משנת הלימודים הבאה: כל בתי הספר יהיו מחוברים לסיבים אופטיים

החיבור יפעל כבר מה-1 בספטמבר – כך מבטיחה מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, בראיון לקראת כנס חינוך בינ"ל שייערך בשבוע הבא בי-ם ● "בשנתיים האחרונות השקענו 1.2 מיליארד שקלים בתשתיות מחשוב במערכת החינוך"

דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך.

החל מה-1 בספטמבר, מועד פתיחת שנת הלימודים הבאה, כל בתי הספר במדינת ישראל יהיו מחוברים לאינטרנט בתשתית הסיבים האופטיים – כך מבטיחה מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, בראיון לאנשים ומחשבים. היא ציינה כי "בשנתיים האחרונות השקענו 1.2 מיליארד שקלים בתשתיות מחשוב בכל מערכת החינוך".

לדבריה, "המורים עשו קפיצת מדרגה בכל מה שקשור לאוריינות דיגיטלית, וזאת כחלק מהפקת הלקחים מתקופת הקורונה. כמו כן, חילקנו עד כה 150 אלף מחשבים לתלמידים בכל רחבי הארץ, ואנחנו מציידים את המורים והגננות במחשבים ניידים, יחד עם קרן אתנה וגורמים נוספים. בנוסף, איחדנו את ההכשרות בנושא האוריינות הדיגיטלית".

"הטכנולוגיה היא כלי חשוב לפיתוח המיומנויות של הילדים, שהם דור העתיד שלנו, והנושא הוא חלק מהרפורמות במערכת החינוך, שהמשרד מוביל בימים אלה", אמרה שטאובר.

הראיון עם מנכ"לית משרד החינוך התקיים לקראת הכנס של ה-OECD בנושא זה, שיתקיים בשבוע הבא בירושלים. הכנס הבינלאומי נערך בכל שנה במדינה אחרת, והשנה ישראל היא המארחת. לאירוע צפויים להגיע נציגים מ-31 מדינות, וצוותים מבתי ספר יהודיים בתפוצות, כמו גם נציגים מ-400 בתי ספר מכל רחבי הארץ, לצד מוסדות אקדמיים ויזמים ישראליים. לצד הכנס תיערך במשך שלושה ימים תערוכת ענק של פתרונות שעוסקים בחדשנות בשיטות הלמידה, מצוינות, רובוטיקה ועוד. "החלטנו לנצל את האירוע הבינלאומי החשוב הזה כדי ליצור זירה לחשיפה, למידה והתנסות ביוזמות חדשניות", אמרה שטאובר.

במהלך האירוע יוצגו למגיעים אליו הרפורמות שמשרד החינוך מוביל בימים אלה. לדברי שטאובר, "העיתוי של קיום הכנס בישראל עכשיו הוא מצוין, על רקע העובדה שבשנים הקודמות לא היינו ממוקמים במקום הטוב שאנחנו ראויים לו". ישראל ממוצבת בדירוגים של ה-OCED כמדינה שיש בה ריכוז מאוד גבוה של מעורבות רגולטורית בחינוך, ואחת ממטרות האירוע היא להראות את הגמישות הניהולית שמשרד החינוך מקנה, לדבריו, למנהלי בתי הספר במסגרת הרפורמות החדשות. יש לציין שאחת הרפורמות שיוצגו באירוע היא רפורמת הבגרויות, שבמסגרתה התלמידים לא ייבחנו עוד בבחינות בגרות במקצועות הרוח, אלא יעשו עבודה – רפורמה שזכתה ללא מעט ביקורת.

מחסור במורים ושכר נמוך? "אני אופטימית, המצב ישתנה"

שטאובר אמרה ש-"המסר הכי חשוב של הכנס הוא להציג לכל העולם את המצוינות של המורים שלנו, שיודעים לפתח פתרונות סביב הידע שנוצר בתוך בית הספר, שהוא ידע יקר ערך, ולגבש גאוות יחידה. למרבה הצער, המורים הם מגזר שמרבים לחבוט בו. הכנס הזה יציג את הפנים האחרות של המערכת, שהציבור לא מכיר".

בראיון התייחסה המנכ"לית גם לשיח הציבורי שמתנהל בימים אלה, על רקע המחסור החמור במורים, שמאיים על פתיחת שנת הלימודים הבאה, המעמד של המורים והשכר הנמוך של המתחילים מביניהם. "אנחנו מודעים לבעיית המחסור במורים", אמרה. "אולם, המחסור הוא לא רק במורים, אלא גם בתשתיות וביכולת של המורה ללמד בכיתה. בין הפתרונות לכך נמצאים שילוב אמצעים דיגיטליים ולמידה מרחוק. אני מאמינה שהאוצר ושרת החינוך מבינים שעל הממשלה להתמודד עם האתגרים האלה, ואני אופטימית – המצב ישתנה".

מה עוד צפוי בכנס?

הכנס בשבוע הבא, והתערוכה שתתקיים לצדו, יכלול 190 מרחבי פעילות, 800 דוכנים דיגיטליים ו-200 הרצאות – כולם בנושא החינוך. הכנס והתערוכה יעסקו ב-14 נושאים שונים, בהם עיצוב סביבות למידה, טכנו-פדגוגיה, למידה רגשית-חברתית וקיימות. נושאים אלה יומחשו לקהל באמצעות מתחמי חוויה, סדנאות והרצאות. כך, למשל, תחת עיצוב סביבות למידה יוצג אוטובוס פיזי שמעוצב כאזור למידה דיגיטלי וחדשני, שבו לומדים בקבוצות קטנות ובכלים דיגיטליים. באזור אחר תיחשף מעבדת הדמיון (אימרסיבי) של קרן אתנה. זהו מרחב למידה שנעזר בקירות וברצפת הכיתה ליצירת חוויית למידה ייחודית. באזור אחר יוצגו רובוטים ובוטים שמלמדים ילדים, וכן אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית שהתלמידים יצרו.

 

 

 

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק דוד

    דלית שלום כדאי שתעשי שיעורי בית ספר בארץ אין תשתית מתאימה ךסיבים אופטיים ברוב בהס בארץ התשתית יכולה לתמוך עד 100 מגה בלבד כך שלא ירגישו את מהירות הסיב האופטי איציק דוד אחראי מחשוב תיכון קרית שרת חולון

אירועים קרובים