טסלה תובעת מהנדס לשעבר על גניבת נתונים ממחשבי העל שלה

המהנדס, כך נטען בתביעה, גנב דטה מ-Dojo - מחשב-על שנועד לאימון הבינה המלאכותית של טסלה, ושמעבד כמות עצומה של נתונים המשמשים לאימון ה-AI של המנגנון האוטונומי שהחברה מפתחת

מקצצת בכוח האדם ובעלויות. טסלה.

ענקית הרכבים החשמליים טסלה (Tesla) הגישה באחרונה תביעה נגד מהנדס לשעבר שלה, אותו היא מאשימה בהפרת מידע מסווג אשר נמצא על טכנולוגיית מחשבי העל שלה.

המהנדס, אלכסנדר יאצקוב, חשוד גם בכך שמסר מחשב נייד "דמה" לבדיקה של קציני טסלה, כדי לכסות על את גניבת הנתונים שביצע.

עיסוקה המרכזי של טסלה הוא כידוע במכוניות חשמליות. מכוניותיה מצוידות כיום במנגנון טייס אוטומטי, אך כלי הרכב יודעים כבר גם להסיע את עצמם באופן אוטונומי באמצעות מנגנון הנהיגה העצמית המלאה, המכונה FSD (ר"ת Full Self-Driving).

ואולם החברה, שכבר בודקת את היכולות הללו בפיילוט נרחב לגרסאות הבטא שלו, ממתינה לעוד בדיקות ורגולציות בטרם תוכל להציע את היכולות הללו לכל רוכשי הרכבים מתוצרתה, ושוקדת עוד ועוד על שדרוג התכונה. לפיכך, טסלה מפתחת גם מחשב-על פנימי, במסגרת מיזם שזכה בשם Project Dojo. הטכנולוגיה המסוימת המפותחת במסגרת הפרויקט נועדה לטפל בכמויות גדולות של נתונים, כולל סרטוני רכב של טסלה, כדי ליצור את תוכנת הנהיגה האוטונומית ואת היכולת של המכוניות להסיע את עצמן.

Dojo נמצא בשירות החברה לפחות מאז 2019, ורק בקיץ האחרון החברה סופסוף הסבירה את מהות הפרויקט ביתר פירוט, תוך שהיא מציגה מטרה של שימוש בבינה מלאכותית כדי לנתח כמויות אדירות של נתוני רכב, שלדבריה מניבה תוצאה אידיאלית. 

ובאמת מדובר בכמויות דטה עצומות – המחשב, שמציע ביצועים של 1.8 אקספופ ו-10 פטה-בייט של אחסון NVME, הפועל במהירות של 1.6 טרה-בייט לשנייה, מאמן את עצמו באמצעות וידיאו שהוא מקבל משמונה מצלמות המותקנות בתוך רכבי טסלה, ואלו פועלות במהירות של 36 פריימים לשנייה.


בוחן של ה-FSD מדגים את ביצועי המנגנון

שיקר, גנב נתונים וסולק מהחברה

הנתבע, יאצקוב, נשכר בינואר 2022 כמהנדס התרמי של טסלה, כדי לסייע בתכנון מערכת הקירור של המחשב. אלא שהחברה, שחשדה בו כי התנהל באופן לא חוקי עם נתוניה, דרשה ממנו לעזוב אותה ב-2 במאי. לפי טענת טסלה, לאחר שמסר מחשב "דמה" לבדיקת טסלה בטרם סיום עבודתו בחברה, כדי לנסות לכסות אחרי מעלליו, יאצקוב הודה בהורדת מידע סודי ממחשבי טסלה אל מכשיריו האישיים. אלא שלדברי ענקית המכוניות החשמליות, שנמצאת בבעלות היזם המפורסם אילון מאסק, יאצקוב סירב להחזיר לה את מה שלקח ממנה ללא רשות.

מאוחר יותר האשימה טסלה את יאצקוב גם בשקר בקורות החיים שלו לגבי כישוריו וניסיון העבודה שלו, וכן הוסיפה כי הוא הפר את הסכם סודיות מולה, שאסר על גילוי סודות מסחריים שלה.

"העיצוב והנתונים התרמיים האלה חסויים ונשמרים היטב בתוך טסלה", כך צוין בכתב התלונה – אשר צוטט על ידי הטיימס אתמול (א').

"זהו מקרה של שמירת סוד מסחרי על ידי עובד", הבהירה טסלה, שמבקשת מבית המשפט פיצוי ותיקון ומהלכים לשם עצירת הפצת הסודות המסחריים שלה על ידי יאצקוב.

הנאשם אמר לתקשורת שאינו מודע לתלונתה של טסלה נגדו וסירב להגיב על הפרשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים