אלפבית: גידול חד בהוצאות המימון גרם לירידה ברווח הנקי

התוצאות העסקיות שהציגה אלפבית לרבעון הראשון של 2022 מראות על גידול דו ספרתי בהכנסות, אבל ירידה ברווח הנקי בשל גידול בהוצאות מימון ● המניה צנחה ב-5%

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית.

אלפבית, החברה האם של גוגל, פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון הראשון של שנת 2022, עם גידול דו ספרתי בהכנסות, אך גידול חד בהוצאות המימון, שפגע ברווח הנקי והציג ירידה במהלך הרבעון. התוצאות לא קסמו לשוק ההון, בייחוד כשהתוצאות החמיצו את תחזית האנליסטים, שהעריכו רווח למניה של 25.79 דולר לעומת 24.62 דולר ברבעון המדווח. על רקע זה צנחה המניה בכ-5% במסחר מעבר לדלפק.

במהלך הרבעון ההוצאות הכלליות גדלו ב-9.04 מיליארד דולר, ל-47.92 מיליארד – עלייה של 23.25%. ההכנסות גדלו יותר, ב-12.7 מיליארד דולר,  ל-68.01 מיליארד – עלייה של 22.95%.

במהלך הרבעון ההוצאות הגולמיות גדלו ב-23.07%, ל-38.41 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-22.8%, ל-29.6 מיליארד, והרווח הגולמי השולי עמד על 43.52%, לעומת 43.57% ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון ההוצאות התפעוליות גדלו ב-23.98%, ל-18.32 מיליארד דולר, והרווח התפעולי גדל ב-22.25%, ל-20.09 מיליארד. במהלך שלושצ חודשי הרבעון החברה רשמה הוצאות מימון של 1.165 מיליארד דולר, לעומת הכנסות מימון של 4.85 מיליארד דולר. משמעות הדבר ירידה של 6.01 מיליארד דולר בסעיף המימון ברבעון זה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. חבות המס הרבעונית ירדה ב-11.04%, ל-2.5 מיליארד דולר.

הרווח הנקי, שהושפע לרעה מהעלייה בהוצאות המימוןה פחת ב-8.33%, ל-16.44 מיליארד.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל החברה, אמר בעקבות פרסום התוצאות, כי "רשמנו גידול בהכנסות בפעילות תענן ובשירותי החיפוש. תהליכים אלו מסייעים ללקוחות שלנו לבצע את הטרנספורמציה הדיגיטלית. נמשיך להשקיע  במוצרים ובשירותים איכותיים תוך שאנו מייצרים הזדמנויות שיטיבו עם הלקוחות שלנו ועם החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים