עובדי חנות במרילנד – הראשונים ממועסקי אפל שהתאגדו בארה"ב

על אף שאפל התנגדה, מתוך 110 המצביעים בטוסון, 65 הצביעו בעד ו-33 נגד ● העובדים קיבלו סיוע מהאיגוד הבינלאומי של מכונאים ועובדי תעופה וחלל, וכינו את הגוף שהקימו "קואליציית עובדי אפל הקמעונאיים המאורגנים"

הצליחו להתאגד. עובדי חנות אפל בטוסון.

חנות של אפל בטוסון, מרילנד, הפכה אתמול (ש') לסניף הראשון של ענקית הטכנולוגיה בארה"ב שבו נערכה הצבעה ונבחר להקים איגוד עובדים, כך לפי דיווח של הוושינגטון פוסט. זו לא הייתה חנות אפל הראשונה שניסתה להתאגד, אבל היה זה הניסיון הראשון שהביא להצבעה ולבחירה ההיסטורית.

העובדים קיבלו סיוע ותמיכה מהאיגוד הבינלאומי של מכונאים ועובדי תעופה וחלל, ה-AMI, בזמן מאמציהם להתאגד, שנתקלו בהתנגדותה של אפל.

רוב העובדים בחנות אפל בטוסון הצביעו בעד הקמת האיגוד, וזאת על אף שענקית הטכנולוגיה מקופרטינו ניסתה, לפי הדיווחים, להרתיע אותם מלהתאגד. מתוך 110 העובדים בחנות, 65 הצביעו בעד ו-33 נגד, לפי הספירה ששודרה בשידור חי אתמול על ידי הסוכנות הפדרלית האחראית לפיקוח על ההצבעה, ה-IAM.

איגוד העובדים זכה לשם AppleCORE (ר"ת Coalition of Apple Retail Employees, או בעברית 'קואליציית עובדי אפל הקמעונאיים המאורגנים') והוא עתיד לדרוש בשם חבריו ייצוג שלהם בהחלטות על משכורות, שעות עבודה ואמצעי בטיחות. התוצאה של אתמול פירושה שעובדי החנות, שהחלו בהליך ההצבעה מאז יום ד', צריכים להקים את האיגוד שלהם תחת IAM, לאחר שהתוצאות יאושרו.

לפי התקשורת האמריקנית, מנהלת ההפצה ומשאבי האנוש של אפל, דירדרה אובריאן, ביקרה בחנות במאי כדי לפנות לעובדים ולנסות להניא אותם מרצונם להתאגד. "זו זכותכם להצטרף לאיגוד, אבל זו גם זכותכם לא להצטרף לאיגוד", אמרה להם, לפי קטע שמע שעלה לאתר Vice. כחלק מניסיונות החברה למנוע את המהלך, אובריאן אמרה לעובדי החנות כי נוכחות של מתווך רק תסבך את היחסים בינם לבין המעסיקה העוצמתית שלהם.


"עשינו זאת! ברוכים הבאים לאיגוד המכונאים", כתב ה-AMI בטוויטר.

לא "המליצה" לעובדים להתאגד. אפל.

לא "המליצה" לעובדים להתאגד. אפל. צילום: BigStock

הניסיונות של אפל, לכאורה, לחבל במהלך לא צלחו

בהצהרה מטעם ה-IAM אמר הנשיא הבינלאומי שלה, רוברט מרטינז ג'וניור, כי הוא מוחא כפיים ל"אומץ הלב" של העובדים. "הם הקריבו קורבן עצום למען אלפי עובדי אפל ברחבי המדינה, שכל עיניהם היו על הבחירות האלה. אני מבקש ממנכ"ל אפל, טים קוק, לכבד את תוצאות הבחירות ולנהל חוזה ראשון עבור עובדי IAM CORE המסורים של אפל בטוסון", הבהיר.

"הניצחון הזה מראה את הביקוש הגובר לאיגודים בחנויות אפל ובתעשיות שונות ברחבי המדינה שלנו", הוסיף ואמר מרטינז.

האיגוד, והעובדים שרצו להתארגן, סיפרו ששלחו ל-קוק הודעה בחודש שעבר ובישרו לו כי הם מבקשים להקים איגוד, אך לא נענו.

בחודש שעבר, עובדי אפל באטלנטה משכו את בקשתם להתאגד, בטענה להפחדה מטעם המעסיקה הדומיננטית שלהם.

בילי ג'רבו, עובד ומארגן האיגוד בטוסון, סיפר שהקמפיין של אפל שנועד לנטרל את המאמץ הארגוני של העובדים "בהחלט טלטל אנשים", אבל הסביר כי רוב תומכי האיגודים נשארו חזקים.

למרות הקשיים - התאגדו ועשו היסטוריה. עובדי מחסן JFK8 של אמזון. עיבוד ממוחשב.

למרות הקשיים – התאגדו ועשו היסטוריה. עובדי מחסן JFK8 של אמזון. עיבוד ממוחשב. צילום: BigStock

עוד ועוד מאמצי התאגדות בארה"ב

יצוין כי ההצבעה בחנות אפל במרילנד מגיעה במקביל למאמצי התאגדות הצוברים תאוצה, כמו גם הצלחות, בכמה מהתאגידים הגדולים בארה"ב.

כזכור, קבוצה של 28 בודקי QA מסטודיו רייבן (Raven Software) – שנמצא בבעלות חברת אקטיוויז'ן בליזארד – הצביעה בחודש מאי האחרון ובחרה באיגוד, למרות מאמצים מתמשכים של ענקית הגיימינג למנוע מהלך זה.

בנוסף, עובדי מחסן אמזון ששמו JFK8, השוכן בסטטן איילנד שבניו יורק, הצליחו להתאגד בתחילת אפריל האחרון, גם אז אחרי שלל דיווחים על התעמרות, לכאורה, מטעם ההנהלה הבכירה בעובדים קשי היום שרק ביקשו להם ייצוג מול ענקית הקמעונאות אונליין. אמזון גם ממשיכה לסרב לקבל את המהלך. החברה דרשה בחירות חוזרות לאחר שהאיגוד כבר יצא לפועל, ובתחילת מאי היא אף פיטרה בפתאומיות מנהלים בכירים במחסן JFK8 המאוגד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים