משרד החוץ ישקיע שלושה מיליון ש' ביצירת "הסיפור הישראלי" במטאברס

במשרד מתכוונים לרתום את הטכנולוגיה החדשה לטובת ההסברה הישראלית ● המטאברס יאפשר למשתמשים מרחבי העולם להכיר את ישראל באמצעות משחקים וסיורים וירטואליים

סגן שר החוץ, עידן רול, בכנס אתמול (ג').

במשרד החוץ מבקשים להשתמש בטכנולוגיית המטאברס לטובת ההסברה הישראלית, כדי לספר את מה שהם קוראים "הסיפור הישראלי". סגן שר החוץ, עידן רול (יש עתיד), אמר אתמול (ב') בכנס שעסק בנושא כי "ישראל תשקיע שלושה מיליון שקלים ביצירת חוויות מטאברס, שיאפשרו לנו להגיע למיליוני אנשים חדשים ולשתף אותם בסיפור שלנו".

הכנס התקיים אתמול במשרד החוץ ועסק בשאלה איך עושים דיפלומטיה בעידן המטאברס? השתתפו בו בכירים מעולמות הדיפלומטיה הציבורית, החברות המפתחות והאקדמיה, ובראשם רול ונייתן ניידו, מנהל בכיר במטא.

המטאברס מהווה גלגול עתידי של האינטרנט, שנמצא כיום בעיקר ברמות החזון והפיתוח. הוא יאפשר למשתמשים לא לצפות בתוכן דרך מסך, אלא לחוות אותו באופן מוחשי בעזרת משקפי מציאות מדומה או רבודה. אלה יאפשרו להם ליצור זהות דיגיטלית באמצעות אווטאר, שאיתו הם ישוטטו בחללים שונים ויפגשו אנשים אחרים. במשרד החוץ מתעתדים להזמין משתמשים מרחבי העולם לסייר וירטואלית במקומות שונים בארץ ולשחק משחקים: משחק אוצרות ארץ הקודש, שבו יחפשו המשתתפים אוצרות ארכיאולוגיים ויוכלו ללמוד על עם ישראל וארץ ישראל, ומשחק מלך הפלאפל, שבו הם יוכלו להקים דוכן פלאפל ולהיחשף לרב תרבותיות הקיימת במדינה.

רול אמר כי "מרגע שנכנסתי למשרד החוץ הבנתי שחייבים לשנות את הגישה. אנחנו יודעים שהגעה לישראל מייצרת את החיבור הכי משמעותי למדינה. בעקבות מגפת הקורונה, משלחות מיעטו להגיע ארצה ושיח השנאה והפייק ברשתות החברתיות הלך והתגבר, בייחוד בקרב הדור הצעיר הליברלי. יש למטאברס פוטנציאל לייצר את החוויה הדומה ביותר לביקור פיזי בארץ, והוא מאפשר לנו להגיע למיליוני אנשים שאליהם לא הגענו בעבר ולחשוף אותם לישראל".

את הכנס יזם איתן וייס מאגף הדיפלומטיה הציבורית במשרד החוץ. הוא אמר באירוע כי "במשך כל שנותיי כדיפלומט, תמיד חיפשתי את הדבר הבא, את הערך המוסף שיוכל לקדם את היעדים המדיניים של מדינת ישראל. חזון המטאברס, שהוטבע לפני פחות משנה, יכול להיות כר לפעילות דיפלומטית בעולמות הווירטואליים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל במטאוורס כבר למעלה מעשור

    מכללת סמינר הקיבוצים בנתה כבר לפני עשור אי וירטואלי של מדינת ישראל ואתרים חשובים כמו ירושליים במטאוורס היחידי שהיה קיים אז סקנדלייף. המכללה תשמח להשתתף בפרויקט כזה גם בפלטפורמות אחרות. ניתן ליצור קשר עם הצוות האקדמי במסלול תואר שני טכנולוגיות בחינוך או עם יואב וולף ראש אגף טכנולוגיות ומערכות מידע במכללת סמינר הקיבוצים

  2. עזריאל

    חבל על הכסף המטברס זה עוד בלוף כמו ה NFT. יש מספיק מקומות לפרסום ולא לפרנס את צוקרברג שגם ככה לא נענה לבקשה למנוע מגורמים עוינים לפגוע בישראל ולהתסיס.

אירועים קרובים