בשעות הצהרים העבירה הכנסת בקריאה טרומית את החוק לפיזורה ובמקביל, נמשכים המגעים לכינון ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית.

לדברי גנץ, "חוסנה החברתי והכלכלי של ישראל תלוי בהשקעות בתשתית ובחדשנות בנגב ובגליל, והעדר השקעות מעין אלה יפגע בחברה הישראלית כולה. בנוסף, אנחנו חייבים לצמצם את הפער במספר המתגייסים ליחידות המודיעין בין המרכז לפריפריה. משרד הביטחון, צה"ל וגופים נוספים מבצעים שורה של פעולות שנועדו להכשיר את בני הנוער מהפריפריה למקצועות המתאימים, כדי שיגיעו ברמה הכי גבוהה לקראת הגיוס ויופנו ליחידות הטכנולוגיות". עם זאת, הוא הדגיש כי "העדיפות לפריפריה לא תבוא בשום אופן על חשבון רמת החיילים ולא על ידי הורדת תנאי הקבלה. להיפך".

שר הביטחון ציין את פעילות משרד הביטחון לחיזוק הנגב והגליל, ובכלל זה מעבר צה"ל לנגב. לדבריו, "משרדי מאיץ את העברת יחידות אמ"ן לנגב, ובקרוב ישרתו שם 12 אלף חיילים. כמו כן, אנחנו נמצאים במהלך ביצוע הפרויקטים להעברת קריית ההדרכה וקריית התקשוב לנגב. אולם, יש לחזק את תשתיות התקשורת, התחבורה והחינוך באזורים אלה".

"ההיי-טק מחלחל את המיומנות שלו לכל תחומי החיים"

גם שרת הכלכלה, אורנה ברביאי, הגיעה לכנס בעיצומו של המשבר הפוליטי. לדבריה, "ההיי-טק מחלחל את היכולות והמיומנויות שלו לתעשייה ולכלל תחומי החיים. תעשיית ההיי-טק היא לא הדבר היחיד וצריך להסתכל על התמונה הכוללת".

היא דיברה על מלחמת רוסיה-אוקראינה ואמרה כי היא "המחישה את הקריטיות של יציבות התעשייה המקומית". בהתייחסה לצורך הדחוף בהגברת ההשקעות בפריפריה אמרה השרה: "אם לא נחבר בין פריון, אוטומציה ותהליכים מתקדמים – זה לא יקרה".

שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי

שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

ברביבאי הוסיפה ש-"אסור להיכנס לשאננות ואולי אפילו לשמוח מכך שנתוני האבטלה חזרו לרמה שלפני הקורונה. השאלות שצריכות להישאל הן: האם מיצינו את כל פוטנציאל כוח האדם שלנו? האם נתנו לכל אחד את ההזדמנות להוכיח ולממש את יכולותיו? התשובה היא לא".

"המורים לא מאפשרים את הגשמת הפוטנציאל של התלמידים"

דובר בכנס שהינו חבר אופוזיציה היה ח"כ ניר ברקת מהליכוד, איש היי-טק בעברו, ומי שהיה ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק החינוך בעירייה. הוא אמר כי "מדינת ישראל צריכה לשאוף לכך ששני מיליון ישראלים יעבדו בהיי-טק ולא מיליון (הוא התייחס לדבריו של ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, בנושא – י"ק). החסם העיקרי לכך טמון במערכת החינוך, שלא ערוכה להתמודד עם יעדים אלה".

ח"כ ברקת ציין כי "אני תומך במאבק המורים, אבל השיח איתם צריך להיות אחר – שיח של היערכות להגשמת היעדים, כי הפוטנציאל קיים, אבל החולייה הכי חשובה – המורים ומערכת החינוך – לא מאפשרים זאת".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים