קרן ISF גייסה 312 מיליון ד' להשקעה בעסקאות סקנדרי בהיי-טק הישראלי

היא גייסה את הסכום עבור הקרן השלישית שלה ● בסך הכול, ISF מנהלת יותר מחצי מיליארד דולר, שנועדו להשקעות בשוק הטכנולוגיה בישראל

השותפים בקרן ISF. מימין: ג'וש שיר, דרור גלס, אוה הובשמן, שמואל שילה וניר ליצ'בסקי.

קרן ההשקעות ISF – או, בשמה המלא, Israel Secondary Fund – הודיעה היום (ב') כי היא גייסה 312 מיליון דולר בקרן השלישית שלה כדי להשקיע בחברות היי-טק פרטיות קיימות. הגיוס נעשה בהובלת גופים מוסדיים בישראל, אירופה וארצות הברית, בהם מגדל, אלטשולר שחם, בנק הפועלים וקרנות פנסיה עולמיות.

הגיוס הנוכחי גדול יותר מפי שלושה מזה שביצעה ISF לפני חמש שנים לקרן השנייה שלה, שעמד על 100 מיליון דולר. בסך הכול, היא מנהלת יותר מחצי מיליארד דולר, שנועדו להשקעות בשוק הטכנולוגיה הישראלי.

עסקת סקנדרי היא עסקה שבה רוכש אדם או גוף מניות של חברה מסוימת מאחד מבעלי המניות שלה, ולא מהחברה עצמה. ISF היא אחת הקרנות הבולטות בשוק זה בישראל, ומאחוריה עומדות השקעות בחברות כגון אינוביד, ורביט, יוטפו, פפאיה גיימינג ו-Waze. בסך הכול, היא השקיעה בכ-220 חברות.

ISF הוקמה ב-2008 על ידי דרור גלס ושמואל שילה, מחלוצי תחום הסקנדרי בישראל. יחד עם גלס עומדים בראשה ניר לינצ'בסקי ואווה הובשמן. בקרן אומרים כי היא מאפשרת נזילות בשוק לא סחיר באמצעות עסקאות מהירות ומודלים יצירתיים לרכישת אחזקות בחברות פרטיות ובקרנות הון-סיכון. קהל היעד שלה הוא יזמים, משקיעים ועובדים בעלי אופציות ומניות, וכן משקיעים בקרנות, מקומיים וזרים.

לדברי גלס, "בשנים האחרונות הובילה הקרן 80 עסקאות סקנדרי בחברות סטארט-אפ בשלבי צמיחה ובקרנות הון-סיכון. העיתוי של גיוס הקרן הנוכחית הינו משמעותי במיוחד לאור שינוי המגמה בשוק, לאחר עשור של צמיחה חסרת תקדים. אנחנו צופים שעל רקע אי הוודאות הגוברת בתעשייה ודחייה אפשרית של הנפקות ורכישת חברות, הביקוש לעסקאות סקנדרי והצורך בנזילות צפוי לגדול משמעותית".

הוא ציין כי "המודל של קרן ISF מאפשר לה לתת מענה יצירתי ומהיר לכל צרכי הנזילות – בכלל זה לרכישת מניות מיעוט בחברות טכנולוגיה פרטיות מיזמים, משקיעים ועובדים, רכישת אחזקות בקרנות, רה-ארגון של קרנות ותיקות, השתתפות בסבבי גיוס המשך בסטארט-אפים ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים