"התוכנה אכלה הכול – וכעת הבינה המלאכותית אוכלת אותה"

"הבינה המלאכותית תביא לכך שהרשת הארגונית תפעל כמו מכונית אוטונומית, אמר רמי רחים, מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס

רמי רחים, מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס.

"מארק אנדרסון, מאבות הדפדפן מוזאיק ושותף להקמת נטסקייפ, כתב ב-2011 מאמר ב-וול סטריט ז'ורנל, שלפיו 'התוכנה 'אוכלת את העולם' – משמע, כל היבט בעולם מושפע מהתוכנה, והחומרה 'נעלמת'. עברנו שלב וכעת הבינה המלאכותית היא הגורם המשפיע על העולם, היא 'אוכלת' את התוכנה", כך אמר רמי רחים, מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס.

רחים דיבר אמש (ד') בכנס הלקוחות והשותפים העסקיים של ענקית הרישות, שנערך השבוע. לדבריו, "מנהלי המחשוב ותשתיות המידע מעוניינים לאמץ טכנולוגיות AI בארגוניהם, אבל מתקשים בכך, כיוון שחסרים להם טכנולוגיה, כישורים ומדיניות. אנחנו מנהלים אסטרטגיית בינה מלאכותית אגרסיבית, וזו הואצה ב-2019 ברכישת מיסט, שיש לה את תוכנת הבינה המלאכותית Marvis. בליבת התוכנה הזאת יש מנוע לימוד מכונה, מבוסס שפה טבעית, שמפשט את ההקמה והתפעול של רשתות, באמצעות לימוד רציף שלהן, ומסייע לביצוע תיקונים אוטומטיים וניהול עצמי של כלל סוגי הרשתות. את הכול הוא עושה מנקודת בקרה אחת. התוכנה שלנו מחכימה מיום ליום, בלי מגע יד אדם".

"שירותי הבינה המלאכותית והתוכנה מייצרים עוד ועוד עניין מצד ארגונים, במיוחד כשדפוסי הרכישה שלהם משתנים ועסקים מחפשים להחדיר יותר אוטומציה לתהליכי ה-IT שלהם", אמר. "באשר לג'וניפר, הבנו שלא כל החוכמה מצויה אצלנו, ופצחנו במסע רכישות להגדלת ההיצע שלנו. קנינו את ווייט סאנד; את טכנולוג'י128, שפועלת בעולם ה-SD-WAN (ר"ת Software Defined WAN) מבוסס הבינה המלאכותית; ואת אפסטרה, שעיסוקה הוא רשתות IBN (ר"ת Intent-based networking – רישות מונע-כוונה). כך, אנחנו מאפשרים למנהלי רשת להגדיר, לפרוס, לפקח ולתקף את הרשתות בדטה סנטרים הארגוניים, ובאופן אוטומטי. באמצעות ניתוח מבוסס כוונות, התוכנה מנתחת נתוני טלמטריה ברשת, מאמתת באופן רציף את כוונת צוות ה-IT ושולחת התראות כשהיא מגלה בעיות".

"רק מכונות AI יכולות לטפל בנתונים במהירות וביעילות"

לדברי רחים, "הבינה המלאכותית איננה לכשעצמה, כל מטרתה היא להפיק יותר ערך מהנתונים. נתונים הם המשאב הארגוני יקר הערך ביותר. 90% מהם נוצרו בשנתיים האחרונות, וכעת השאלה היא מה עושים עם כזה משאב עצום. מדובר במכרה זהב, שרובו לא נחפר וטרם נוצל. אין מצב שבן אנוש יוכל לטפל בנתונים בכוחות עצמו, רק מכונות AI יכולות לעשות זאת באופן יעיל ומהיר, עם הפקת תובנות בעלות ערך עסקי – למשל, הגעה מהירה יותר עם שירותים לשוק או תיקון תקלות ברשת בטרם הן התגלו".

הוא ציין כי "האסטרטגיה שלנו הוכיחה את עצמה: ברבעון הראשון של 2022, בפעם הראשונה בתולדות ג'וניפר, עסקי הרשתות הארגוניות שלה הניבו הכי הרבה פירות כספיים מבין שלוש חטיבות הליבה שלה. מגוון דברים חברו יחד כדי לגרום לזה לקרות – מגידול בביקושים להרחבת הביצועים ברמה הרשתית בשל העבודה מרחוק של עובדים בגלל הקורונה, ועד להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים".

לסיכום אמר רחים כי "עולם הרישות נדרש לפשטות כפי שלא היה מעולם, כי ארגונים צריכים להתנהל ולנווט בין קמפוסים, סניפים, עובדים מרוחקים ותת אתרים שאנשים יוצרים. מדובר בעולם שמתאפיין בריבוי של שינויים, בגידול בהיקף שלהם, ובנוסף – בהאצת קצב השינוי. זה קשה לארגונים שאוהבים המשכיות, מסורתיות ועקביות, ושונאים שינויים. למרבה הצער, לאיש אין כדור בדולח שיחשוף בפניו מה צופן לו העתיד, ולכן המענה למצבי אי הוודאות הללו הוא בניית מערך פתרונות מגוון, ליצירת חוסן וחסינות עסקית. אנחנו רק בתחילת התהליך, מתחילים לגרד את פני השטח. המיכון בשכבת התקשורת כבר קורה בשטח, וכעת הגיע השלב הבא בייעול התפעול של הרשת, עם הוספת חוכמה לרשת. הבינה המלאכותית תביא לכך שהרשת תפעל כמו מכונית אוטונומית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים