עובדים של טיק טוק בסין עקבו אחרי נתוני משתמשים אמריקניים

כך חושפות הקלטות של עובדים בחברה האם של טיק טוק, שדלפו לבאזזזפיד ● הם אמרו בפגישות שהוקלטו ש-"את הכול רואים בסין" ושיש שם "מאסטר אדמין, שיש לו גישה להכול" ● האם טראמפ, שאסר על פעילות הרשת בארה"ב, צדק?

מציעה גם פורמט הודעות תוכן טקסטואליות. טיקטוק.

החשש שהממשל הסיני יוכל לגשת למידע של משתמשים אמריקניים בטיק טוק התממש: פרסומים מסוף השבוע מעלים שעובדים סיניים של בייטדאנס, החברה המקומית שטיק טוק נמצאת בבעלותה, ושהועלה חש שהיא משתפת פעולה עם השלטון בבייג'ינג, ניגשו שוב ושוב למידע של בעלי חשבונות מארצות הברית.

הקלטות אודיו שהודלפו משיחות בין עובדים בבייטדאנס ונחשפו בבאזזזפיד כוללות 14 פעמים שבהן ציינו תשעה עובדים בחברה שמהנדסים סיניים ניגשו למידע פרטי של משתמשים אמריקניים ברשת החברתית. בסך הכול, מדובר בהקלטות מ-80 פגישות. התקופה המצוינת בהקלטות, שבה חדרו העובדים למידע המדובר, היא בין ספטמבר אשתקד לינואר שנה זו. אולם, בהחלט ייתכן שהם המשיכו לעשות זאת גם אחר כך, ואולי עד עכשיו.

בהצהרה שנתן בכיר בטיק טוק בעדות שנשא באוקטובר האחרון בסנאט האמריקני הוא אמר כי "קבוצת אבטחה שיושבת בארצות הברית" היא זו שמחליטה מי מקבל גישה למידע הזה ומי לא. אלא שעל פי ההקלטות, בתשעה מקרים, עובדים בארצות הברית נאלצו לפנות לקולגות שלהם בסין על מנת להחליט האם ניתן לעקוב אחרי משתמשים אמריקניים מסוימים. עוד מצוין בהקלטות כי לעובדים בארצות הברית לא הייתה כל רשות או דרך לגשת למידע בעצמם. בין היתר, העובדים אמרו בפגישות המדוברות כי "את הכול רואים בסין" וכי יש שם "מאסטר אדמין, שיש לו גישה להכול".

צדק? דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר של ארצות הברית.

צדק? דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר של ארצות הברית. צילום: BigStock

דוברת מטעם טיק טוק, מאורין שנאהאן, מסרה בתגובה לבאזזזפיד כי "אנחנו בין הפלטפורמות הנבדקות ביותר מבחינת אבטחה, ושואפים להיר כל ספק בנוגע לאבטחת נתוני המשתמשים שלנו בארצות הברית. זו הסיבה שאנחנו שוכרים מומחים בתחומם, עובדים ללא הרף בנושא ומביאים צדדים שלישיים בעלי מוניטין ובלתי תלויים כדי לבדוק את ההגנות שלנו". לא התקבלה תגובה מבייטדאנס.

ממצאים אלה מעלים שוב דאגות בארצות הברית, לאחר שהממשל האמריקני הקודם, בראשותו של דונלד טראמפ, אסר על פעילות טיק טוק במדינה בצו נשיאותי שהוא הוציא באוגוסט 2020. הצו הוצא לאחר שהועלו חששות רבים שלפיהם בייטדאנס פועלת בשיתוף פעולה עם המשטר הסיני. האיסור בוטל ביוני אשתקד על ידי הממשל של מי שהחליף את טראמפ בבית הלבן – הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים