"תערוכת הערים החכמות בברצלונה חוזרת לממדים של לפני הקורונה"

אחרי שלפני שנתיים היא התקיימה באופן וירטואלי ובשנה שעברה - במתכונת מצומצמת, התערוכה תשוב בנובמבר הקרוב לממדי הענק הרגילים שלה, והמארגנים צופים שישתתפו בה 24 אלף איש

מימין: סרג'יו ויניצקי, הנציג בישראל של תערוכת וכנס הערים החכמות בברצלונה; אנה סלומון, שגרירת ספרד בישראל; והוגו ולנטי, מנהל הכנס והתערוכה.

"תערוכת וכנס הערים החכמות הבינלאומיים, שמתקיימים מדי שנה, יחזרו השנה לממדים של 2019, לפני הקורונה", כך אמר אתמול (ב') סרג'יו ויניציקי, נציג האירוע בישראל.

יש לציין שתערוכת וכנס הערים החכמות נערכים בברצלונה מאז 2011. ב-2020 הם התקיימו באופן וירטואלי, ובשנה שעברה חזרו לממד הפיזי, אבל במתכונת מצומצמת, עקב ההשפעה הרבה שעדיין הייתה לקורונה. השנה הם צפויים להתקיים בחודש נובמבר, ולחזור לממדים שהם ידעו בטרם פרוץ המגפה.

ויניצקי דיבר באירוע קבלת פנים שנערך אמש בביתה של שגרירת ספרד בישראל, אנה סלומון. לאירוע הגיעו כמה עשרות נציגי ארגונים וחברות שמתכוונים להשתתף באירוע. בנוסף לשגרירה, השתתפו בו שורה של בכירים, בהם הוגו ולנטי, מנהל הכנס והתערוכה.

לדברי ויניצקי, "כאשר נערך הכנס הראשון, ב-2011, מארגניו הציגו חזון שלא רבים הבינו את חשיבותו. עם השנים הבנו שאנחנו מפיצים בשורה, וכנסים ותערוכות של ערים חכמות נערכות במקומות שונים ברחבי העולם, כאשר האירוע שלנו, בברצלונה, הוא המרכזי שבהם".

כבר מרגישים בחזרה לשגרה

ויניצקי אמר שהחזרה לשגרה של האירוע מורגשת כבר עתה, חמישה חודשים לפני קיומו, ויש התעניינות ערה של ארגונים שמבקשים להציג בו. גם השנה תצא לאירוע משלחת של מרכז השלטון המקומי, בראשותו של יו"ר המרכז וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס. בנוסף, ישתתפו בו עיריית תל אביב-יפו, רשויות מקומיות ישראליות נוספות וחברות טכנולוגיה מהארץ שמציעות פתרונות לתחום הערים החכמות, בין היתר אקסלרייט, בלמוט, טונדו, וייסיגטס, מוביט ומגנה. ככלל, מארגני האירוע צופים כי ישתתפו בו השנה 24 אלף איש ו-700 ערים מרחבי העולם.

תערוכת וכנס הערים החכמות בברצלונה בשנה שעברה.

תערוכת וכנס הערים החכמות בברצלונה בשנה שעברה. צילום: יח"צ

השגרירה סלומון ציינה כי מרכז הירידים FIRA, שבו יתקיים האירוע, נחשב למרכז הכנסים והתערוכות הגדול ביותר באירופה, ושם נערכים האירועים המרכזיים ביבשת. באשר לישראל, היא אמרה כי "אני יודעת שאתם נחשבים בעולם למדינת סטארט-אפ. בברצלונה תהיה לכם האפשרות להציג את ההישגים שלכם ולפגוש את החברות מרחבי העולם".

"ערים חכמות זה לא רק טכנולוגיה"

ולנטי ציין ש-"כאשר התחלנו עם התערוכות הראשונות, השיח היה בעיקר סביב טכנולוגיה. עם השנים הבנו שטעינו, כי הנושא של ערים חכמות הוא לא רק טכנולוגיה. היא אמנם חשובה, אבל אנחנו מבינים שאנשים משתמשים בטכנולוגיה כדי לממש את היעדים של ערים חכמות: חיים באיכות טובה יותר, תקשורת טובה יותר, החלפת דעות, מידע וידע, ועוד".

בין הדוברים הנוספים במפגש היו מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו והאחראית על תחום התחבורה בעירייה; גיא אלעד מאגף ה-IT של עיריית תל אביב-יפו; רן גולדשטיין, מנהל מרכז בר אילן לערים חכמות; טלי קליינמן פרוש, סמנכ"לית התפעול ושותפה מייסדת של טונדו; אייל פדר, מייסד ומנכ"ל זן סיטי, שמשתתף בתערוכה מ-2014; אביתר טרון, מנכ"ל קהילת אקומושן; ובכירים אחרים.

מערכת אנשים ומחשבים תלווה גם השנה את הכנס והתערוכה, ומזמינה הצעות לחשיפה למשתתפים בהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים