"ארגונים שלא יבצעו ניהול נכון של הדטה – יישארו מאחור"

"מנהלים לא אוהבים להתעסק בניהול דטה, כי זה פחות סקסי; התוצאה היא התבססות על נתונים מלפני 10-20 שנים, מבלי לטפל בהם", אמר מוטי סדובסקי, יו"ר ועדת התכנים של פורום BI & Data analytics של אנשים ומחשבים

מוטי סדובסקי, יו"ר ועדת התכנים של פורום BI & Data analytics של אנשים ומחשבים.

"ארגונים עסוקים כיום הרבה מאוד בלפתח תהליכים דיגיטליים, אפליקציות, ביג דטה וכדומה, אבל לא אוהבים להתעסק בנושא פחות סקסי כמו נתונים. יותר מדי פעמים ראיתי אצל ארגונים מערכות עם נתונים לא אמינים, אף על פי שהם טוענים שהם בנו BI נפלא ופיתחו יישומים חדשים. פעמים רבות זה נובע מכך שהם התבססו על אותו הדטה מלפני 10-20 שנים. אי אפשר לקחת את אותו הדטה מלפני עשור או שניים ולהשתמש בו בלי לטפל בו. מדובר בצורה לא נכונה של ניהול דטה, וארגונים שלא ינהלו את הנתונים שלהם בצורה נכונה – יישארו מאחור", כך אמר מוטי סדובסקי, יו"ר ועדת התכנים של פורום BI & Data analytics של אנשים ומחשבים. הוא הנחה את כנס Big Data Analytics של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (א') במרכז האירועים לאגו בראשון לציון.

לדברי סדובסקי, "אימרה ידועה היא שהדטה הוא הנפט של המאה ה-21. אולם, רוב הארגונים לא מטפלים בדטה שלהם כדי שיוכלו להתבסס על נתונים אמינים, זמינים, שלמים, איכותיים ובזמן אמת, כדי שאפשר יהיה להפיק מהם תובנות נכונות".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"השאלה היא איך לקחת את הנתונים ממקורות המידע החדשים הרבים ולנהל אותם בצורה נכונה, והתשובה לכך צריכה להימצא בשיתוף פעולה בין אנשי הביזנס לטכנולוגיה בארגון", אמר סדובסקי. "בכל שנה", ציין, "איכות הדטה בייס של הארגון יורדת ב-10%-15%. ארגונים לא מרבים לטפל בזה, כי זה לא סקסי ולא מניב תוצרים מיידיים. ללא מידע שלם ואיכותי, 80% מהזמן של הארגון הולכים לאיסוף, טיוב והשלמת המידע, ו-20% לניתוח ולקבלת החלטות. עם מידע שלם ואיכותי – הנתונים הפוכים".

הוא הוסיף כי "יש כלים שנותנים את היכולות להזיז את המידע, לשלוח מסרים עליו, לעשות ניהול דטה ואוטומציה, אינטגרציה של ETL ועיבוד אירועים".

ניהול נתונים ראשי

בדבריו מנה סדובסקי את התחומים שנמצאים תחת הכותרת "ניהול נתונים ראשי": "ניהול ישויות – הכוונה היא ללקוחות, מוצרים, ספקים ומונחים / שמות. יש ליצור רשימה אחת, עם אמת ארגונית אחת. אפשר לספור את הארגונים שמיישמים את זה על כף יד אחת. בנוסף, ממשל דטה – ארגונים לא יודעים הרבה פעמים איפה המידע נמצא, מהי 'שושלת היוחסין' של המידע – המקורות שלו ומהיכן הוא מגיע, מי יצר אותו וכדומה. היבט נוסף הוא אבטחה ומענה לרגולציה – פרטיות, הצפנת מידע ודטה מאסקינג. הולכת ומתהווה רגולציה על הידע, למשל GDPR והזכות להישכח. עוד תחום הוא הדמוקרטיזציה של המידע – היכולת לפתוח אותו בפני מקבלי ההחלטות. בנוסף, יש את אתגרי ניתוח הביג דטה: ניהול מידע, אנשים ותהליכים, פתרונות אינטגרטיביים, ומודעות מנהלים ליכולות הטכנולוגיות".

"ניהול המידע הוא מסע, שצריך להתחיל בקטן, להמשיך בבנייה של סדרי עדיפויות ומשם לעשות את זה בצעדים מהירים", סיכם סדובסקי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יהודה

    חיוני שבכתבה כזו יהיה גילוי נאות מהו תפקידו של הדובר בחברה שבה הוא מועסק.

אירועים קרובים