זינוק בשכר של עובדי ההיי-טק – ליותר מ-30 אלף שקלים לחודש

השכר הממוצע בענף עלה ב-5.9% - כך עולה מנתוני הלמ"ס ● המשכורות הגבוהות ביותר, כמו גם מספר העובדים הגדול ביותר בענף, הן בתחום המו"פ ● הפער בין שכר עובדי ההיי-טק לזה של כלל העובדים במשק ממשיך לגדול

מתי הירידה בשכר בהיי-טק תיבלם? לא ברור.

השכר של עובדי ההיי-טק עלה ב-5.9% וחצה בפעם הראשונה את ה-30 אלף שקלים לחודש (בממוצע, ברוטו) – כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ג') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הנתון נכון לפברואר האחרון לעומת החודש המקביל אשתקד.

יש לסייג ולומר כי מדובר בנתונים גולמיים, כלומר – הם לא עברו את תהליכי העיבוד שהלמ"ס מבצעת.

הסכום המכניס ביותר בתעשיית ההיי-טק ממשיך להיות המו"פ – מחקר מדעי ופיתוח: עובד בתחום זה השתכר בפברואר 2022 בממוצע 40,922 שקלים בחודש. הנתון גדול בפער משכרם של עובדי התכנות והייעוץ בתחום המחשבים ובתחומים אחרים, שעמד על 31,154 שקלים. לאחר מכן נמצאים עובדי ה-IT עם 25,880 שקלים – קצת מעל עובדי הייצור בענף ההיי-טק, ששכרם הגיע ל-25,608 שקלים.

מקור: הלמ"ס.

מקור: הלמ"ס.

הפערים שבין השכר הממוצע בהיי-טק לשאר המשק ממשיכים לגדול, ואף מאוד: בעוד שהשכר בהיי-טק גדל, כאמור, הנתון הכללי במשק עלה ב-2.3% בלבד. הוא עמד על 12,052 שקלים. מספר העובדים הכללי במשק עמד בפברואר 2022 על 3.833 מיליון. זהו נתון הגדול ב-16.3% לעומת פברואר 2021 (שבו פוטרו אלפי עובדים עקב עוד גל של הקורונה), אך כמעט שלא שונה מינואר 2022.

עוד עולה מהסקר הוא שמספר המשרות בהיי-טק ממשיך לעלות: הוא עמד במחצית אפריל על 373.4 אלף משרות – גידול של 0.7% לעומת ינואר 2022 ועלייה בולטת של 12.8% בהשוואה לפברואר 2021. מעל מחצית (52%) מהמועסקים בהיי-טק הם עובדי תכנות וייעוץ בתחום המחשבים ובתחומים אחרים – 194,300. לאחר מכן נמצאים עובדי ייצור המחשבים, המכשור האלקטרוני והאופטי, שמספרם עומד על 74,900 איש, ועובדי המו"פ – 56,400 אלף.

מקור: הלמ"ס.

מקור: הלמ"ס.

הנתונים מעידים על המשך ההתאוששות במשק, ועל המשך המגמה הידועה בהיי-טק – של גידול בשכר עקב משבר כוח האדם המתמשך. המחסור בהון האנושי מביא את החברות להציע יותר שכר, בממוצע.

תגובות

(9)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוני קפרסון

    אחלה כתבה, חבל רק שמדובר על המרכז וזה לא מראה את כל התמונה. בדרום המשכורות פי שתיים יותר קטנות.

  2. יואל

    זה קצת מוזר ששכר ממוצע עלה ב 38 אחוז במגזר מסויים, לא? וגם המספרים בלתי נתפסים. אם רק היה הסבר הגיוני... משהו בסגנון של ''שכר ממוצע נקבע על פי הממוצע של 3 החודשים האחרונים''. וזה לא כאילו קיבלנו בונוס משכורת 13. אה רגע, כן קיבלנו! אולי זה לא כזה מוזר ובאפריל השכר ''הממומצע'' יתברר כמומצא

  3. אמיר

    צריך לספר לאנשים כמה מיסים משלמים האנשים האלה. שמממנים לנו חינוך בריאות ביטחון תחבורה סעד... ולא להיות רק קנאים

  4. מוטי

    ישנים בעמידה. השכר כבר קרוב יותר ל 40 אלף. אני מזמן עברתי את השכר הזה.

  5. דן

    ברגע שהבכירים ביותר מוגדרים גם כמתכנתים ויועצים - ומקבלים מליונים לשכרם, השכר הממוצע מוטה מהשכר הרלוונטי. יותר מעניין לדבר על שכר חציוני בתחומים האלו.

  6. BOAZ DOLEV

    מחפשים אנשי הייטק עם ניסיון של מהנדסי טילים של מאך 6 או 10 -לאן הגענו שכל זבל יקבל יהלומים ובעוד האנשים שבאמת מגיע להם נזרקו ממזמן

  7. כריש

    איזה כייף להיות חכם. חיים טובים משכורת שלהם שץ

  8. תמי

    משכורות ההייטק עלובים!! מה אתם מפרסמים שטיות שאין מאחורי זה כלום!! אולי מי שנמצא בסטרטאפ בתכנות ,סייבר וכאלה כל היתר הרבה פחות ממה שכותבים. תבדקו קודם את השוק אחר כך תפרסמו.

אירועים קרובים