"לעשות IT מהר, זול, יעיל ומאובטח – בלי להיות סופרמן"

על האופן שבו הצליחה חברת מגדל בדיוק בכך סיפר יגאל אהרונוביץ, מנהל תחום תפעול ותשתיות IT בחטיבה הטכנולוגית של חברת מגדל, לבאי וממשתתפי כנס הלקוחות השנתי של נט-אפ, שנערך אתמול (ב') בתל אביב

יגאל אהרונוביץ, מנהל תחום תפעול ותשתיות IT, החטיבה הטכנולוגית, מגדל.

"ככל ארגון, גם אנו ניצבים אל מול שלל אתגרים: לעשות IT באופן מהיר, יעיל, שיגדיל ביצועים בלא להגדיל את מצבת כוח האדם העוסקת בכך, להלום לרגולציות, ולפעול באופן מאובטח. מסתבר שניתן לעשות זאת בלא להיות סופרמן", כך אמר יגאל אהרונוביץ, מנהל תחום תפעול ותשתיות IT, החטיבה הטכנולוגית, מגדל.

אהרונוביץ דיבר בכנס הלקוחות השנתי של נט-אפ (NetApp). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') בביתן 10 בגני התערוכה, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים, תחת הכותרת Embrace the Cloud.

אהרונוביץ, סגן אלוף (מיל'), יוצא ממר"ם, משמש בתפקידו זה יותר מארבע שנים. מגדל היא חברת ביטוח מבוססת סוכנים, העובדת מול ועם 2,800 סוכני ביטוח, יש לה 2.3 מיליון לקוחות ו-4,900 משתמשי פנים, והיא מנהלת מאות מיליארדי שקלים, בעולמות הפנסיה, הביטוח והגמל.

מערך ה-IT של החברה, על פי אהרונוביץ, מונה 500 עובדים, ומטפל בפיתוח והגעה לשוק של 5,000 שירותים, 350 אפליקציות, על 300 בסיסי נתונים, ותשעה פטה בייט נתונים מאוחסנים.

"הטיפול בריבוי הנתונים נהיה מורכב"

"הבנו", סיפר, "כי האופן שבו פעלנו עד היום, כבר אינו מספק את התוצאות המיטביות. חשבנו וחשבנו, וגיבשנו תפישה של 'ענן תחילה', עדיף כ-SaaS, ועל בסיסה בנינו ארכיטקטורת מחשוב היברידית, לעבודה בסביבה מרובת עננים, כי יש לנו עומסי מחשוב בשלושת העננים הציבוריים הגדולים, של מיקרוסופט, גוגל ו-AWS. חיפשנו פתרון שיענה על כל האתגרים הללו".

"למערך המחשוב של מגדל", ציין אהרונוביץ, "יש שלושה אתרים ברחבי הארץ, שהשלישי שבהם מתפקד כאתר גיבוי והתאוששות מאסון. הטיפול בריבוי הנתונים נהיה מורכב, וגם דרש התייחסות בהיבט של אבטחת מידע, ועדכניות הגיבויים. החלטנו כי אנו רוצים שהאתר השלישי יעבור לענן, משמע, נבטל את הגיבוי הפיזי ואת האתר השלישי. לבסוף, בחרנו לעשות זאת עם שירותי 3S – האחסון בענן של AWS ועם טכנולוגיות

StorageGRID של נט-אפ, המספקת אחסון חכם, לטובת ניהול מונע-נתונים. הבחירה הייתה נכונה וקלה יחסית, כי יש לנו כבר ניסיון של שני עשורים בעבודה עם ענקית ניהול הנתונים".

"את הפרויקט אנו עורכים עם אנשי נט-אפ ישראל, בליווי אנשי אמת מחשוב, והוא צפוי להסתיים בתוך חודשים ספורים. נגיע להחזר השקעה, לצד צמצום עלויות", סיכם אהרונוביץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים