רבעון מעורב לאמת מחשוב: עלייה בהכנסות, ירידה ברווח הנקי

ההכנסות אמנם גדלו יותר מאשר ההוצאות, אבל ההוצאות שנבעו מפיצול החברה והקמת הייפר גלובל משכו את הרווח הנקי של החברה כלפי מטה ● בלעדיהן הוא היה מזנק ביותר מ-200%

יואב וינברג, המנכ"ל הפורש של אמת מחשוב.

תוצאות מעורבות לאמת מחשוב: על פי דו"חות הרבעון הראשון של השנה, שאותם החברה פרסמה היום (ב'), היא סיימה אותו עם עליות יפות בהכנסות וברווח התפעולי, ולעומת זאת – ירידה ברווח הנקי.

תחילה, הוצאות החברה, שצמחו במהלך הרבעון ב-30.3% ל-258 מיליון שקלים. ההכנסות רשמו עלייה גבוהה יותר – של 33.8% – ל-269.3 מיליון. היחס החיובי לטובת ההכנסות אל מול ההוצאות לא הספיק להביא לעלייה ברווח הנקי, שצנח ב-20.8% ל-5.6 מיליון שקלים. הירידה ברווח הנקי הושפעה מפיצול החברה והקמתה של הייפר גלובל. ללא ההוצאות הכרוכות בפיצול, הרווח הנקי היה מזנק ב-215.8% ל-6.5 מיליון שקלים. יש לציין שהוצאות המימון של אמת מחשוב זינקו ב-232.5% וחבות המס – ב-346%.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של אמת מחשוב האמירו ב-30% ל-233.4 מיליון שקלים, הרווח הגולמי זינק ב-57.6% ל-46 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 17.1%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו גידול של 33.4% ל-34.6 מיליון שקלים והרווח צמח ב-253.5% ל-11.3 מיליון. ה-EBIDTA כמעט שהוכפל: הוא טיפס ב-96.7% ל-20.8 מיליון.

בהתאם למדיניות החברה, לצד פרסום התוצאות היא החברה על דיבידנד בסך של כ-3.3 מיליון שקלים.

יואב ויינברג, מנכ"ל אמת מחשוב, מסר עם פרסום הדו"חות כי "מדובר בתוצאות חזקות, שבאו לידי ביטוי בכל הפרמטרים, עם גידול משמעותי בפעילות האורגנית של מגזר פתרונות המחשוב והענן, לצד עלייה במגזר התוכנה – שם תוצאות פעילות יוניטסק באו לידי ביטוי בראשונה באופן מלא, ותרמו גם לרווחיות הקבוצה. אנחנו ממשיכים לממש את האסטרטגיה שלנו לגידול משמעותי במגזר התוכנה, בין היתר עם השלמת הרכישה של איידאו מובייל, שמציעה פתרונות בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית ואפליקציות מותאמות לסביבת הענן לארגונים גדולים. תוצאות הרכישה יקבלו ביטוי החל מדו"חות הרבעון השני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים