NSA תעלה לענן AWS בחוזה ענק של 10 מיליארד דולר

הענקית מרדמונד, ששוב הפסידה, ערערה בעבר על החלטת ה-NSA להעניק את הזכייה בחוזה "פראי וסוער'' ליחידת הענן של אמזון

NSA

אמזון ווב סרביסז (AWS) זכתה, פעם נוספת, במכרז למחשוב ענן של הסוכנות הלאומית לביטחון, ה-NSA, בעסקה ששוויה עומד על עד 10 מיליארד דולרים.

לא נמסרו פרטים על חוזה הענן החדש של ה-NSA. מומחים ציינו, כי נראה שהעבודה בענן נועדה לחדש את מאגר הנתונים המסווגים העיקרי של הסוכנות לביטחון לאומי.

החוזה, המכונה "פראי וסוער" (WildandStormy), הוענק בראשונה ל-AWS ביולי 2021. מיקרוסופט, שהפסידה כבר אז בתחרות מול אמזון, ערערה על זכיית מתחרתה בפני הסוכנות לאחריותיות ממשלתית, GAO. הסוכנות טיפלה בערעור, ובעקבות הטיפול, נבחרה שוב אמזון, והסוכנות לביטחון לאומי הודיעה, כי היא "העריכה מחדש את ההצעות וקיבלה החלטה חדשה, כזו שתעניק את הערך הטוב ביותר".

"AWS תספק שירותי מחשוב ענן כדי לתמוך במשימתה של הסוכנות לביטחון לאומי", נמסר, "חוזה זה הוא המשך של יוזמת המחשוב ההיברידית של NSA למודרניזציה ולצורך לטפל בדרישות העיבוד והאנליטיות האיתנות של הסוכנות".

דובר של AWS אמר, כי "אחרי בדיקה מעמיקה, הסוכנות לביטחון לאומי בחרה ב-AWS כספקית הענן של יוזמת המחשוב ההיברידית. לכבוד הוא לנו, ונעזור לספק יכולת ביטחון לאומי קריטית זו". מיקרוסופט סירבה להגיב על החלטת NSA.

מיקרוסופט ערערה על הענקת חוזה ה-NSA ל-AWS בשנה שעברה, בעקבות החלטת משרד ההגנה האמריקני לבטל את חוזה מחשוב הענן JEDI, שבו היא, מיקרוסופט, זכתה.

בנובמבר האחרון קיבלו AWS, גוגל קלאוד, מיקרוסופט ואורקל פניות ממשרד ההגנה האמריקני להשתתף במכרז של פרויקט הענק החדש בענן של הפנטגון. זאת, לאחר שהפרויקט הקודם כשל. החוזה החלופי, ששמו מהדהד עם שם הפרויקט הקודם, JEDI (ר"ת Joint Enterprise Defense Infrastructure – תשתיות הגנה ארגוניות משותפות), נקרא JWCC (ר"ת Joint Warfighting Cloud Capability – יכולות משותפות בענן לטובת לחימה). ביולי האחרון חל "שבר" בענן, ומשרד ההגנה האמריקני ביטל את JEDI – חוזה הענן המשותף למגזר הביטחוני בארצות הברית. במכרז, שהוערך ב-10 מיליארד דולר, זכתה באוקטובר 2019 מיקרוסופט. בעקבות זכייה זו הוא נכנס לתסבוכות, בכמה מסלולים משפטיים, עם תביעות, תביעות שכנגד ושורת טענות לפגמים מהותיים, ברמה הטכנולוגית והאישית. בטרם הוחלט על ביטול מכרז JEDI, הפנטגון בדק, שוב ושוב, את ההצעות של המתמודדים והודיע, שהוא נחוש בדעתו שהצעת מיקרוסופט מייצגת בצורה הטובה ביותר את המענה לצורכי הממשל.

בנובמבר האחרון, ה-CIA, סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב, העניקה את חוזה הענן שלה, בשווי של עשרות מיליארדי דולרים, לחמש חברות: AWS, מיקרוסופט, גוגל, אורקל ו-יבמ.

AWS היא היחידה העסקית הרווחית ביותר של אמזון, החברה האם, והיא מובילת השוק בתחום מחשוב הענן. היא גם ספקית הענן הדומיננטית בקרב סוכנויות פדרליות, משרד ההגנה וקהילת המודיעין האמריקנית. AWS חתמה בראשונה על חוזה ענן בשווי 600 מיליון דולרים עם ה-CIA ב-2013.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים