ביל גייטס הודיע שנמצא חיובי לקורונה

לפי הציוץ שלו, גייטס חווה תסמינים קלים בלבד ● בראיון שהעניק אייל הטכנולוגיה לפייננשל טיימס באחרונה הוא הזהיר מפני זן נגיף חדש, שיהיה מדבק וקטלני יותר, ושעלול להופיע כעת כשהעולם עדיין לא מוכן לקראתו

חיובי לקורונה. ביל גייטס. עיבוד ממחושב כאילוסטרציה.

אייל הטכנולוגיה שהוא המייסד המשותף של מיקרוסופט, ביל גייטס, נבדק ונמצא חיובי לקורונה והוא חווה תסמינים קלים, כך בישר אמש (ד') באמצעות טוויטר (Twitter) הפילנתרופ המיליארדר. גייטס הבטיח בציוץ שיתבודד עד שיחזור להיות בריא ויצא שוב לעולם.

"אני בר מזל להיות מחוסן ומחוזק ויש לי גישה לבדיקות ולטיפול רפואי נהדר", כתב גייטס לעוקביו את מה שנשמע כמובן מאליו, מעצם היותו תומך מובהק ואף קולני של חיסונים. גייטס הפך מאז פרוץ הקורונה למי שמתנגדי חיסונים רבים מצביעים עליו כעל גורם אינטרסנטי ומניפולטיבי אשר לוחץ על הציבור לאמץ מדיניות רפואית קפדנית בכל הנוגע במלחמה בפנדמיה, ולדבריהם – לשווא.


בשנת 2015 גייטס נשא הרצאת TED על מגיפות עולמיות, והזהיר שהעולם אינו מוכן להתמודד עם אחת כזו. "אין צורך להיכנס לפאניקה… אבל אנחנו צריכים לצאת לדרך", אמר גייטס במהלך הרצאתו אז. הרצאה זו היא אחת הסיבות לחשדות של מתנגדי החיסונים ומכחישי הקורונה שגייטס הוא אחת מדמויות המפתח העומדות מאחורי "מגיפת הדמה", לטענתם. 

בשיחה עם ארי שפירו מ-NPR בשנת 2020, גייטס דיבר על התגובה של העולם לקורונה, והעניק לארה"ב ציונים גבוהים על מאמצי ההתרחקות החברתיים שהנהיגה, אך ציונים נמוכים בכל הנוגע בבדיקות הקורונה שביצעה המדינה. "תארו לעצמכם שהאבחון היה זמין תוך חודש והטיפולים בעוד ארבעה חודשים והחיסון תוך פחות משנה", אמר גייטס ל-NPR. "כשיש לך משהו שגדל באופן אקספוננציאלי, המהירות של התגובות האלה עושה את כל ההבדל".

גייטס על כרזה באירוע מחאה נגד מדיניות הקורונה.

גייטס על כרזה באירוע מחאה נגד מדיניות הקורונה. צילום: ויקיקומונס

הקורונה עוד לא הסתיימה והגרוע ביותר עדיין לפנינו?

נזכיר כי בראיון שהעניק לפייננשל טיימס באחרונה אמר איש העסקים הפילנתרופ כי זן חדש של נגיף הקורונה, מדבק יותר ואף קטלני יותר, עלול להופיע, והעולם עדיין לא מוכן להתמודד איתו.

למעשה, למרות שרבים כבר חשים שהמגיפה היא חלק מההיסטוריה, בעיניי גייטס הגרוע ביותר בהקשר לקורונה עוד לפנינו. לפיכך קרא גייטס לממשלות ברחבי העולם להשקיע חלק ניכר מהונן בציוד אפידמיולוגי ובמודלים טכנולוגיים המסייעים לזהות את הסכנות לבריאותם של בני אדם. הוא גם הפציר בצוות המעקב העולמי לעשות מאמצים לזיהוי איומי מגיפה. "נראה לי פרוע שאנחנו לא יכולים להסתכל על הטרגדיה הזו ולא, בשם אזרחי העולם, לבצע את ההשקעות האלה", אמר גייטס לטיימס.

חודשים לפני כן גייטס כבר הזהיר מהתפרצות חמורה בהרבה באמצעות חשבון הטוויטר שלו. "בדיוק כשנדמה היה שהחיים יחזרו לשגרה, אנחנו יכולים להיכנס למגיפת האומיקרון הקשה ביותר שתכה לכולנו. לחברים קרובים שלי יש את זה עכשיו, וביטלתי את רוב תוכניות החופשה שלי", כתב גייטס בציוץ שהעלה בחודש דצמבר בשנת 2021 לחשבונו.

קרן ביל ומלינדה גייטס (מסיאטל היא הקרן הפרטית המשפיעה ביותר בעולם, ושוויה כמה עשרות מיליארדי דולרים. בציוץ האחרון שלו מאמש אודות הידבקותו בנגיף, הצהיר גייטס שהקרן עתידה לקיים פגישת הנהלה ביום ג' הקרוב, בפעם הראשונה מזה שנתיים.

גייטס אומר שיצטרף לפגישה דרך Microsoft Teams, והודה לקרן על עבודתה הקשה. "נמשיך לעבוד עם שותפים ונעשה כל שביכולתנו כדי להבטיח שאף אחד מאיתנו לא יצטרך להתמודד שוב עם מגיפה", צייץ הנדבן המודאג.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לולי

    אז תפסיק להמציא ווירוסים ולשגע את העולם

אירועים קרובים